ارز دیجیتال 602 فارکس 174
ارزش بازار 2,524,932,368,259
حجم معاملات 90,671,087,910
دامیننس
BTC: 54%
ETH: 15%
بیت کوین $66,982.63
بیت کوین ارز دیجیتال قوانین
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 11 زمان مطالعه: 3 دقیقه

زمزمه های ETF بیت کوین در چین؟

زمزمه های ETF بیت کوین در چین؟

قراردادهای تجاری بین چین و هنگ کنگ می‌تواند به سرمایه‌گذاران سرزمین چین امکان دسترسی به صندوق‌های قابل معامله بیت‌کوین در هنگ کنگ را بدهد.

راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله بیت‌کوین (BTC) و اتریوم (ETH) در هفته گذشته در هنگ کنگ، مسیرهای جدیدی را برای معامله‌گران آسیایی باز کرده است. در حالی که اولین هفته معاملات برای صندوق‌های قابل معامله هنگ کنگ در مقایسه با همتای آن در ایالات متحده کم‌رونق بود، نزدیکی هنگ کنگ به چین باعث شده است تا بحث‌های کلیدی در مورد اینکه آیا این صندوق‌های قابل معامله مبتنی بر دارایی برای سرمایه‌گذاران سرزمین چین قابل دسترسی خواهند بود، شکل بگیرد.

ریچارد بای‌ورث، شریک مدیر در SyzCapital و سرمایه‌گذار بیت‌کوین، با نظرات خود که نشان می‌دهد صندوق‌های قابل معامله بیت‌کوین فهرست‌شده در هنگ کنگ به زودی برای سرمایه‌گذاران سرزمین چین قابل دسترسی خواهند بود، شایعاتی را برانگیخته است. بای‌ورث در پاسخ خود به سامسون مو گفت که شنیده است صحبت‌هایی مبنی بر اینکه ممکن است صندوق قابل معامله مبتنی بر دارایی بیت‌کوین به استوک کانکت (Stock Connect) اضافه شود.

استوک کانکت به سرمایه‌گذاران واجد شرایط از یک بازار اجازه می‌دهد تا با سهمیه تعیین‌شده به سهام‌های واجد شرایط در بازار دیگر دسترسی داشته باشند. استوک کانکت بین شنژن و هنگ کنگ، یک مسیر سرمایه‌گذاری فرامرزی، بورس اوراق بهادار شنژن و بورس اوراق بهادار هنگ کنگ را به هم متصل می‌کند.

سرمایه‌گذاران در هر یک از بازارها می‌توانند از کارگزاری‌ها و تسویه حساب‌های محلی خود برای معامله سهام در بازار دیگر استفاده کنند. برنامه استوک کانکت طیف گسترده‌ای از سهام را پوشش می‌دهد اما مشمول سهمیه روزانه است. در حالی که سخنان بای‌ورث صرفاً شایعه است، موضع ضد رمزارز چین باعث شده است تا این موضوع در شبکه‌های اجتماعی مورد بحث قرار گیرد.

برایان هون جونگ پائیک، یکی از بنیانگذاران و مدیر ارشد عملیات در اسمش فای (SmashFi)، همچنین به شایعات مربوط به دسترسی احتمالی سرمایه‌گذاران سرزمین چین به صندوق‌های قابل معامله هنگ کنگ در آینده نزدیک اشاره کرد. او گفت که ۷۰ درصد از ثروت چینی در املاک و مستغلات است و «اکنون ۱۰۰ میلیون خانه خالی وجود دارد. حزب کمونیست چین برای کاهش ناآرامی‌های اجتماعی به دارایی جایگزین نیاز دارد.»

همچنین بخوانید: بیت‌کوین به ۶۴ هزار دلار رسید، تحلیلگر: فرصت خرید!

پائیک در پست دیگری چندین توافق تجاری بین بازارهای شانگهای و هنگ کنگ را فهرست کرد که می‌تواند به سرمایه‌گذاران چینی اجازه دهد تا در صندوق‌های قابل معامله مبتنی بر دارایی بیت‌کوین در هنگ کنگ سرمایه‌گذاری کنند.

علاوه بر استوک کانکت بین شانگهای و هنگ کنگ و استوک کانکت بین شنژن و هنگ کنگ، طرح سرمایه‌گذار نهادی داخلی واجد شرایط (QDII) به سرمایه‌گذاران نهادی واجد شرایط چینی (مانند بانک‌ها، صندوق‌ها و شرکت‌های بیمه) اجازه می‌دهد تا در بازارهای خارج از کشور، از جمله هنگ کنگ، سرمایه‌گذاری کنند.

توافق تجاری دیگری به نام شناسایی متقابل وجوه (MRF) بین هنگ کنگ و سرزمین چین، به وجوه واجد شرایط سرزمین اصلی و هنگ کنگ اجازه می‌دهد تا در بازارهای یکدیگر توزیع شوند. چین در سال ۲۰۲۱ استخراج بیت‌کوین و صرافی‌های رمزارز خارجی را از ارائه خدمات خود به مشتریان سرزمین اصلی ممنوع کرد. با این حال، با وجود ممنوعیت کلی بر کسب‌وکارها و خدمات مرتبط با رمزارز، دادگاه‌های چینی بیت‌کوین را در حوزه‌های قضایی مختلف دارایی قانونی اعلام کرده‌اند. 

منبع: CoinTelegraph

همچنین بخوانید: رکوردشکنی بیت‌کوین: یک میلیارد تراکنش!

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.