ارز دیجیتال 607 فارکس 174
ارزش بازار 2,518,418,864,324
حجم معاملات 146,320,603,659
دامیننس
BTC: 54%
ETH: 15%
بیت کوین $66,735.24
سولانا میم کوین ارز دیجیتال
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 31 زمان مطالعه: 3 دقیقه

رشد نجومی ۳۲۸ تریلیون دلاری میم کوین سولانا!

رشد نجومی ۳۲۸ تریلیون دلاری میم کوین سولانا!

حتی با وجود هشدارهای فراوان مبنی بر عدم امکان انتقال دارایی، کاربران همچنان به ارسال وجوه به این کلاهبرداری آشکار هانی‌پات ادامه می‌دهند.

یک میم کوین مبهم مبتنی بر سولانا با تنها کمی بیش از ۱۰۰۰ هولدر، ظاهراً به بزرگترین دارایی با ارزش بازار در جهان یعنی ۳۲۸ تریلیون دلار تبدیل شده است. مشکل کجاست؟ این یک کلاهبرداری هانی‌پات است و هیچکس نمی‌تواند آن را بفروشد.

این میم کوین هانی‌پات در تاریخ ۲۹ آوریل راه‌اندازی شد و بونک کیلر (BONKKILLER) در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۴.۶ میلیون دلار حجم معاملات را به خود اختصاص داده است. طبق گفته پلتفرم تجزیه و تحلیل ارزهای دیجیتال «بردآی»، بیش از ۹۰ درصد از توکن‌ها توسط سازنده نگهداری می‌شوند. متأسفانه، بسیاری از سرمایه‌گذارانی که این میم کوین را خریدند، به سرعت متوجه شدند که پس از اعمال «اختیار فریز» توسط توسعه‌دهنده که امکان انتقال توکن‌ها را از بین می‌برد، نمی‌توانند هیچ یک از آنها را جابجا کنند.

پلتفرم خبری سولانا فلور (SolanaFloor) در یک پست در تاریخ ۲۹ آوریل گفت: بونک کیلر یک توکن کلاهبرداری و هانی‌پات، پس از اقدام توسعه‌دهنده برای مسدود کردن حساب‌های دارندگان توکن و جلوگیری از فروش توکن‌ها، از ارزش بازار ۱۰۰ تریلیون دلاری فراتر رفت.»

هانی‌پات نوعی کلاهبرداری است که سرمایه‌گذاران را با پتانسیل سود بالا فریب می‌دهد اما مانع فروش آنها می‌شود. برای درک بهتر، ۳۲۸ تریلیون دلار ۳.۲۸ برابر بیشتر از کل تولید ناخالص داخلی جهان است که طبق Worldometer صد تریلیون دلار است.

یکی از علاقه‌مندان به توکن‌های غیرقابل تعویض با نام کاربری «thirt۱۳n» از جمله کسانی بود که اشاره کرد این میم کوین در واقع با آن مقدار فیات پشتیبانی نمی‌شود و اگر دارندگان توکن نتوانند آن را بفروشند، معیار ارزش بازار بی‌فایده است.

«ارقام اشتباه. اگر نمی‌توانید آن را بفروشید، ارزش آن صفر است.»

همچنین بخوانید: سولانا؛ رشد چشمگیر سبدهای سازمانی!

با وجود اینکه چندین پلتفرم به سرمایه‌گذاران در مورد کلاهبرداری هانی‌پات هشدار می‌دهند، داده‌های بردآی نشان می‌دهد که معامله‌گران همچنان به خرید توکن‌های بونک کیلر ادامه می‌دهند. همچنین، طبق داده‌های درون زنجیره‌ای، سازنده این توکن ۱.۶۲ میلیون دلار را در ۱۱ تراکنش از قربانیان خارج کرده است. بونک کیلر تنها نمونه اخیر از یک میم کوین با طرح‌های کلاهبرداری راگ پول یا هانی‌پات است که کاربران ساده‌لوح را فریب می‌دهد.

تحقیقی از مجله کوین تلگراف نشان داد که یک از هر شش میم کوین در راهکار مقیاس‌گذاری لایه دو اتریوم به نام بیس (Base) یک کلاهبرداری است یا ویژگی‌های مشابهی دارد و ۹۱ درصد از میم کوین‌های مورد تجزیه و تحلیل حداقل یک آسیب‌پذیری امنیتی دارند. با این حال، آنها همچنین می‌توانند نشان‌دهنده عدم آگاهی سازنده از رویه‌های امنیتی مناسب باشند، به خصوص اگر آنها یک توکن را به عنوان شوخی یا برای اذیت کردن این صنعت راه‌اندازی کرده باشند.

ابزارهای پیشگیری از کلاهبرداری بلاکچین برای شناسایی هانی‌پات‌های بالقوه با انجام تجزیه و تحلیل قراردادهای هوشمند و توکن‌ها به صورت بلادرنگ توسعه یافته‌اند.

منبع: CoinTelegraph

همچنین بخوانید: نگرانی‌ها برای سولانا؛ قیمت به زیر ۱۷۰ دلار می‌رسد؟

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.