ارز دیجیتال 603 فارکس 174
ارزش بازار 2,516,788,817,444
حجم معاملات 115,963,689,111
دامیننس
BTC: 54%
ETH: 15%
بیت کوین $66,755.28
بیت کوین ارز دیجیتال رمزارز
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 5 زمان مطالعه: 4 دقیقه

افزایش قیمت بیت‌کوین ناشی از ETF دائمی نیست

افزایش قیمت بیت‌کوین ناشی از ETF دائمی نیست

تحلیلگران به سرمایه‌گذاران هشدار می‌دهند که احتمالاً زمانی که یک صندوق معاملاتی بیت‌کوین اسپات تأیید شود، شاهد افزایش بیشتر قیمت بیت‌کوین خواهند بود، اما عوامل دیگری برای تثبیت قیمت لازم است.

در حالی که تایید یک صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین (BTC) به احتمال زیاد قیمت بیت کوین را افزایش می دهد، برخی از تحلیلگران نگران هستند که این اتفاق برای شتاب گرفتن قیمت بیت کوین کافی نباشد.

در تاریخ ۲۴ اکتبر، بیت‌کوین بزرگترین رالی روزانه خود، در یک سال اخیر را تجربه کرد و قیمت آن بیش از ۱۴٪ افزایش یافت. این افزایش قیمت به خبر ثبت نماد صندوق معاملاتی بیت‌کوین اسپات بلک راک به نام IBTC در وب‌سایت شرکت Depository Trust & Clearing Corporation (DTCC) برمی‌گردد، که بازارها این اقدام را گامی مثبت به سمت تأیید درخواست صندوق تعبیر کردند.

این رالی حتی قوی‌تر از رالی ۱۶ اکتبر که پست نادرست کوین تلگراف اشتباهاً اعلام کرده بود که یک صندوق معاملاتی بیت‌کوین اسپات تأیید شده است بود.

صحبت‌های تریدر ناشناس به نام TheFlowHorse که دارای ۱۸۴٬۰۰۰ دنبال‌کننده در X است، نشان می‌دهد که می‌توان دو نقطه توقف بازار را به عنوان یک اشاره به عملکرد قیمت بیت‌کوین در صورت تأیید یک صندوق معاملاتی بیت‌کوین اسپات دانست.

TheFlowHorse با پرداختن به این دو اتفاق و تأثیر آنها بر بیت کوین، اضافه کرد که در صورت تأیید صندوق معاملاتی بیت کوین، سرمایه‌گذاران می‌توانند انتظار داشته باشند که حرکتی به همان اندازه یا بزرگ‌تر رخ دهد.

با این حال، TheFlowHorse توجه داشت که تأیید احتمالاً به افزایش قیمت‌ها منجر می‌شود، اما احتمالاً به دنبال آن نیز بازگشتی در میان مدت ایجاد خواهد شد.

دلیل آن این است که TheFlowHorse معتقد است که این اتفاق باعث ورود سرمایه‌گذاران مشتاق دنبال‌کننده اخبار به بازار خواهد شد.

«شما به شدت با توده‌ای از سرمایه‌گذاران روبه‌رو خواهید شد و در نهایت این موضوع حرکتی ناکارآمد خواهد بود. حرکت‌های ناکارآمد تا حدی دوباره تکرار می‌شوند.»

تونی سایکامور، تحلیلگر IG International، به کوین تلگراف گفت که انتظار دارد بیت کوین در روز اعلام به بالاترین حد سالانه خود برسد، در همین حال راشل لوکاس، تحلیلگر فنی در صرافی ارز دیجیتال استرالیا BTC Markets گفت که تأیید صندوق معاملاتی  بیتکوین بلک راک، عاملی برای دیگر بخش‌های مالی سنتی خواهد بود.

همچنین بخوانید: پانزدهمین سالروز انتشار اوراق سفید بیت کوین؛ میراث ساتوشی ناکاموتو هنوز زنده است

«این مشارکت نه تنها جریان سرمایه نهادی را تقویت می‌کند، بلکه کنجکاوی خرده فروشان را افزایش می‌دهد، به محدودیت‌های تامین کمک می‌کند و جنبه کاهش مقدار پول بیت‌کوین را تأکید می‌کند.»

با این حال، در حالی که سیکامور می‌گوید این احتمال وجود دارد که «رشد صعودی» وجود داشته باشد، با توجه به نرخ بهره به طور قابل‌توجهی بالاتر از زمانی که بیت‌کوین به بالاترین حد خود در تاریخ رسید، باقی می‌ماند و تغییر روند در مقیاس کامل برای بیت‌کوین بعید به نظر می‌رسد.

تینا تنگ، تحلیلگر CMC Markets نیز معتقد است که اتخاذ موضع محتاطانه تر ارزشمند است، زیرا هیچ تضمینی برای تغییر روند کلی وجود ندارد.

بیت کوین هنوز فاقد اصول اساسی برای حمایت از ارزش گذاری کمی مانند سهام است و دامنه استفاده مانند کالاها را ندارد. تصویب کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا نمی تواند ماهیت آن را که یک دارایی سوداگرانه است تغییر دهد.

تنگ در پایان گفت: «تغییرات کلان تأثیر عمده‌ای بر بازارهای کریپتو خواهد داشت که معمولاً در طول چرخه کاهش نرخ فدرال رزرو روند صعودی را شروع می‌کنند».

قطعیت و زمان تأیید صندوق معاملاتی بیت‌کوین اسپات هنوز در معرض بحث قرار دارد. اگرچه بعید است، تحلیلگران صندوق های معاملاتی گفتند که گری گنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، می‌تواند تا آخرین لحظه منتظر بماند تا درخواست‌های قریب‌الوقوع را انکار کند.

هرچند تحلیل‌گران بانک جی‌پی مورگان در یادداشت سرمایه‌گذاری خود در تاریخ ۱۷ اکتبر اعلام کردند که تأیید ممکن است در چند ماه آینده انجام شود، اما توافق عمومی که توسط تحلیلگران صندوق معاملاتی بلومبرگ جیمز سایفارت و اریک بالچوناس حمایت می‌شود، احتمال تأیید تا ۱۰ ژانویه سال آینده را ۹۰٪ تخمین می‌زند.

همچنین بخوانید: السالوادور کشور دوستدار بیت کوین می تواند به «سنگاپور قاره آمریکا» تبدیل شود

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.