ارز دیجیتال 601 فارکس 174
ارزش بازار 1,935,417,321,400
حجم معاملات 83,896,277,942
دامیننس
BTC: 56%
ETH: 14%
بیت کوین $54,039.71
آلت کوین تحلیل بازار
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 48 زمان مطالعه: 5 دقیقه

چرا آلت کوین ها با وجود رونق بازار رشد نمی کنند؟

چرا آلت کوین ها با وجود رونق بازار رشد نمی کنند؟

عوامل متعددی از جمله عرضه مداوم توکن های جدید، فشار فروش از سوی صندوق های سرمایه گذاری خطرپذیر، کمبود ورودی سرمایه تازه به بازار ارزهای دیجیتال و روندهای فصلی، همگی در کاهش شدید قیمت آلت کوین ها نقش داشته اند.

کانال تلگرام مارکت فلو

ارزهای دیجیتال بزرگ مانند سولانا (SOL) و آوالانچ (AVAX) طی ماه های گذشته اصلاحات ۴۰ تا ۷۰ درصدی را تجربه کرده اند که بر روحیه سرمایه گذاران آلت کوین تاثیر گذاشته است، در حالی که بیت کوین و اتریوم تنها ۱۵ درصد از بالاترین قیمت های سالانه خود فاصله دارند. مارکوس ثیلن اشاره کرد که شرکت های سرمایه گذاری خطرپذیر تحت فشار هستند تا توکن ها را برای کسب سود از سرمایه گذاری های خود در سال های گذشته به فروش برسانند.

دیوید شاتل ورث، شریک آناگرام (Anagram)، گفت: «کمبود ورودی سرمایه به بازارهای ارزهای دیجیتال، تأثیر به خصوص بدی بر توکن هایی با عرضه قفل شده زیاد در آینده و همچنین توکن های جدید و برنامه های ایرساپلین دارد.»

بازار ارزهای دیجیتال پس از افزایش عظیم از اکتبر تا مارس، در حال گذراندن یک دوره تثبیت سالم است - حداقل برای کسانی که در دو دارایی دیجیتال بزرگ تر سرمایه گذاری کرده اند. با این حال، برای کسانی که ارزهای دیجیتال کوچک تر را در اختیار دارند، این یک اصلاح بی رحمانه است، به طوری که احساسات در محافل رسانه های اجتماعی ارز دیجیتال شبیه به ناامیدی بازار نزولی است.

در حالی که بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) تنها ۱۵ درصد پایین تر از بالاترین قیمت های سالانه خود هستند، چندین ارز دیجیتال بزرگ مانند سولانا (SOL) و آوالانچ (AVAX) از اوج های ماه مارس خود ۴۰ تا ۵۰ درصد کاهش یافته اند، در حالی که رقبای لایه ۱ مانند سویی (SUI) و آپتوس (APT) ۶۰ تا ۷۰ درصد سقوط کرده اند.

فشار فروش از سوی صندوق های سرمایه گذاری خطرپذیر با عرضه گسترده توکن های آنلاک شده، کمبود ورودی سرمایه تازه به ارز دیجیتال و روندهای فصلی، همگی به ضعف در آلت کوین ها که برای توصیف ارزهای دیجیتال فراتر از بیت کوین و اتریوم استفاده می شود، کمک کرده اند.

رقت شدید

بسیاری از آلت کوین ها با آنلاک و توزیع هایی که برای سال های آینده برنامه ریزی شده اند، عرضه توکن های دائماً در حال رقیق شدن را تجربه می کنند. این به این دلیل است که اکثر توکن ها قفل شده اند، توسط سرمایه گذاران اولیه خریداری شده اند یا برای توسعه اکوسیستم و اعطا اختصاص داده شده اند.

به عنوان مثال، توکن شبکه لایه ۲ اتریوم آربیتروم (ARB) با وجود اینکه ارزش بازار آن به دلیل افزایش قابل توجه عرضه آن از ۱ میلیارد دلار به ۲۵ میلیارد دلار رسیده است، به پایین ترین قیمت خود از سپتامبر گذشته نزدیک می شود. مثال دیگر سولانا است که عرضه آن هر روز با ۷۵۰۰۰ توکن، به ارزش تقریبی ۱۰ میلیون دلار با قیمت های فعلی، افزایش می یابد.

