ارز دیجیتال 603 فارکس 174
ارزش بازار 2,160,077,179,293
حجم معاملات 170,798,439,898
دامیننس
BTC: 57%
ETH: 13%
بیت کوین $61,971.54
بیت کوین ارز دیجیتال
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 9 زمان مطالعه: 4 دقیقه

آینده بیت کوین با هوش مصنوعی؛ افزایش ۲۰ درصدی سود استخراج

آینده بیت کوین با هوش مصنوعی؛ افزایش ۲۰ درصدی سود استخراج

طبق گفته های شرکت سرمایه گذاری ون اک، استخراج کنندگان بیت کوین می توانند با اختصاص بخشی از ظرفیت انرژی خود به بخش های هوش مصنوعی و محاسبات پر کارایی (HPC)، سودآوری را افزایش داده و «ترازنامه های بد» را بهبود بخشند.

کانال تلگرام مارکت فلو

بر اساس گزارش ۱۶ آگوست شرکت سرمایه گذاری ون اک، استخراج کنندگان بیت کوین در صورت انتقال بخشی از انرژی خود به بخش هوش مصنوعی و محاسبات پر کارایی (HPC) تا سال ۲۰۲۷، می توانند سالانه حدود ۱۳.۹ میلیارد دلار درآمد اضافی کسب کنند.

ون اک در این گزارش اظهار داشت: «شرکت های هوش مصنوعی به انرژی نیاز دارند و استخراج کنندگان بیت کوین آن را دارند.» این شرکت معتقد است که استخراج کنندگان بیت کوین که با ریسک های سودآوری ناشی از هزینه های عملیاتی نوسانی و نوسانات قیمت بیت کوین (BTC) مواجه هستند، ممکن است برای وضعیت مالی خود مفید بدانند که بخشی از ظرفیت انرژی خود را به سمت بخش های رو به رشد هوش مصنوعی و HPC هدایت کنند.

ون اک ادعا کرد: «استخراج کنندگان بیت کوین معمولاً ترازنامه های بدی دارند، چه به دلیل بدهی بیش از حد، انتشار سهام بیش از حد، پاداش اجرایی بیش از حد یا ترکیبی از همه این موارد.»

ون اک تخمین می زند که اگر شرکت های استخراج بیت کوین که در بورس سهام پذیرفته شده اند، ۲۰ درصد از ظرفیت انرژی خود را تا سال ۲۰۲۷ به هوش مصنوعی و HPC انتقال دهند، «کل سود اضافی سالانه می تواند طی ۱۳ سال به طور متوسط بیش از ۱۳.۹ میلیارد دلار در سال برسد.»

شرکت های استخراج بیت کوین با ظرفیت HPC

این نظرات پس از ادعاهای اخیر شرکت سرمایه گذاری کریسدال کپیتال مبنی بر اینکه صنعت استخراج بیت کوین «صنعتی از فروشندگان روغن مار» است، مطرح می شود. این شرکت ادعا کرد که در شکل فعلی خود، مدل های تجاری قابل دوامی نیستند و در نتیجه، عمداً رقیق می شوند.

ساهم آدرانگی، مدیر سرمایه گذاری کریسدال کپیتال، اخیراً به کوین تلگراف گفت: «آنها سهام صادر می کنند، این سهام را برای سرمایه گذاری در کسب وکار می گیرند، اما بازدهی وجود ندارد.»

همچنین بخوانید: بیت کوین، مهمان ناخوانده در بزرگترین صندوق سرمایه گذاری

در همین حال، ون اک خاطرنشان کرد که مزیت ورود استخراج کنندگان بیت کوین به چنین قراردادهایی این است که شرکت های هوش مصنوعی معمولاً مایل به تامین منابع مالی مورد نیاز برای سرمایه گذاری هستند.

کور ساینتیفیک، چهارمین استخراج کننده بزرگ بیت کوین بر اساس نرخ هش، اخیراً یک قرارداد ۱۲ ساله با کورویو، ابررایانه هوش مصنوعی، امضا کرد. انتظار می رود این قرارداد با تامین ۲۰ مگاوات زیرساخت، بیش از ۳.۵ میلیارد دلار درآمد ایجاد کند.

در همین حال، شرکت استخراج کننده کانادایی، هایو دیجیتال تکنولوژیز، طبق گزارش سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ خود، به گسترش امکانات خود برای ارائه خدمات HPC به شرکت های فعال در صنایع بازی، هوش مصنوعی و رندرینگ گرافیک ادامه داده است.

گزارش ون اک در شرایطی منتشر می شود که استخراج کنندگان بیت کوین پس از نصف شدن بیت کوین در ماه آوریل که پاداش استخراج را از ۶.۲۵ بیت کوین به ۳.۱۲۵ بیت کوین برای اضافه کردن یک بلوک به بلاک چین کاهش داد، سال دشواری را پشت سر گذاشته اند.

در ۲ آگوست، کوین تلگراف گزارش داد که ماراتون دیجیتال، استخراج کننده بیت کوین فهرست شده در ایالات متحده، در سه ماهه دوم ۱۴۵.۱ میلیون دلار درآمد داشته است که تقریباً ۹ درصد کمتر از ۱۵۷.۹ میلیون دلاری است که تحلیلگران پیش بینی کرده بودند.

در ۸ آوریل، درست قبل از نصف شدن بیت کوین، کی یانگ جو، مدیرعامل کریپتوکوآنت، گفت که هزینه فعلی استخراج با استفاده از آنت ماینر S19 XP پس از نصف شدن بیت کوین در اواسط آوریل از ۴۰ هزار دلار به ۸۰ هزار دلار افزایش خواهد یافت. در زمان نگارش این خبر، قیمت بیت کوین طبق داده های کوین مارکت کپ ۵۹۵۵۰ دلار است.

همچنین بخوانید: ادعای یک وکیل؛ بیت کوین های جاده ابریشم توسط دولت آمریکا فروخته شده اند

منبع: کوین تلگراف
مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.