ارز دیجیتال 602 فارکس 174
ارزش بازار 2,536,589,290,679
حجم معاملات 92,084,791,634
دامیننس
BTC: 54%
ETH: 15%
بیت کوین $67,176.14
بیت کوین ارز دیجیتال
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 8 زمان مطالعه: 3 دقیقه

رکوردشکنی بیت‌کوین: یک میلیارد تراکنش!

رکوردشکنی بیت‌کوین: یک میلیارد تراکنش!

در طول ۵۶۰۳ روز فعالیت بیت کوین، به طور میانگین روزانه ۱۷۸،۴۷۵ تراکنش انجام شده است. شبکه بیت کوین یک میلیاردمین تراکنش خود را پردازش کرد که این رقم، ۱۵ سال پس از ایجاد این شبکه، نقطه عطفی بزرگی را رقم زد.

داشبورد بیت کوین کلارک مودی نشان می دهد که تراکنش ۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ استخراج شده و در بلوک ۸۴۲،۲۴۱ در ساعت ۹:۳۴ بعد از ظهر به وقت هماهنگ جهانی در تاریخ ۵ می ثبت شده است. این رویداد ۱۵ سال، چهار ماه و چهار روز پس از آن رخ داد که ساتوشی ناکاموتو، خالق ناشناس بیت کوین (BTC)، اولین بلوک این شبکه را در ۳ ژانویه ۲۰۰۹ استخراج کرد.

این بدان معناست که در طول ۵۶۰۳ روز فعالیت بیت کوین، به طور میانگین روزانه ۱۷۸،۴۷۵ تراکنش انجام شده است.

بیت‌کوین رسما بیش از ۱ میلیارد تراکنش را پردازش کرده است. 
— Wicked (@w_s_bitcoin) ۵ مه ۲۰۲۴

با این حال، تعداد تراکنش ها شامل تراکنش های انجام شده در شبکه لایتنینگ، شبکه لایه ۲ بیت کوین که عمدتا بر روی پرداخت های خرد تمرکز دارد، نمی شود.

اطلاعات به دست آمده از صرافی ریور که فقط با بیت کوین کار می کند، نشان می دهد که شبکه لایتنینگ تنها در آگوست ۲۰۲۳، حدود ۶.۶ میلیون تراکنش را پردازش کرده است - که این رقم می تواند نشان دهد که از زمان راه اندازی این شبکه در ژانویه ۲۰۱۸، صدها میلیون تراکنش در آن انجام شده است.

همچنین بخوانید: امید به افزایش بیت کوین با تأیید الگوی معاملاتی

تراکنش های روزانه در بیت کوین در حدود رویداد هاوینگ چهارم شبکه در ۲۰ آوریل افزایش یافت، که شامل رکورد ۹۲۶,۰۰۰ تراکنش پردازش شده در ۲۳ آوریل بود. بخش زیادی از این تقاضا ناشی از راه اندازی پروتکل رون (یک استاندارد توکن جدید بیت کوین) در بلوک ۸۴۰،۰۰۰ بود. با این گفته، تعداد تراکنش های روزانه بیت کوین از آن زمان تاکنون کاهش یافته و در ۴ می به ۶۶۰،۲۶۰ رسیده است.

اگرچه بیت کوین قدیمی ترین شبکه ارز دیجیتال است، اما اولین شبکه ای نیست که یک میلیارد تراکنش را پردازش می کند. داده های اتراسکن نشان می دهد که اتریوم، بزرگترین رقیب بیت کوین، از زمان راه اندازی آن در جولای ۲۰۱۵، بیش از ۲ میلیارد تراکنش را پردازش کرده است.

قیمت بیت کوین در حال حاضر ۶۳,۷۵۰ دلار است که از زمان رسیدن به پایین ترین حد دو ماهه یعنی ۵۶,۸۰۰ دلار در ۲ می، بیش از ۱۲ درصد افزایش یافته است. با این حال، این ارز دیجیتال همچنان ۱۳.۶ درصد از بالاترین قیمت خود یعنی ۷۳،۷۴۰ دلار که در ۱۳ مارس ثبت شد، پایین تر است.

منبع: CoinTelegraph

همچنین بخوانید: جک دورسی دوباره به بیت کوین ایمان می آورد!

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.