ارز دیجیتال 605 فارکس 174
ارزش بازار 2,483,706,925,648
حجم معاملات 174,749,212,669
دامیننس
BTC: 55%
ETH: 15%
بیت کوین $66,379.73
تون رمزارز تلگرام
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 19 زمان مطالعه: 3 دقیقه

ادغام تلگرام با کیف پول خودگردان TON

ادغام تلگرام با کیف پول خودگردان TON

پیام‌رسان تلگرام یک کیف پول کریپتو خودگردان (Self-custodial) مبتنی بر TON (The Open Network) را برای بیش از ۸۰۰ میلیون کاربر فعال ماهیانه‌اش فعال خواهد کرد.

این کیف پول جدید با نام TON Space مستقیما از طریق طریق تنظیمات تلگرام در دسترس خواهد بود.  به گفته بنیاد TON، کاربران فعلی کیف پول تلگرامی، که در حال حاضر به عنوان یک ربات در داخل اپلیکیشن پیام‌رسان کار می‌کند، قادر به دسترسی به TON Space خواهند بود. کیف پول تلگرامی فعلی، قابلیت خرید و فروش ارزهای رمزنگاری مختلفی مانند بیت‌کوین و اتریوم را در اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام فراهم می‌کرد.

اطلاعات حاکی از آن است که این کیف پول تا ماه آینده، یعنی نوامبر، به صورت جهانی راه‌اندازی می‌شود. کاربران ایالات متحده آمریکا و چند منطقه مشخص دیگر، در این مرحله شامل این بروزرسانی نخواهند شد.

در این رابطه، جان هایمن، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری در تلگرام گفته است:

ماموریت تلگرام همیشه فراهم کردن آزادی بیان بوده است، اما حرف‌های بیشتری هم در دنیای دیجیتال این روز‌ها وجود دارد. ما معتقدیم که کاربران حق دارند هویت و دارایی های خود را داشته باشند. با استفاده از TON Space، کاربران اکنون فناوری لازم را برای تسهیل این موضوع خواهند داشت.

این همکاری بین تلگرام و بنیاد TON باعث تحقق چشم‌انداز اصلی TON خواهد شد. برای توضیح بیشتر این مسئله باید یادآور شویم که تلگرام در سال ۲۰۲۰ پروژه TON (The Open Network) را که به مدت دو سال برای توسعه اولیه آن حمایت کرده بود به دلیل اقدامات قانونی کمیسیون اوراق بهاداری و معاملات آمریکا (SEC) کنار گذاشت.

دلیل این موضوع شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) علیه تلگرام در سال گذشته بود. شکایت بر سر افزایش ۱.۷ میلیارد دلاری تلگرام در یک عرضه اولیه سکه از طریق توکنی به نام گرمز (Grams) بود، که SEC استدلال کرد بود این توکن، اوراق بهادار نامسجل است.

برای حل این موضوع، تلگرام موافقت کرد سرمایه سرمایه‌گذاران غیراستفاده‌شده را بازپرداخت کند و جریمه ۱۸.۵ میلیون دلاری پرداخت کند. پس از این اتفاق، TON به یک پروژه اجتماعی متن‌باز تبدیل شد. از زمان جدایی تلگرام از TON و زنجیره بلوک PoS، این اپلیکیشن به ۸۰۰ میلیون کاربر فعال روزانه دست یافته و با کسب رتبه برتر در دانلودها در پلتفرم‌های تلفن همراه مانند iOS و اندروید پیشی از دیگران گرفته است.

در حال حاضر، کیف پول TON Space به عنوان یک لایه زیرساختی پیشرفته برای اکوسیستم TON عمل می‌کند.  با ادغام آن، تلگرام به پروژه‌های TON و شرکای آن دسترسی اولیه به سکوی تبلیغات جهانی خود، که به نام تبلیغات تلگرام شناخته می‌شود را ارائه خواهد داد.

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.