ارز دیجیتال 602 فارکس 174
ارزش بازار 2,236,879,341,546
حجم معاملات 169,956,870,793
دامیننس
BTC: 57%
ETH: 14%
بیت کوین $63,756.73
پالیگان امنیت
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 1 زمان مطالعه: 3 دقیقه

کانال دیسکورد پالیگان پس از هک کنترل کامل خود را بازیافت

کانال دیسکورد پالیگان پس از هک کنترل کامل خود را بازیافت

روز شنبه، ۲۴ آگوست، گزارش شد که کانال دیسکورد پالیگان به خطر افتاده است، اما مقامات پلتفرم بلاکچین پس از حدود چهار ساعت دوباره به آن دسترسی پیدا کردند.

کانال تلگرام مارکت فلو

این هک اولیه باعث شد مودیت گوپتا (Mudit Gupta)، مدیر ارشد امنیت اطلاعات پالیگان (MATIC)، در X.com به کاربران هشدار دهد که روی «هیچ لینکی» در کانال رسمی دیسکورد تا اطلاع ثانوی کلیک نکنند.

اعلامیه مهم: تا اطلاع ثانویه روی هیچ لینکی در دیسکورد جامعه @0xPolygon کلیک نکنید.

این کانال به خطر افتاده است و ما در حال تلاش برای بازگرداندن مالکیت آن هستیم.

— مودیت گوپتا (@Mudit__Gupta) ۲۴ آگوست ۲۰۲۴

این حادثه باعث نگرانی کاربران پالیگان شد، به طوری که یکی از اعضای انجمن با نام کاربری X shadabk2005 گفت که لینک های تقلبی در کانال ارسال می شود.

@0xPolygon سلام، آیا دیسکورد شما هک شده است؟ لینک های تقلبی در کانال اطلاع رسانی ارسال می شود و من به دلیل برجسته کردن این موضوع در کانال پشتیبانی تایم اوت خوردم.

— shadab.eth ✈️ (@shadabk2005) ۲۴ آگوست ۲۰۲۴

هیچ اطلاعات دیگری در مورد این حادثه منتشر نشد.

حدود چهار ساعت بعد، گپتا یک به روزرسانی برای پست اصلی خود انجام داد و به کاربران اطلاع داد که تیم پالیگان «کنترل» کانال را به دست آورده اند و در حال اصلاح تغییرات انجام شده توسط هکرها برای جلوگیری از حمله مجدد هستند.

همچنین بخوانید: پالیگان؛ تاریخ مهاجرت متیک (MATIC) به POL مشخص شد

در زیر ببینید.

به روزرسانی: ما دوباره به این کانال دسترسی پیدا کرده ایم و در حال حاضر تمام تغییرات انجام شده توسط هکر را برای اطمینان از عدم بازگشت آنها پاکسازی می کنیم.

— مودیت گوپتا (@Mudit__Gupta) ۲۴ آگوست ۲۰۲۴

دیسکورد یک برنامه رایگان پیام رسان آنلاین است که در کنار X، تلگرام و ردیت در میان جوامع کریپتو محبوبیت پیدا کرده است. پروژه ها به طور منظم از این پلتفرم برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات مهم استفاده می کنند و به نظر می رسد کلاهبرداران به این موضوع توجه کرده اند. حملات به این پلتفرم بیشتر شده است، زیرا کریپتو.نیوز چندین مورد از این حوادث را گزارش کرده است.

در جولای، پلتفرم بازخرید لیکویید اتریوم (ETH) رنزو مالکیت کانال دیسکورد خود را به بازیگران بد از دست داد. در آن زمان، مشخص نبود که آیا کسی در اثر این هک وجوهی را از دست داده است یا خیر.

در حادثه دیگری، هکرها یک لینک دیسکورد جعلی به وب سایت شرکت حسابرسی امنیتی CertiK اضافه کردند. طبق گفته کسانی که این ترفند را کشف کردند، این لینک به یک سرور دیسکورد جعلی منتهی می شد که حاوی نرم افزار مخربی برای خالی کردن وجوه کیف پول کاربران بود.

در سپتامبر ۲۰۲۳، CertiK گزارش داد که کلاهبرداران از طریق حملات انجام شده از طریق کانال های دیسکورد کریپتو به خطر افتاده، بیش از ۶ میلیون دلار به جیب زده اند. مهاجمان عمدتاً از این کانال ها برای هرزنامه ریختن توکن های جعلی استفاده می کردند و لینک های ریختن توکن حاوی لینک های فیشینگ بودند.

همچنین بخوانید: تحلیلگر: قیمت متیک به ۱۵ دلار می‌رسد!

منبع: کریپتو دات نیوز
مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.