ارز دیجیتال 603 فارکس 174
ارزش بازار 2,169,109,028,695
حجم معاملات 167,533,581,764
دامیننس
BTC: 57%
ETH: 13%
بیت کوین $62,448.62
بیت کوین مایکرواستراتژی
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 2 زمان مطالعه: 3 دقیقه

مایکرواستراتژی به وارن بافت ثابت کرد؛ بیت کوین بازنده نیست!

مایکرواستراتژی به وارن بافت ثابت کرد؛ بیت کوین بازنده نیست!

ارزش سهام مایکرواستراتژی از زمان اولین خرید بیت کوین، ۱۰۰۰ درصد افزایش یافته است، در حالی که وارن بافت و برکشایر هاتاوی این فرصت را از دست داده اند.

کانال تلگرام مارکت فلو

مایکرواستراتژی در ۱۰ آگوست ۲۰۲۰ اولین خرید بیت کوین (BTC) خود را انجام داد و اولین شرکت سهامی عامی شد که بیت کوین را به عنوان دارایی اصلی ذخیره خزانه خود پذیرفت. چهار سال بعد، این حرکت جسورانه به یک استراتژی تعیین کننده برای شرکت تبدیل شده است که حتی از بازده برکشایر هاتاوی وارن بافت نیز پیشی گرفته است.

مایکرواستراتژی ۵.۳۸ میلیارد دلار سود بیت کوین کسب می کند

تا تاریخ ۱۰ آگوست ۲۰۲۴، مایکرواستراتژی ۲۲۶۵۰۰ بیت کوین به ارزش ۱۳.۷۷۱ میلیارد دلار در ذخایر خود داشت که با میانگین قیمت حدود ۳۷۰۰۰ دلار خریداری کرده بود. با توجه به اینکه بیت کوین در حال حاضر با قیمت تقریبی ۶۰۵۰۰ دلار معامله می شود، مایکرواستراتژی اکنون روی سودهای تحقق نیافته حدود ۵.۳۹ میلیارد دلار نشسته است.

نمودار خرید بیت کوین در طول تاریخ توسط مایکرو استراتژی

با وجود سودهای قابل توجه، شرکت مایکل سیلور همچنان دارایی های بیت کوین خود را حفظ کرده و تصمیم به نقد کردن هیچ یک از دارایی های انباشته خود نگرفته است. این شرکت با خرید اخیر خود در ۱ آگوست، قصد خود را برای ادامه جمع آوری بیت کوین اعلام کرده است.

مایکل سیلور در حال شکست دادن افسانه ای وارن بافت است

ارزش سهام MSTR مایکرواستراتژی در پاسخ به خریدهای بیت کوین خود، از آگوست ۲۰۲۰ تاکنون حدود ۱۰۰۰ درصد افزایش یافته است. در مقایسه، این رقم ۱.۵ برابر بازده BTC و ۱۶.۲۵ برابر بازده شاخص S&P 500 (SPX) در همان دوره است.

عملکرد MSTR در مقابل BTC/USD و SPX از آگوست ۲۰۲۰

همچنین بخوانید: جاستین سان؛ انتقال میلیون ها بیت کوین به بایننس

جالب توجه است که سهام کلاس A برکشایر هاتاوی وارن بافت، BRK.A، از زمان خرید اولیه بیت کوین توسط مایکرواستراتژی، عملکرد بسیار ضعیفی نسبت به MSTR داشته است. BRK.A در این مدت تنها ۱۰۴.۷۵ درصد رشد داشته است و موضع منفی مداوم بافت نسبت به بیت کوین، برکشایر را از بررسی سرمایه گذاری های رمزنگاری بازداشته است.

در سال ۲۰۱۸، بافت بیت کوین را یک «سم موش مربع» خواند. چارلی مانگر، همکار نزدیک او، در سال ۲۰۲۱ با پیش بینی سقوط قیمت BTC به صفر و نامیدن آن محصولی زننده، گام دیگری برداشت. با این حال، بیت کوین و MSTR در سال های اخیر عملکرد بهتری نسبت به سهام برتر بافت، از جمله اپل، آمریکن اکسپرس و بانک آمریکا داشته اند.

MSTR در مقابل BRK.A، AAPL، BAC، و AXP از آگوست 2020 باز می گردند

با این حال، برخی از معامله گران قصد خود را برای فروش کوتاه سهام MSTR اعلام کرده اند، زیرا شرکت سرمایه گذاری کرریسدال کاپیتال استدلال می کند که این سهام با «پرمیوم غیرقابل توجیه» نسبت به بیت کوین معامله می شود. سام آدرانگی، مدیر سرمایه گذاری کرریسدال کاپیتال، به کوین تلگراف گفت: «کسب و کار نرم افزار یک میلیارد، شاید یک میلیارد و نیم دلار ارزش دارد، جایی بین این دو - ارزش زیادی ندارد.»

او افزود: «برای افزایش ارزش شرکت، قیمت بیت کوین باید افزایش یابد. اگر پایین بیایند، ارزش شرکت کاهش می یابد. این شرکت باید با ارزش بیت کوین معامله شود. استدلال ما این است که سهام مایکرواستراتژی را کوتاه کنید، بیت کوین را طولانی کنید.»

همچنین بخوانید: تقاطع مرگ به بیت کوین نزدیک می شود؛ آیا ۶۲ هزار دلار مقاومت نهایی است؟

منبع: کوین تلگراف
مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.