ارز دیجیتال 602 فارکس 174
ارزش بازار 2,524,506,874,948
حجم معاملات 120,740,015,739
دامیننس
BTC: 54%
ETH: 15%
بیت کوین $66,910.01
ورم هول آلت کوین ارز دیجیتال
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 29 زمان مطالعه: 2 دقیقه

سقوطی در ایردراپ ورم هول: هکر هم سود برد!

سقوطی در ایردراپ ورم هول: هکر هم سود برد!

هکر پل ورم هول (Wormhole) که در سال ۲۰۲۲ بیش از ۳۲۰ میلیون دلار سرقت کرد، برای مدت کوتاهی واجد شرایط دریافت ایردراپ اخیر بود.

هکری که زمانی بیش از ۳۲۰ میلیون دلار از پل ورم هول سرقت کرد، به نظر می‌رسد در ابتدا واجد شرایط دریافت ایردراپ Wormhole بوده است که می‌توانست ۵۰,۰۰۰ دلار توکن W جدید برای او به ارمغان بیاورد. طبق گفته‌ی محقق ناشناسی به نام پلند در پستی که در تاریخ ۴ آوریل منتشر شد، تیم Wormhole به نظر فراموش کرده‌اند تعدادی از آدرس‌های کیف پول مرتبط با سوءاستفاده‌ای که منجر به سرقت ۳۲۱ میلیون دلار ارز دیجیتال توسط هکرها از پل زنجیره‌ای متقاطع در سال ۲۰۲۲ شد را حذف کنند.

بر اساس داده‌های وب‌سایت بررسی ایردراپ سولانا، Airdrop.link که بعداً توسط Degen News در تاریخ ۴ آوریل در پستی به آن اشاره شد، مجموعاً چهار آدرس کیف پول به طور موقت قادر به دریافت ایردراپ Wormhole بودند. اگر هکر تصمیم به دریافت ایردراپ خود می‌گرفت، واجد شرایط دریافت حدود ۳۱,۶۴۲ توکن Wormhole (W) به ارزش تقریبی ۵۰,۰۰۰ دلار با قیمت‌های فعلی می‌شد.

کوین‌تلگراف به طور مستقل آدرس‌های کیف پول را در airdrop.link بررسی کرد، با این حال دریافت که دیگر واجد شرایط نیستند، که نشان می‌دهد تیم Wormhole ممکن است قبلاً این حفره را برطرف کرده باشند. هر چهار آدرس کیف پول واجد شرایط توسط کاوشگر بلاک سولانا، Solana.fm، به عنوان مرتبط با سوءاستفاده Wormhole در سال ۲۰۲۲ علامت‌گذاری شدند.

پل ورم هول در فوریه ۲۰۲۲ با مبلغ هنگفت ۳۲۱ میلیون دلار مورد سوءاستفاده قرار گرفت و به یکی از بزرگترین هک‌های تاریخ صنعت ارز دیجیتال تبدیل شد. با این حال، در فوریه ۲۰۲۳، شرکت زیرساخت وب۳، Jump Crypto و پلتفرم امور مالی غیرمتمرکز (DeFi)، Oasis.app یک «سوءاستفاده مقابله‌ای» علیه هکر پروتکل Wormhole انجام دادند.

همچنین بخوانید: صعود ۱۰ درصدی ورم هول با لیست شدن در صرافی‌های بزرگ

این دو شرکت موفق شدند در مجموع ۲۲۵ میلیون دلار دارایی دیجیتال را از سوءاستفاده‌کننده Wormhole بازیابی کنند و متعاقباً آنها را به کیف پول‌های امن بازگردانند. در تاریخ ۳ آوریل، Wormhole اعلام کرد که بیش از ۶۷۵ میلیون (به ارزش تقریبی ۸۵۰ میلیون دلار با قیمت‌های فعلی) از توکن‌های جدید Wormhole (W) را به صورت ایردراپ به کاربران واجد شرایط توزیع خواهد کرد.

منبع: CoinTelegraph

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.