کوین تامسون، بنیانگذار صندوق تأمینی ارز دیجیتال Lekker Capital، در پستی خاطرنشان کرد: «برخلاف سهام هایی که از ورودی های صندوق های قابل معامله در بورس (ETF) و بازخرید اوراق قرضه، تقاضای خرید منفعل ثابتی دارند، ارزهای دیجیتال و به ویژه آلت کوین ها، برعکس عمل می کنند - جریان دائمی فشار فروش.»

بخش قابل توجهی از فشار فروش ناشی از صندوق های سرمایه گذاری خطرپذیری است که به دنبال کسب سود از سرمایه گذاری های اولیه خود در پروژه هایی است که در سال های گذشته راه اندازی شده اند.

همچنین بخوانید: پولیتی فای؛ رقیب جدید پپه، دوج کوین و شیبا؟

صندوق های سرمایه گذاری خطرپذیر در حالی که بازار به یک بازار نزولی عمیق تبدیل شد، در سه ماهه اول ۲۰۲۲، ۱۳ میلیارد دلار سرمایه گذاری کردند. مارکوس ثیلن، بنیانگذار موسسه تحقیقاتی 10X Research، اوایل این هفته در گزارشی اعلام کرد: «این صندوق ها اکنون تحت فشار سرمایه گذاران خود برای بازگرداندن سرمایه قرار دارند، زیرا هوش مصنوعی (AI) به موضوعی داغ تر تبدیل شده است.»

با کاهش تمایل بازار نسبت به دارایی های رمزنگاری کوچک تر و با ریسک پذیری بالاتر و کاهش حجم معاملات – همانطور که در چند ماه گذشته شاهد بودیم – تقاضای کافی برای جذب این شوک عرضه وجود ندارد.

کمبود ورودی های جدید

جریان نقدینگی به بازارهای رمزنگاری در هفته های گذشته متوقف و حتی معکوس شده است، همانطور که ارزش بازار استیبل کوین ها که عمدتاً به عنوان واسطه ای برای تجارت ارزهای رمزنگاری استفاده می شوند، نشان می دهد. بر اساس داده های تریدینگ ویو، ارزش کل بازار چهار استیبل کوین برتر – تتر USDT، USDC سیرکل، FDUSD فرست دیجیتال و دای میکر – از آوریل گذشته تاکنون راکد مانده است، این در حالی است که در اوایل سال جاری شاهد ۳۰ میلیارد دلار افزایش بوده ایم.

نمودار تحلیل تتر

دیوید شاتل ورث، شریک آناگرام، در پستی با استناد به داده های نانسن اشاره کرد که موجودی استیبل کوین در صرافی ها – که به معنای نقدینگی برای معامله گران و سرمایه گذاران است – ۴ میلیارد دلار کاهش یافته و به پایین ترین سطح از ماه فوریه رسیده است. شاتل ورث گفت: «این امر به ویژه برای توکن هایی با بازگشایی های آتی زیاد و همچنین برنامه های توکن جدید و ایرپ دراپ پیامدهای بسیار بدی دارد».

توکن های راه اندازی شده اخیر پل بلاک چین ورم هول (WORM)، پروتکل دلار مصنوعی با بازده اتنا (ENA) و شبکه لایه ۲ استارک نت (STRK) همگی از بالاترین قیمت های خود به ترتیب ۶۰ تا ۷۰ درصد سقوط کردند و با میلیاردها دلار توکن مواجه خواهند شد. که در سال های آینده توزیع خواهد شد.

روندهای فصلی نیز برای توکن های کوچک تر نزولی بوده است، زیرا ژوئن معمولاً ماه نزولی برای آلت کوین ها است. داده های تریدینگ ویو نشان می دهد که ارزش کل بازار دارایی های رمزنگاری به جز بیت کوین و اتریوم، که توسط معیار TOTAL.3 اندازه گیری می شود، در هر ماه ژوئن طی شش سال گذشته با کاهش مواجه بوده است. به نظر می رسد این ماه نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود و TOTAL.3 تاکنون ۱۱ درصد کاهش یافته است.

همچنین بخوانید: پنج آلت‌کوین برتر که از سقوط بازار سربلند بیرون آمدند!

منبع: کوین دسک
مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.