ارز دیجیتال 602 فارکس 174
ارزش بازار 2,239,967,343,283
حجم معاملات 170,947,228,386
دامیننس
BTC: 57%
ETH: 14%
بیت کوین $63,782.10
امنیت بانک
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 2 زمان مطالعه: 4 دقیقه

اطلاعات حساس ۱۰ هزار مشتری دو بانک آمریکایی لو رفت

اطلاعات حساس ۱۰ هزار مشتری دو بانک آمریکایی لو رفت

پس از شکست بانک سیلیکون ولی و بانک سیگنچر، اکنون توجه ها به دو سرقت اطلاعات مشتریان در بانک های آمریکایی جلب شده است که ۱۰,۹۵۳ کاربر را تحت تأثیر قرار داده است.

کانال تلگرام مارکت فلو

در میان پیشرفت های سیاسی و وعده های آینده، بانک های آمریکایی و اقتصاد این کشور به نگرانی های برجسته ای تبدیل شده اند. آمریکا به عنوان یکی از توسعه یافته ترین کشورها، همچنان سهم خود از مشکلات را دارد. از جمله این مشکلات، شکست موسسات مالی بزرگ ترین است. با این حال، خبر دیگری در مورد سرقت اطلاعات مشتریان در بانک های آمریکایی، کاربران را شوکه کرده است، زیرا در سال گذشته اتفاقات زیادی رخ داده است.

تنها در سال ۲۰۲۳، حدود پنج بانک از جمله سیلیکون ولی و سیگنچر، ورشکسته شدند. حتی بسیاری از صرافی های ارز دیجیتال مانند FTX قبل از ورشکستگی، پول اختلاس کرده اند که نشان دهنده وخامت شرایط موسسات مالی است. نمونه برجسته دیگر، مدیرعامل سابق بانک کانزاس است که به دلیل همین موضوع به ۲۴ سال زندان محکوم شد و سؤالاتی را درباره مقامات و مدیریت آن ها مطرح کرد. و اکنون، دو بانک دیگر به دلیل افشای اطلاعات حساس مشتریان در کانون توجه قرار دارند.

هشدارهای سرقت اطلاعات بانک های آمریکایی با یک سال تأخیر می رسد

دو بانک بزرگ آمریکایی، TD Bank و Summit National Bank، به عنوان قربانیان سرقت اطلاعات مشتریان در بانک های آمریکایی معرفی شده اند که اطلاعات حساس هزاران مشتری را فاش کرده است. این خبر زمانی به توجه رسید که بانک ها با شکایت از سرقت اطلاعات، به دفتر دادستان کل مین مراجعه کردند. با این حال، گزارش ها نشان می دهد که این سرقت بین سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳ و سه ماهه دوم امسال رخ داده است.

از این دو بانک، Summit National Bank که در وایومینگ مستقر است، در ماه مه احتمال فعالیت مشکوک را تشخیص داد. علاوه بر این، گزارش های رسمی تأیید کرده اند که این سرقت اطلاعات بین ۱۳ و ۱۶ مه رخ داده است. در نتیجه، ۱۰,۹۱۲ مشتری تحت تأثیر این سرقت قرار گرفته اند و تمام اطلاعات شخصی آن ها فاش شده است. با این حال، بانک به دلیل عدم تشخیص زودهنگام، اکنون این خبر را فاش کرده است.

بانک دیگر، TD، سرقت را در حدود ۱۶ جولای تشخیص داد، اما این اتفاق ماه ها پیش رخ داده بود. خوشبختانه، تعداد کاربران کمتر است، در این مورد ۴۱ نفر. با این حساب، در مجموع ۱۰,۹۵۳ مشتری تحت تأثیر این حادثه قرار گرفتند. این موضوع نگران کننده است زیرا اطلاعاتی مانند نام ها، شماره های تأمین اجتماعی و جزئیات حساب های مالی ممکن است به دست افراد اشتباه بیفتد.

سرقت کار داخلی بود

در گزارش دفتر دادستان کل مین، TD Bank فاش کرده است که این یک کار داخلی بوده است، زیرا کسی نمی توانست با دسترسی غیرمجاز به این دستاورد برسد. ما اخیراً کشف کردیم که بین سپتامبر ۲۰۲۳ و مارس ۲۰۲۴، یکی از کارمندان ما به طور نامناسب و بدون دلیل قانونی تجاری، به برخی از اطلاعات شخصی شما دسترسی پیدا کرده است.

بانک به این مشتری هشدار سرقت داده است و برای این وضعیت عذرخواهی کرده است. علاوه بر این، بیش از ۳ میلیارد دلار برای جبران جریمه ها و تحقیقات ضد پولشویی جهانی (AML) اختصاص داده است.

نتیجه نهایی

مقامات سرقت بزرگ دیگری در بانک های آمریکایی را فاش کرده اند که ۱۰,۹۵۳ کاربر را تحت تأثیر قرار داده است. این موضوع به دلیل امنیت پایین داده ها و وجوه کاربران، به موضوعی نگران کننده تبدیل شده است. علاوه بر این، نه تنها عوامل خارجی خطرناک هستند، بلکه ورشکستگی نیز این روزها به یک امر عادی تبدیل شده است. حتی رابرت کییوساکی، نویسنده کتاب پدر پولدار پدر فقیر، با تحلیل وضعیت بانک های آمریکایی و افزایش بدهی های آمریکا، مردم را به خرید بیت کوین دعوت کرد.

منبع: کوین گیپ
مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.