ارز دیجیتال 603 فارکس 174
ارزش بازار 2,520,322,727,664
حجم معاملات 116,242,649,995
دامیننس
BTC: 54%
ETH: 15%
بیت کوین $66,899.32
بیت کوین
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 6 زمان مطالعه: 3 دقیقه

السالوادور کشور دوستدار بیت کوین می تواند به «سنگاپور قاره آمریکا» تبدیل شود

السالوادور کشور دوستدار بیت کوین می تواند به «سنگاپور قاره آمریکا» تبدیل شود

گابور گورباکس، مشاور استراتژی ون اِک، انتظار دارد که موجی از سرمایه‌گذاری جدید و مهاجرت باعث افزایش رشد اقتصادی السالوادور در سال‌های آینده شود.

به گفته گابور گورباکس، مشاور استراتژی شرکت مدیریت سرمایه گذاری ون اِک، السالوادور می تواند از سنگاپور پیروی کند و به یک مرکز مالی در قاره آمریکا تبدیل شود.

گورباکس در یک پست شبکه اجتماعی اِکس در تاریخ ۲۸ اکتبر اظهار کرد:

من اغلب به مدیران پورتفولیو و تخصیص‌دهندگان دارایی می‌گویم که السالوادور پتانسیل تبدیل شدن به عنوان سنگاپور قاره آمریکا را دارد.

مشابه آنچه سنگاپور در دهه‌های پایانی قرن ۱۹ به آن دست یافت، گورباکس انتظار دارد سرمایه گذاری جدید و مهاجرت، محرک های اصلی افزایش رشد اقتصادی السالوادور در چند سال آینده باشد.

نظر او در پاسخ یک پست در تاریخ ۲۸ اکتبر از سوی مکس کایزر، گوینده ایالات متحده و بیت‌کوینی است. این پست تحت عنوان «انتقال به #السالوادور، سرزمین جدید آزادی» نوشته شده بود.

مکس کایزر که اکنون در السالوادور زندگی می‌کند، اظهار داشته که بیت‌کوین (BTC) و وضعیت قانونی دلار آمریکا به عنوان واحد پول رسمی، کاهش جرم و جنایت در السالوادور، ساحل‌های عالی و قهوه‌های عالی را به عنوان برخی از دلایل اصلی است که باید کشور آمریکای مرکزی السالوادور در کانون توجه باشد.

من اغلب به مدیران پرتفوی و تخصیص دارایی‌ها می‌گویم که السالوادور توانایی دارد تا سینگاپور آمریکا شود.من انتظار دارم که مهاجرت به السالوادور، سرمایه‌گذاری در آن و رشد کلی در این کشور ادامه یابد.

گابور گورباکس (@gaborgurbacs) ۲۸ اکتبر ۲۰۲۳

در زمانی که ناییب بوکله در ژوئن ۲۰۱۹ به عنوان رئیس جمهور کشور منصوب شد، وضعیت اقتصادی السالوادور به عنوان یک اقتصاد در حال ظهور مشهودتر شد.

اوراق قرضه دولتی السالوادور امسال از بسیاری دیگر از بازارهای نوظهور بهتر عمل کرد و تا ماه اوت بازدهی چشمگیر ۷۰ درصدی را به همراه داشت. تا جایی که توجه برخی بانک‌های بزرگ مانند یعنی جی‌پی‌مورگان جرکیز و بانک‌های سرمایه‌گذاری دیگر را به خود جلب کرد.

همچنین بخوانید: دلایل پشت پرده رشد بیت کوین تا ۳۵ هزار دلار غیر از تایید ETF

بچه‌های فیات در @jpmorgan می‌گویند السالوادور بالاخره «مقداری اعتبار می‌گیرد».

تازه دارند جلو می آیند.

به زودی اتفاق خواهد افتاد: «اوراق بدهی السالوادور اکنون در رتبه سرمایه گذاری قرار دارند».

ناییب بوکله (@nayibbukele) ۹ مه ۲۰۲۳

بوکله و دولت السالوادور در سپتامبر ۲۰۲۱ با تصویب قانونی مصوب کردند که بیت‌کوین را به عنوان ارزی قانونی اعلام کنند و همچنین در همان هفته یک کیف پول نگهداری بیت‌کوین به نام «کیف پول چیوو» را برای همه مردم السالوادور عرضه کردند.

همچنین السالوادور از منابع آتشفشانی خود برای تأمین نیروی مورد نیاز برای یک شرکت ماینینگ بیت‌کوین به نام «انرژی آتشفشان» استفاده می‌کند. این شرکت در ماه ژوئن با سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری راه‌اندازی شد و ماکس کایزر به عنوان مدیر اجرایی این شرکت خدمت می‌کند.

اولین استخر استخراجی این شرکت پس از همکاری با استخراج‌گرهای بیت‌کوین از شرکت فناوری لوکسور در ماه اکتبر راه‌اندازی شد.

در ماه مه، السالوادور دکتر سیف‌الدین عاموس، نویسنده کتاب «استاندارد بیت‌کوین»، را به عنوان مشاور اقتصادی دفتر ملی بیت‌کوین منصوب کرد.این کشور قصد دارد با جمع‌آوری بیت‌کوین به عنوان یک استراتژی برای پرداخت بدهی‌اش در طی پنج سال آینده عمل کند.

بوکله همچنین در آوریل تصمیم جسارت‌آمیزی گرفت و تمامی مالیات‌ها را از نوآوری‌های فناوری حذف کند - این اقدام می‌تواند کارآفرینان و سرمایه‌گذاران خارجی را جلب کرده و به کشور جذابیت بیشتری بدهد.

همچنین بخوانید: استعفای توسعه دهنده شبکه لایتنینگ بیت کوین به دلیل نگرانی های امنیتی

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.