ارز دیجیتال 601 فارکس 174
ارزش بازار 1,934,597,438,138
حجم معاملات 82,492,842,215
دامیننس
BTC: 56%
ETH: 14%
بیت کوین $54,171.71
بازی تپ تو ارن
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 4 زمان مطالعه: 4 دقیقه

رشد بازی های ضربه بزن برای کسب درآمد (تپ تو ارن) با وجود ریسک توکن ها!

رشد بازی های ضربه بزن برای کسب درآمد (تپ تو ارن) با وجود ریسک توکن ها!

حوزه «ضربه بزن برای کسب درآمد» به عنوان سریع ترین بخش در حال رشد در صنعت بلاک چین ظهور کرده است، به طوری که بزرگترین پلتفرم ها میلیون ها کاربر را جذب می کنند.

کانال تلگرام مارکت فلو

نات کوین (Notcoin)، یکی از اولین پلتفرم های «ضربه بزن برای کسب درآمد» که اقدام به ایردراپ کرد، ارزش بازار خود را به بیش از ۱.۶ میلیارد دلار رساند و به این ترتیب، از نظر ارزش بازار به پنجاهمین ارز دیجیتال بزرگ در این صنعت تبدیل شد. نات کوین تنها نیست، زیرا همستر کامبت (Hamster Kombat) در کمتر از دو ماه بیش از ۲۳۰ میلیون کاربر و تقریباً ۳۳ میلیون مشترک یوتیوب را به خود جذب کرد. ویدیوهای آن بیش از ۶۰۰ میلیون بار مشاهده شده است.

تپ سواپ (TapSwap) نیز بیش از ۶۳ میلیون کاربر، ۲۰ میلیون کاربر فعال روزانه و بیش از ۴ میلیون مشترک یوتیوب اضافه کرده است. شبکه های دیگری نیز برای «ضربه بزن برای کسب درآمد» مانند آوا کوین (AvaCoin)، دات کوین (DotCoin) و یس کوین (YesCoin) ظهور کرده اند.

در نتیجه، با استفاده از ارزش گذاری نات کوین، می توانیم فرض کنیم که پلتفرم هایی مانند تپ سواپ و همستر کامبت پس از راه اندازی در انتظار، ارزش گذاری قابل توجهی خواهند داشت.

این پلتفرم ها به سه دلیل اصلی به رشد قابل توجهی دست یافته اند. اولاً، استفاده از آنها بسیار ساده است، زیرا تنها چیزی که نیاز دارید نصب برنامه تلگرام روی گوشی خود است. دوماً، این پلتفرم های «ضربه بزن برای کسب درآمد» در رسانه های اجتماعی به صورت ویروسی درآمده اند و از اثر شبکه ای بهره می برند. همه آنها پاداش های ارجاعی را به کاربران ارائه می دهند.

سوماً، پتانسیل بازدهی بالا هنگام راه اندازی ایردراپ هایشان وجود دارد که امکان تبدیل توکن هایشان به ارز فیات را برای دارندگان فراهم می کند.

درس هایی از بازی های «برای بازی کردن درآمد کسب کن» و «برای حرکت کردن درآمد کسب کن»

«ضربه بزن برای کسب درآمد» اولین پلتفرم بازی ای نیست که در صنعت بلاک چین به صورت ویروسی درمی آید. شبکه های «برای بازی کردن درآمد کسب کن» مانند Decentraland و Axie Infinity در اوج خود در سال ۲۰۲۱ هزاران گیمر داشتند.

امروزه، محبوبیت آنها کاهش یافته است و توکن هایشان بیش از ۸۰ درصد از بالاترین قیمت خود سقوط کرده اند. داده های DappRadar نشان می دهد که Decentraland در ۳۰ روز گذشته ۸۲۹ کیف پول فعال منحصربه فرد (UAW) داشته است، در حالی که Sandbox کمتر از ۲۳۰۰ کیف پول فعال داشته است.

همین روند در صنایع دیگر نیز اتفاق افتاده است. پلتفرم های «برای حرکت کردن درآمد کسب کن» مانند سویت کوین (Sweatcoin) و استپ ان (StepN) در روزهای اولیه خود میلیون ها کاربر داشتند. امروز، توکن Sweat Economy بیش از ۹۵ درصد از بالاترین قیمت خود کاهش یافته و ارزش بازار آن را از بیش از ۱۵۰ میلیون دلار به ۴۶ میلیون دلار رسانده است. ارزش بازار توکن GMT متعلق به StepN از ۲.۲ میلیارد دلار به ۳۱۸ میلیون دلار کاهش یافته است.

بنابراین، این خطر وجود دارد که توکن های «ضربه بزن برای کسب درآمد» مانند NOT، HMSTR و TAPS پس از پایان تبلیغات، مسیر مشابهی را طی کنند.

برای حل این چالش، نات کوین در حال تلاش برای گسترش راه حل خود است. این شرکت در اوایل ماه جاری نات کوین اکسپلور (Notcoin Explore) را راه اندازی کرد، پلتفرمی برای راه اندازی پروژه های وب ۳ در تلگرام. این پلتفرم از زمان راه اندازی خود بیش از ۴۰۰ پروژه را جذب کرده است.

خطر دیگر برای توکن های «ضربه بزن برای کسب درآمد» زمانی است که گیرندگان ایردراپ برای فروش عجله کنند و بر قیمت فشار وارد آورند. این روند در بین ایردراپ های اخیر مانند zkSync و Wormhole رواج پیدا کرده است.

منبع: کریپتو دات نیوز
مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.