ارز دیجیتال 606 فارکس 174
ارزش بازار 35,059,916,115,230
حجم معاملات 139,555,377,255
دامیننس
BTC: 57%
ETH: 14%
بیت کوین $57,807.79
تلگرام وب ۳
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 13 زمان مطالعه: 3 دقیقه

تلگرام؛ گامی بزرگ به سوی وب ۳ با فروشگاه جدید

تلگرام؛ گامی بزرگ به سوی وب ۳ با فروشگاه جدید

تلگرام با اضافه کردن یک مرورگر داخلی که از وب سایت های غیرمتمرکز میزبانی شده در شبکه باز پشتیبانی می کند، آخرین ویژگی خود را معرفی کرد.

کانال تلگرام مارکت فلو

اپلیکیشن پیام رسان تلگرام در تاریخ ۳۱ جولای در یک پست وبلاگی، مرورگر داخلی جدید خود را معرفی کرد که به فروشگاه مینی اپلیکیشن اعلام شده قبلی توسط پاول دوروف، مدیرعامل شرکت، اضافه می شود. با این مرورگر جدید، تقریباً ۹۵۰ میلیون کاربر تلگرام قادر خواهند بود به TON Sites، پلتفرمی برای ایجاد وب سایت های غیرمتمرکز، دسترسی پیدا کنند.

این پلتفرم در سال ۲۰۲۳ معرفی شد و به کاربران امکان می دهد یک سرور وب راه اندازی کنند که این سایت ها را در بلاکچین شبکه باز قابل دسترسی می کند. در ابتدا، سایت های TON از طریق نقاط ورودی خاصی به نام TON Proxies قابل دسترسی بودند.

دوروف می گوید این مرورگر به تمام ویژگی های یک مرورگر وب سنتی مجهز است و به کاربران اجازه می دهد بین مرور وب و پیام رسانی جابه جا شوند. او در یک پست در تاریخ ۱ آگوست گفت: «این امر دنیای وب مبتنی بر بلاکچین را برای تقریباً یک میلیارد کاربر باز می کند.»

علاوه بر این، فروشگاه مینی اپلیکیشن تلگرام نیز اکنون فعال است و از طریق بخش جستجوی اپلیکیشن تلگرام قابل دسترسی است. طبق اعلامیه، ۵۰۰ میلیون از ۹۵۰ میلیون کاربر تلگرام که هر ماه با مینی اپلیکیشن ها تعامل دارند، قادر خواهند بود به تمام مینی اپلیکیشن های خود در یک مکان دسترسی پیدا کنند.

همچنین بخوانید: همستر کامبت تلگرام؛ جهشی به سوی آینده ارزهای دیجیتال؟

همچنین، واحد پرداخت در اکوسیستم مینی اپلیکیشن به نام «ستاره ها» اکنون قابل ارسال به دوستان است. این توکن درون برنامه ای که در ۷ ژوئن معرفی شد، به مینی اپلیکیشن ها اجازه می دهد پرداخت را بپذیرند و توکن ها را می توان برای تون کوین (TON)، توکن اصلی شبکه TON، مبادله کرد.

مینی اپلیکیشن های تلگرام موفقیت چشمگیری داشته اند و اپلیکیشن هایی مانند نات کوین (NOT) و همستر کامبت (HMSTR) میلیون ها بازیکن در سراسر جهان را جذب کرده اند. برای مثال، همستر کامبت به یکی از سریع ترین برنامه های وب ۳ تبدیل شد و از زمان راه اندازی در مارس ۲۰۲۴ بیش از ۳۰۰ میلیون کاربر را پشت سر گذاشت. اکنون، این پروژه در حال آماده سازی برای راه اندازی آنچه بزرگترین ایر دراپ در تاریخ رمز ارزها می نامد، برای توکن HMSTR خود است که قرار است در TON عرضه شود.

کتیزن (Catizen)، یک مینی اپلیکیشن دیگر که در مارس همراه با همستر کامبت در تلگرام راه اندازی شد، همچنین بیش از ۵۰۰ هزار کاربر پرداخت کننده را جذب کرده است و منجر به سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری رمزنگاری هنگ کنگی HashKey Capital در Pluto Studio، ناشر این اپلیکیشن، شده است.

همچنین بخوانید: استارز؛ پرداخت درون برنامه ای تلگرام با ارز دیجیتال

منبع: کریپتو دات نیوز
مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.