ارز دیجیتال 605 فارکس 174
ارزش بازار 2,206,994,395,129
حجم معاملات 199,538,367,911
دامیننس
BTC: 57%
ETH: 14%
بیت کوین $63,332.14
اتریوم ارز دیجیتال
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 4 زمان مطالعه: 2 دقیقه

۱۰ میلیون دلار اتریوم به لطف ربات رونین نجات یافت

۱۰ میلیون دلار اتریوم به لطف ربات رونین نجات یافت

این ربات MEV تقریباً تمام وجوه را بازگرداند و تیم اعلام کرد که ۵۰۰ هزار دلار به عنوان پاداش به آن پرداخت خواهد شد.

کانال تلگرام مارکت فلو

بر اساس داده های کاوشگر بلاکچین اتریسکن، ربات حداکثر ارزش استخراج پذیر (MEV) که تقریباً ۳۹۹۶ اتریوم (ETH) را از پل شبکه رونین در تاریخ ۶ آگوست تخلیه کرده بود، تقریباً تمام وجوه را بازگردانده است. این نشان می دهد که این ربات ممکن است به طور تصادفی حمله را پیشی گرفته باشد. در زمان بازگشت اتریوم، ارزش آن بیش از ۱۰ میلیون دلار بود.

این ربات در ساعت ۳:۰۴ بعد از ظهر به وقت UTC وجوه را بازگرداند. در مجموع ۳۹۹۱ اتریوم به تیم رونین منتقل شد و ۵ اتریوم باقی مانده بازگردانده نشده است. تیم رونین بازگشت وجوه را در پلتفرم رسانه اجتماعی ایکس اعلام کرد و گفت که مالک ربات به دلیل کشف آسیب پذیری، ۵۰۰ هزار دلار پاداش خواهد گرفت.

پیام شبکه رونین

تیم اعلام کرد که تنها پس از رفع آسیب پذیری و انجام حسابرسی مجدد، پل را بازگشایی خواهد کرد.

همچنین بخوانید: علت کاهش قیمت اتریوم چیست؟

ربات های MEV برنامه ریزی شده اند تا تراکنش ها را کپی کرده و برای اجرای سریع تر آن ها هزینه گس بالاتری پرداخت کنند، در صورتی که این کار سودآور باشد. به همین دلیل، آن ها گاهی اوقات به طور تصادفی پروتکل ها را سوء استفاده می کنند. به عنوان مثال، اگر یک مهاجم سعی کند از یک پروتکل سوء استفاده کند اما نتواند هزینه گس کافی را پرداخت کند، یک ربات MEV ممکن است به طور خودکار حمله را کپی کرده و وجوه یک پروتکل را تخلیه کند. در این موارد، مالک ربات معمولاً وجوه را به قربانی بازمی گرداند، همانطور که در این مورد اتفاق افتاده است.

وجوه تخلیه شده در ابتدا ۹.۸ میلیون دلار ارزش گذاری شده بود. با این حال، قیمت اتریوم در این مدت افزایش یافت و ارزش وجوه بازگردانده شده را به بیش از ۱۰ میلیون دلار رساند. در ماه جولای، مورد مشابهی رخ داد، زیرا یک ربات MEV پروتکل Rho Markets را به میزان بیش از ۸ میلیون دلار تخلیه کرد. مالک ربات در نهایت تمام وجوه را بازگرداند.

رونین همچنین در مارس ۲۰۲۲ به میزان بیش از ۶۰۰ میلیون دلار مورد سوء استفاده قرار گرفت. این شبکه خانه بازی وب ۳ Axie Infinity است که ادعا می کند بیش از ۲.۷ میلیون کاربر دارد.

همچنین بخوانید: انقلاب در DEX؛ سولانا با ۵۵ میلیارد دلار اتریوم را شکست داد

منبع: کوین تلگراف
مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.