ارز دیجیتال 601 فارکس 174
ارزش بازار 2,181,050,876,505
حجم معاملات 71,286,181,859
دامیننس
BTC: 57%
ETH: 13%
بیت کوین $62,020.07
ارز دیجیتال قوانین
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 4 زمان مطالعه: 3 دقیقه

آغاز مرحله جدید آزمایشگاه اوراق دیجیتال انگلستان برای تقویت نوآوری مالی

آغاز مرحله جدید آزمایشگاه اوراق دیجیتال انگلستان برای تقویت نوآوری مالی

مقامات مالی انگلستان، از جمله اداره رفتار مالی (FCA) و بانک انگلستان، مرحله جدیدی از پروژه «آزمایشگاه اوراق بهادار دیجیتال» (DSS) را آغاز کرده اند تا با استفاده از فناوری دفتر کل توزیع شده (DLT) و اوراق بهادار توکنیزه شده، شرایط لازم برای نوآوری در بازارهای مالی را فراهم کنند.

کانال تلگرام مارکت فلو

این پروژه که تا دسامبر ۲۰۲۸ ادامه خواهد داشت، بستری برای آزمایش و پیاده سازی فناوری های نوین مالی، با هدف ارتقای کارایی، شفافیت و مقاومت بازارها، به وجود آورده است.

هدف از این ابتکار، تبدیل انگلستان به رهبر جهانی در زمینه نوآوری مالی و ایجاد بسترهای مناسب برای سرمایه گذاری و رشد پایدار است. این پروژه شامل مراحل متوالی با عنوان «دروازه» است که شرکت کنندگان می توانند با پیشروی در هر مرحله، فعالیت های خود را گسترش دهند.

انتظار می رود پس از گذر از مرحله دوم، فعالیت های واقعی مانند صدور، معامله و تسویه اوراق بهادار دیجیتال آغاز شود. این اوراق به گونه ای طراحی شده اند که مشابه اوراق بهادار سنتی عمل کنند و می توانند در قراردادهای بازخرید و مشتقه به کار روند. ابزارهای مالی مجاز شامل سهام، اوراق قرضه شرکتی و دولتی، ابزارهای بازار پول، واحدهای صندوق ها و مجوزهای انتشار گازهای گلخانه ای هستند.

آزمایشگاه DSS برای شرکت های مستقر در انگلستان از همه اندازه ها و مراحل توسعه، از جمله مؤسسات مالی موجود و تازه واردان بازار، باز است و تا مارس ۲۰۲۷ پذیرای درخواست ها خواهد بود. این بازه زمانی به تنظیم گران و شرکت کنندگان اجازه می دهد تا برای گذار احتمالی به یک رژیم دائمی جدید آماده شوند، در صورت اجرای موفق فناوری های نوین.

همزمان با آغاز این پروژه، FCA و بانک انگلستان بیانیه سیاست گذاری PS24/12 را منتشر کرده اند که رویکرد نهایی سیاست و پاسخ به بازخورد صنعت را توضیح می دهد. بر اساس این بیانیه، پس از مشاوره با ذی نفعان، چندین تغییر هدفمند اعمال شده است، از جمله گسترش دامنه به دارایی هایی که به پوند استرلینگ محدود نیستند و روش انعطاف پذیرتری برای تعیین محدودیت های خاص شرکت ها در مرحله اجرایی به کار رفته است.

همچنین بخوانید: هفته انقضای ۲.۸ میلیارد دلاری اتریوم؛ صعود یا ریزش قیمت؟

تغییرات دیگر شامل کاهش حداقل الزامات سرمایه برای یک مخزن اوراق بهادار دیجیتال (DSD) به شش ماه هزینه های عملیاتی، به جای نه ماه پیشنهاد اولیه، و شفاف سازی درباره سیستم های تسویه اوراق بهادار است که هدف آن ساده تر کردن قوانین آزمایشگاه DSS است.

شرکت های علاقه مند به شرکت در این پروژه تشویق می شوند تا راهنمای ارائه شده را بررسی کرده و فرآیند درخواست آنلاین را تکمیل کنند. درخواست ها پس از ارسال با هر دو نهاد نظارتی به اشتراک گذاشته می شود و ممکن است اطلاعات بیشتری در طی فرآیند ارزیابی درخواست شود.

این پروژه قدمی به سمت کشف پتانسیل بلاکچین و سایر فناوری های نوظهور در بازارهای مالی انگلستان است. با تسهیل نوآوری و در عین حال حفظ «ثبات مالی» و «تمامیت بازار»، این ابتکار تلاش دارد به سیستمی مالی امن، پایدار و کارآمد کمک کند.

با این حال، شایان ذکر است که تمرکز انگلستان بر فناوری دفتر کل توزیع شده لزوماً به معنای ترویج رویکرد غیرمتمرکز وب ۳ نیست.

همچنین بخوانید: پی پل؛ فرصت جدیدی برای کسب و کارهای آمریکایی در عصر ارزهای دیجیتال

منبع: کریپتو اسلیت
مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.