ارز دیجیتال 603 فارکس 174
ارزش بازار 2,529,932,959,536
حجم معاملات 115,665,709,219
دامیننس
BTC: 55%
ETH: 15%
بیت کوین $67,249.52
بیت کوین ارز دیجیتال
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 9 زمان مطالعه: 3 دقیقه

استعفای توسعه دهنده شبکه لایتنینگ بیت کوین به دلیل نگرانی های امنیتی

استعفای توسعه دهنده شبکه لایتنینگ بیت کوین به دلیل نگرانی های امنیتی

یکی از توسعه‌دهندگان اصلی شبکه‌ی لایتنینگ بیت‌کوین به خاطر کشف یک آسیب‌پذیری امنیتی مهم در راه‌حل افزایش مقیاس از نقش خود استعفا داد.

در تاریخ ۲۰ اکتبر، آنتوان ریارد، یکی از توسعه‌دهندگان اصلی شبکه‌ی لایتنینگ بیت‌کوین، اعلام کرد که به دلیل کشف یک آسیب‌پذیری مهم از پروژه خارج می‌شود.

آسیب پذیری شبکه لایتنینگ

به گفتهٔ آنتوان ریار، این شبکه قابلیت آسیب‌پذیری در برابر حملات چرخه‌های جایگزین را داشت که می‌تواند به کابران مخرب امکان سرقت وجوه از کاربران را با بهره‌برداری از ناتناسب‌ها در مم‌پول‌های فردی فراهم کند.

ریارد خاطر نشان کرد که در حالی که تدابیر ابتدایی می‌توانند حملات ساده را خنثی کنند، اما نمی‌توانند از حملات پیشرفته‌تر در برابر مهاجمان مقاومت کنند.

بنابراین، او تأکید کرد که باید تغییرات جامعی در سطح اساسی شبکه پیاده‌سازی شوند تا شفافیت و امنیت بهبود یابد.

این نوع تغییرات نیاز به بیشترین شفافیت و پشتیبانی از جامعه به عنوان یک کل دارد، چرا که ما نیاز به تغییر الزامات پردازش تمام نودها یا معماری امنیتی اکوسیستم بیت‌کوین غیرمتمرکز در کلیت آن داریم.

همچنین ریارد اعلام کرد که قصد دارد تا ۳۰ اکتبر به کار خود بازگردد تا یک مشکل دیگر را در فهرست پستی عمومی حل کند. علاوه بر این، او اعلام کرد که تمرکز وی در این مدت به توسعه اصلی بیت‌کوین تغییر خواهد کرد.

فرزندخواندگی اوج می گیرد

همچنین بخوانید: غول فناوری به فروش ۱۰۰ میلیون دلار دارایی بیت‌کوین و اتریوم خود فکر می‌کند

شبکه لایتنینگ بر پایه بیت‌کوین به‌عنوان یک پروتکل پرداخت «لایه ۲» ساخته شده است تا به تسهیل تراکنش‌های سریع‌تر و با هزینه کمتر بین گره‌ها برای مقابله با چالش‌های افزایش مقیاس‌پذیری بیت‌کوین کمک کند.

داده‌های ارائه شده توسط DeFiLlama نشان می‌دهد که تعداد مجموع بیت‌کوین قفل‌شده در این راه‌حل طی سال گذشته به بیش از ۵۶۰۰ بیت‌کوین در ماه ژوئن افزایش یافته بود. TVL در زمان انتشار به ۵۳۱۶ بیت کوین کاهش یافته است.

یک گزارش از ریور نشان می‌دهد که در ماه آگوست ۲۰۲۳، شبکه لایتنینگ حدود ۶.۶ میلیون تراکنش را انجام داده است، که نشان‌دهنده افزایشی ۱۲۱۲ درصدی نسبت به تخمین به ۵۰۳ هزار تراکنش در اوت ۲۰۲۱ است.

صرافی های بزرگ ارزهای دیجیتال مانند بایننس این راه حل را اتخاذ کرده اند.

وکیل Pro-XRP از شبکه لایتنینگ بیت کوین سؤالی را مطرح می‌کند

در همین حال، جان دیتون، وکیل برجسته طرفدار XRP، از شبکه لایتنینگ بیت کوین انتقاد کرده و در عین حال آن را با پروتکل دیگری در XRP Ledger مقایسه کرد.

دیتون ادعا می‌کند که پروتکل SpendTheBits در XRP نسبت به شبکه لایتنینگ بیت‌کوین جایگزینی بهتر است. این دیدگاه او ممکن است تحت تأثیر نقش او به عنوان یک سرمایه‌گذار فرشته و مدیر عالی حقوقی در SpendTheBits قرار گرفته باشد.

همچنین بخوانید: افزایش قیمت بیت‌کوین به ۲۸ هزار دلار با امید به تایید ETF

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.