ارز دیجیتال 605 فارکس 174
ارزش بازار 2,203,441,151,840
حجم معاملات 199,561,795,078
دامیننس
BTC: 57%
ETH: 13%
بیت کوین $63,205.72
مایکرواستراتژی ارز دیجیتال
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 2 زمان مطالعه: 4 دقیقه

چرا بانک های نروژی و سوئیسی سهام مایکرواستراتژی را می خرند؟

چرا بانک های نروژی و سوئیسی سهام مایکرواستراتژی را می خرند؟

بانک های مرکزی اروپا سهام شرکت نرم افزاری طرفدار بیت کوین، مایکرواستراتژی را خریداری کرده اند که احتمالاً شرط غیرمستقیمی بر روی این ارز رمزنگاری محبوب است.

کانال تلگرام مارکت فلو

بر اساس داده های سهام داران MSTR که توسط وب سایت رسمی نزدک (Nasdaq) ارائه شده است، بانک های مرکزی نروژ و سوئیس به ترتیب ۱.۱ میلیون و ۴۶۶ هزار سهم مایکرواستراتژی خریداری کردند. دلیل سرمایه گذاری بانک های مرکزی دو مورد از بزرگ ترین اقتصادهای اروپایی بر اساس تولید ناخالص داخلی در مایکرواستراتژی مشخص نیست، اما دو دلیل برجسته وجود دارد.

آیا بانک ها از طریق MSTR روی بیت کوین شرط بندی می کنند؟

یک نظریه عملی نشان می دهد که موسسات مالی حاکمیتی نسبت به بیت کوین (BTC) خوش بین هستند. مایکرواستراتژی بزرگترین دارنده شرکت BTC در ایالات متحده است که دارایی های رمزنگاری آن بیش از ۱۳ میلیارد دلار ارزش دارد.

این شرکت مستقر در تایسونز کرنر تحت هدایت مایکل سیلور، رئیس اجرایی و مدیرعامل سابق، در سال ۲۰۲۰ شروع به خرید بیت کوین کرد. پس از شک گرایی اولیه نسبت به ارز بلاک چین، سیلور بیت کوین را به عنوان ذخیره ارزش، پوشش تورمی و یک دارایی دیجیتال برتر معرفی کرد.

با توجه به اینکه مایکرواستراتژی یک خریدار عمده بیت کوین است، ممکن است بانک های مرکزی نروژ و سوئیس به دنبال قرار گرفتن در معرض BTC از طریق MSTR باشند.

این اولین بار نیست که موسسات مالی ظاهراً چنین حرکتی انجام می دهند. در جولای ۲۰۲۳، بانک هایی مانند گلدمن ساکس و مدیران ثروت مانند بلک راک و فیدلیتی میلیون ها دلار در سهام MSTR سرمایه گذاری کردند. در آن زمان، سیلور در حال تقویت لفاظی های طرفدار بیت کوین و عمل به عنوان یک تبشیری BTC شرکتی بود.

بی اهمیت

یک دیدگاه متفاوت نشان می دهد که این دو بانک مرکزی صرفاً مایکرواستراتژی را به عنوان یک سرمایگذاری خوب می بینند. پاتریک سانر، رئیس استراتژی کلان در Swiss Re، در ایکس گفت که هیچ چیز نشان دهنده چشم انداز صعودی بیت کوین از سوی بانک مرکزی نروژ و بانک ملی سوئیس نیست.

😂😂😂

همچنین بخوانید: مایکرواستراتژی به وارن بافت ثابت کرد؛ بیت کوین بازنده نیست!

این صرفاً بخشی از یک استراتژی تکثیر شاخص فیزیکی است که اساساً همه سرمایه گذاران بزرگ نهادی دارند و انجام می دهند. این هیچ ربطی به آنچه بسیاری از افراد در نظرات می بینند به عنوان یک پیام ضمنی مبنی بر اینکه نروژ یا SNB اکنون بیت کوین یا MSTR را صعودی می بینند ندارد...

— پاتریک سانر (@patrick_saner) ۱۴ آگوست ۲۰۲۴

با این وجود، گمانه زنان ممکن است این تحول را برای مایکرواستراتژی و پذیرش بیت کوین مثبت ارزیابی کنند. پذیرش جهانی BTC در چهار سال گذشته شتاب گرفته است، به طوری که السالوادور BTC را قانونی کرده و صندوق های قابل معامله در بورس بیت کوین نقدی وال استریت در کمتر از یک سال بیش از ۵۰ میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت جمع آوری کرده اند.

همچنین در طول مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری ایالات متحده صحبت هایی درباره ذخیره استراتژیک بیت کوین مطرح شده است. دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق، برجسته ترین نامزد کاخ سفید است که سیاست های طرفدار بیت کوین را در آمریکا پیش می برد. تحت دولت فعلی، صداهای رمزنگاری استدلال کرده اند که این صنعت از نبود قوانین روشن رنج برده و در نتیجه با دادرسی های ناعادلانه متعددی روبرو شده است.

امیدی وجود دارد که بلیت دموکرات فعلی، با معاون رئیس جمهور کامالا هریس و فرماندار مینه سوتا تیم والز، ممکن است روابط با صنعت دیجیتال را ترمیم کند. هریس علیرغم برگزاری انتخابات کمتر از سه ماه دیگر، هنوز موضع خود را در مورد ارزهای رمزنگاری اعلام نکرده است.

با وجود شک و تردید در مورد برنامه سیاست رمزنگاری هریس و حمایت جامعه رمزنگاری از ترامپ، کهنه کاران صنعت مانند پل گرویل، مدیر حقوقی کوین بیس، بر این نکته تأکید کرده اند که رمزنگاری باید یک موضوع بی طرفانه باقی بماند.

همچنین بخوانید: مایکرواستراتژی ۱۲ هزار بیت کوین دیگر به ذخایر خود اضافه کرد

منبع: کریپتو دات نیوز
مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.