ارز دیجیتال 603 فارکس 174
ارزش بازار 2,421,323,509,316
حجم معاملات 120,105,766,364
دامیننس
BTC: 53%
ETH: 16%
بیت کوین $63,073.67
کاردانو ارز دیجیتال رمزارز
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 16 زمان مطالعه: 4 دقیقه

USDM در کاردانو! پایان انتظار برای استیبل‌کوین با پشتوانه دلار

USDM در کاردانو! پایان انتظار برای استیبل‌کوین با پشتوانه دلار

تیم مالی Mehen قصد داشت USDM را در اوایل سال ۲۰۲۳ راه‌اندازی کند، اما پس از تعطیلی بانک‌های طرفدار ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۳ و همکاری شریک بانکی آنها با Circle، با تأخیر مواجه شد.

بلاک‌چین لایه ۱ کاردانو بالاخره پس از تأخیرهای فراوان، اولین استیبل‌کوین با پشتوانه فیات به نام USDM را به خود جذب کرد. USDM جدیدترین ورودی به بازار ۱۴۶ میلیارد دلاری استیبل‌کوین است که توسط تتر (USDT) و سیرکل (USDC) تسلط یافته است. استیبل‌کوین USDM که در ۱۷ مارس توسط Mehen Finance راه‌اندازی شد، به دارندگان اجازه می‌دهد تا از طریق دلار آمریکا، USDM را ضرب یا بازخرید کنند. این استیبل‌کوین با استیبل‌کوین‌های موجود مبتنی بر کاردانو مانند DJED و iUSD که الگوریتمی و مصنوعی هستند، متفاوت است.

متیو پلومین، یکی از شرکای مؤسس Mehen، گفت که راه‌اندازی استیبل‌کوین روی کاردانو کار ساده‌ای نبوده است و تأخیرها ناشی از مشکلات بانک‌های ایالات متحده در سال ۲۰۲۳ بوده است. این شرکت در نوامبر ۲۰۲۲، وایت‌پیپر خود را منتشر کرد و توضیح داد که یک استیبل‌کوین با پشتوانه دلار آمریکا، یک «سرویس بسیار مورد نیاز» را برای کاربران کاردانو ارائه می‌دهد.

پلومین در ۱۴ مارس در یک اِسپِیس‌زِد اعلام کرد که Mehen قصد داشت USDM را در سال ۲۰۲۳ راه‌اندازی کند، اما «همه چیز با تعطیلی سیلیکون ولی بانک، سیلورگیت و سیگنچر بانک در مارس ۲۰۲۳ تغییر کرد.». پلومین فاش کرد که بانکی که آنها با آن کار می‌کردند، یعنی کراس ریور، زمانی که با سیرکل، دومین شرکت بزرگ استیبل‌کوین که به دنبال شریک بانکی جدید بود، همکاری کرد، روابط خود را با Mehen قطع کرد.

پلومین با اشاره به این موضوع که «به محض اینکه آنها [سیرکل] را پیدا کردند، دیگر اهمیتی به ما نمی‌دادند»، اضافه کرد:

«این تأخیر آزاردهنده بود.»

Mehen اکنون برای ضرب و سوزاندن دلار آمریکا برای USDM از خدمات شرکت فناوری مالی پلِید استفاده می‌کند.

پلِید یک شبکه انتقال وجه بین بانک آمریکا، چیس، ولز فارگو و سایر بانک‌های بزرگ ایالات متحده برای تأمین محصولات فین‌تک و ارزهای دیجیتال ارائه می‌دهد. طبق گفته‌ی استیون فیشر، مدیر ارشد فناوری Mehen در یک پست ایکس، این شرکت در آگوست ۲۰۲۳ خدمات پلِید را ادغام کرد.

همچنین بخوانید: رد ادعای شکست ارتقاء هیدرا کاردانو توسط چارلز هاسکینسون

فیشر گفت: «اضافه کردن بانک شما به شما این امکان را می‌دهد که برای ضرب USDM، دلار آمریکا سپرده‌گذاری کنید و همچنین به شما امکان می‌دهد تا با سوزاندن USDM، دلار آمریکا دریافت کنید.». Mehen همچنین در حال حاضر به طور فعالانه به دنبال مجوز فرستنده پول و ارائه دهنده خدمات دارایی مجازی برای گسترش خدمات خود در انگلستان و اروپا است.

در همین حال، پلومین گفت که دو دوجین شرکت برنامه‌ریزی کرده‌اند تا USDM را در پلتفرم‌های خود ادغام کنند، که شامل پروتکل‌های وام‌دهی و استقراض تا صرافی‌های غیرمتمرکز می‌شود. Mehen خاطرنشان کرد که تکمیل فرآیند ادغام برای مؤسسات یک تا دو روز طول می‌کشد. این شرکت گفت: «این بدان معناست که USDM به آرامی در هفته‌ی ۱۸ مارس وارد زنجیره خواهد شد.»

Mehen در وب‌سایت خود اعلام می‌کند که صدور و مدیریت USDM توسط قراردادهای هوشمند و اوراکل‌های غیرمتمرکز برای اطمینان از شفافیت و امنیت اداره خواهد شد. راه‌اندازی USDM با خوش‌بینی بسیاری از اعضای جامعه کاردانو از جمله جارومیر تسر همراه بود که راه‌اندازی آن را به عنوان یک «گام مهم» برای امور مالی غیرمتمرکز در کاردانو توصیف کرد.

USDM وارد یک بازار شلوغ و رقابتی برای استیبل‌کوین‌ها می‌شود.

طبق گفته‌ی کوین‌گکو، تتر (USDT) و یو‌اس‌دی‌سی (USDC) با ارزش بازار به ترتیب ۱۰۳.۱ میلیارد دلار و ۳۰.۸ میلیارد دلار، بزرگترین استیبل‌کوین‌ها از نظر ارزش بازار هستند، در حالی که هفت استیبل‌کوین دیگر نیز از ارزش بازاری بیش از ۵۰۰ میلیون دلار برخوردارند. با این حال، USDM در شبکه کاردانو از رقابت با سایر استیبل‌کوین‌ها محافظت می‌شود، حداقل تا زمانی که امکان انتقال آن‌ها از طریق بلاک‌چین کاردانو فراهم نشود.

منبع: CoinTelegraph

همچنین بخوانید: قیمت کاردانو به پایین‌ترین سطح خود رسیده - آیا می‌تواند تا ۰.۳۰ دلار رشد کند؟

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.