ارز دیجیتال 603 فارکس 174
ارزش بازار 2,166,733,913,251
حجم معاملات 169,705,937,942
دامیننس
BTC: 57%
ETH: 13%
بیت کوین $61,971.54
سولانا تحلیل تکنیکال
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 1 زمان مطالعه: 3 دقیقه

سولانا در خطر سقوط به قیمت ۹۰ دلار

سولانا در خطر سقوط به قیمت ۹۰ دلار

پس از پایان هفته اول سپتامبر، قیمت سولانا (SOL) در سطح ۱۲۴ دلار تثبیت شد که این موضوع باعث نگرانی سرمایه گذاران شد، زیرا پنجمین ارز دیجیتال بزرگ، خطر شکستن مرز مهم ۱۰۰ دلار را دارد.

کانال تلگرام مارکت فلو

طبق گفته تحلیلگر بازار، علی مارتینز، تحلیل فنی اخیر نشان می دهد که بسته شدن پایدار زیر مرز پایین کانال در سطح ۱۲۶ دلار می تواند باعث اصلاح قیمت قابل توجهی برای سولانا شود و این ارز دیجیتال را به سطح ۱۱۰ یا حتی ۹۰ دلار کاهش دهد.

چالش های قیمت سولانا

مارتینز در یک به روز رسانی در شبکه های اجتماعی، شرایط فعلی بازار را تشریح کرد و اشاره کرد که شاخص TD Sequential پیش از این یک سیگنال خرید در نمودار روزانه ارائه کرده بود. این نشان دهنده احتمال بازگشت سولانا از مرز پایین کانال معاملاتی خود به سطوح بالاتر در ۱۵۴ و ۱۸۷ دلار بود.

با این حال، فروش مداوم در بازار گسترده این سیگنال صعودی را باطل کرده است و باعث شده سولانا در دو هفته گذشته حدود ۲۰ درصد و در ماه گذشته ۱۳ درصد ضرر کند. با وجود این چالش ها، هنوز امید به بهبود سولانا وجود دارد. مارتینز به الگوی تاریخی اشاره کرد که نشان می دهد سولانا معمولاً در دو هفته منتهی به رویداد «Breakpoint» خود افزایش قیمت را تجربه می کند.

در سال ۲۰۲۱، ارز دیجیتال با ۳۵ درصد افزایش یافت، سال بعد نیز ۳۵ درصد افزایش یافت و در سال ۲۰۲۳ با ۶۰ درصد افزایش یافت. با تنها ۱۶ روز باقی مانده تا رویداد Breakpoint ۲۰۲۴، تحلیلگر پیشنهاد می کند که این روند سال های گذشته ادامه خواهد داشت، که به معنای بهبود قابل توجه توکن خواهد بود.

اگر الگوی تاریخی حفظ شود، سولانا می تواند به طور بالقوه ۳۵ درصد به سمت ۱۶۷ دلار افزایش یابد، اما همچنان کمی پایین تر از مرز بالای کانال فعلی خود در ۱۸۷ دلار باقی بماند. با این حال، همانطور که مارتینز اشاره کرد، نکته اصلی این است که SOL در روزهای آینده برای جلوگیری از کاهش بیشتر، بهبود یابد و بالای سطح ۱۲۶ دلار تثبیت شود.

ورود سرمایه از طلبکاران FTX و سه ماهه چهارم تاریخی صعودی

علاوه بر این، سه ماهه چهارم پس از رویدادهای نصف شدن بیت کوین (BTC) به طور تاریخی روند صعودی را نشان داده است که نشان دهنده بهبود بالقوه بازار است که می تواند به طور قابل توجهی به SOL نیز کمک کند.

همچنین بخوانید: سولانا به دنبال تکرار موفقیت اتریوم؛ آیا قیمت به ۱۰۰۰ دلار می رسد؟

علاوه بر این چشم انداز امیدوارکننده، صرافی ارز دیجیتال اکنون منحل شده FTX قرار است بیش از ۱۶ میلیارد دلار نقدی را به طلبکاران تحت تأثیر فروپاشی خود توزیع کند. این ورود سرمایه به بازار می تواند نشانه بازگشت قابل توجهی باشد، به ویژه بر چهار ارز دیجیتال کلیدی تأثیر می گذارد.

تحلیلگر OxNobler برجسته می کند که اکثریت مشتریان تحت تأثیر FTX سرمایه گذاران خرد هستند، که نشان می دهد بخش قابل توجهی از وجوه بازیابی شده احتمالاً دوباره وارد بازار ارز دیجیتال خواهد شد.

انتظار می رود که بخش قابل توجهی از این وجوه به بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال غالب مانند اتریوم (ETH)، سولانا و بایننس کوین (BNB) وارد شود. بازگشت پیش بینی شده سرمایه نه تنها می تواند بازار را تثبیت کند، بلکه فرصتی را برای افزایش قیمت در این دارایی ها ایجاد می کند.

با این حال، باید دید که آیا این واقعاً چنین است یا خیر، اما اگر چنین باشد، می تواند یک کاتالیزور بسیار مورد نیاز برای بازار پس از فعالیت فروش قوی باشد که بزرگترین ارزهای دیجیتال در بازار در ماه های اخیر تجربه کرده اند.

نمودار قیمت سولانا

همچنین بخوانید: رشد ۲۳ درصدی یک ماهه سولانا در میان نوسانات اخیر بازار ارزهای دیجیتال

منبع: نیوز بی‌تی‌سی
مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.