ارز دیجیتال 603 فارکس 174
ارزش بازار 2,169,034,118,786
حجم معاملات 168,933,473,371
دامیننس
BTC: 57%
ETH: 13%
بیت کوین $62,184.52
اتریوم تحلیل بازار
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 20 زمان مطالعه: 3 دقیقه

علت کاهش قیمت اتریوم چیست؟

علت کاهش قیمت اتریوم چیست؟

قیمت اتریوم در شش روز گذشته ۳۷ درصد کاهش یافته است که سه دلیل اصلی دارد: شرایط اقتصادی کلان...

کانال تلگرام مارکت فلو
  • قیمت اتریوم در میان ترس از رکود ۳۷ درصد در ۶ روز سقوط کرد.
  • دو عامل کلان اصلی برای این سقوط ناگهانی شامل نرخ بهره بالای فدرال رزرو، داده های ضعیف شغلی و افزایش نرخ بهره ژاپن است.
  • نهنگ های اتریوم در هشت روز گذشته ۹۷۴ میلیون دلار اتریوم فروختند

اصلاح اخیر بازار ارزهای دیجیتال باعث شده است که قیمت اتریوم در شش روز گذشته ۳۷ درصد کاهش یابد. این اتفاق در میان ترس از رکود رخ داده است. این فروش تنها به ارزهای دیجیتال محدود نمی شود و در بازارهای سهام نیز دیده می شود.

چرا قیمت اتریوم در حال سقوط است؟

قیمت ETH از بیت کوین پیروی کرد و از ۲۹ جولای تاکنون ۳۷ درصد سقوط کرده است. سرمایه گذاران انتظار داشتند که قیمت ETH به دلیل تأیید ETF نقدی اتریوم افزایش یابد اما توسط فروش ناگهانی غافلگیر شدند.

تصمیم فدرال رزرو برای حفظ نرخ های بهره بالا، داده های ضعیف شغلی و افزایش ناگهانی نرخ بهره بانک ژاپن در هفته آخر جولای سه عامل اقتصادی کلان اصلاح ناگهانی بازار هستند. علاوه بر این، قوانین سهام و جوشی سیگنال های «رکود» را نشان داده اند که وضعیت را بدتر می کند.

از دیدگاه ارزهای دیجیتال، جامپ تریدینگ اخیراً ۴۶ میلیون دلار اتریوم را از استیک خارج کرده و به صرافی های متمرکز منتقل کرده است که این یک باد مخالف برای گاوها است.

دارندگان ETH می توانند چه انتظاری داشته باشند؟

از دیدگاه فنی، قیمت اتریوم در حال بازبینی سطوح حمایت ۲۱۹۰ و ۱۹۲۷ دلار است. اگر وضعیت اقتصادی کلان تثبیت شود، سرمایه گذاران می توانند انتظار بازگشت در اینجا را داشته باشند. با این حال، اگر چشم انداز بدتر شود، پیش بینی قیمت اتریوم نشان می دهد که ETH می تواند پایین تر بیاید و سطح حمایت ۱۶۲۷ دلار را مجدداً آزمایش کند.

همچنین بخوانید: انقلاب در DEX؛ سولانا با ۵۵ میلیارد دلار اتریوم را شکست داد

نمودار تحلیل قیمت بیت کوین

از ۲۹ جولای تاکنون، نهنگ های اتریوم که بین ۱۰۰۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰۰۰ ETH دارند، ۴۳۰۰۰۰ ETH را تخلیه کرده اند. با قیمت فعلی ۲۲۶۷ دلار، این دارندگان نهادی تقریباً ۹۷۴ میلیون دلار اتریوم را تنها در هشت روز فروخته اند.

نمودار تحلیل قیمت اتریوم

سرمایه گذاران باید در مورد خرید افت قیمت یا گرفتن چاقو محتاط باشند زیرا بازارها ممکن است همچنان به سمت پایین حرکت کنند. اگر ترس از رکود به واقعیت تبدیل شود، قیمت اتریوم وزن بیشتری برای کاهش دارد. علاوه بر ارزهای دیجیتال، سایر دارایی های پرخطر مانند سهام نیز چشم انداز مشابهی خواهند داشت. 

همچنین بخوانید: ای تی اف اتریوم؛ اولین روز مثبت با ۳۴ میلیون دلار

منبع: کوین گیپ
مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.