ارز دیجیتال 606 فارکس 174
ارزش بازار 35,059,916,115,230
حجم معاملات 139,555,377,255
دامیننس
BTC: 57%
ETH: 14%
بیت کوین $57,757.90
اتریوم تحلیل بازار
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 4 زمان مطالعه: 4 دقیقه

ای تی اف اتریوم؛ اولین روز مثبت با ۳۴ میلیون دلار

ای تی اف اتریوم؛ اولین روز مثبت با ۳۴ میلیون دلار

ETFهای مبتنی بر اتریوم (صندوق های قابل معامله در بورس) پس از چهار روز متوالی منفی، اولین روز مثبت خود را ثبت کردند. یک هفته پس از راه اندازی، خروج سرمایه عظیم به رهبری صندوق اتریوم گری اسکیل (ETHE) درخشش چشمگیر محصولات سرمایه گذاری مبتنی بر اتریوم را تحت الشعاع قرار داده است.

کانال تلگرام مارکت فلو

عملکرد ETFهای اتریوم توسط خروج سرمایه تحت تأثیر قرار گرفت

تأیید ETFهای اسپات اتریوم با بحث هایی در مورد تقاضا و عملکرد احتمالی آن پس از راه اندازی همراه بود. بسیاری از کارشناسان پیش بینی می کردند که این محصولات سرمایه گذاری به اندازه همتایان مبتنی بر بیت کوین خود به اعداد چشمگیر دست نخواهند یافت و به کمبود یک «روایت واضح»، توجه رسانه ها و تقاضا اشاره کردند.

برخی از چهره های صنعت، از جمله کاترین داونینگ، مدیر ارشد تجاری بیت وایز، و آنتونی پمپلیانو، کارآفرین آمریکایی، معتقد بودند که ETFهای اتریوم تنها حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد از عملکرد صندوق های مبتنی بر بیت کوین را خواهند داشت. این محصولات سرمایه گذاری شروع چشمگیری داشتند و در روز اول انتظارات کارشناسان را برآورده کردند. این صندوق ها به حجم ۱.۰۵ میلیارد دلاری و ورودی سرمایه ۱۰۷.۸ میلیون دلاری دست یافتند که این دستاورد بدون توجه به خروج خالص ۴۸۴ میلیون دلاری از ETHE حاصل شد.

با این حال، ETFهای اتریوم پس از دومین روز فعالیت خود با اعداد منفی پایان یافتند. این صندوق ها شاهد کاهش ۵ درصدی حجم در روز چهارشنبه و خروج خالص ۱۱۳.۳ میلیون دلار بودند. با وجود خروج سرمایه، برخی از تحلیلگران اظهار داشتند که عملکرد فراتر از انتظارات بوده است، زیرا حجم پس از هیجان روز اول به میزان قابل توجهی کاهش نیافت.

بر اساس داده های فارساید اینوستور (Farside Investor)، خروج سرمایه از ETFهای اتریوم در روزهای بعد از جریان خالص مثبت پیشی گرفت. تا ۲۹ ژوئیه، این محصولات سرمایه گذاری به طور متوسط روزانه ۱۳۷.۸ میلیون دلار خروج سرمایه داشتند و در مجموع ۴۴۰.۱ میلیون دلار خروج سرمایه در میان ۹ ETF ثبت کردند.

اولین روز مثبت به روند خروج سرمایه منفی پایان داد

روند چهار روزه منفی در ۳۰ ژوئیه پس از ثبت اولین روز مثبت ETFهای اسپات اتریوم از زمان راه اندازی پایان یافت. با هدایت ورودی سرمایه ۱۱۸ میلیون دلاری iShares Ethereum Trust (ETHA) بلک راک، این صندوق ها در روز سه شنبه جریان خالص مثبت ۳۳.۷ میلیون دلاری را تجربه کردند.

جدول جریان ETF اتریوم

ETHE خروج خالص ۱۲۲ میلیون دلاری داشت که کمترین میزان از زمان راه اندازی ETFهای اسپات بود. علاوه بر این، این صندوق ۷۵ درصد کاهش خروج سرمایه نسبت به عملکرد منفی ۴۸۰ میلیون دلاری خود در روز اول داشت. این کاهش نشان می دهد که خونریزی گری اسکیل که در ۳۰ ژوئیه حدود ۱.۸۴ میلیارد دلار ارزش داشت، در حال کند شدن است و این صندوق ها می توانند به روند مثبت خود ادامه دهند.

در همین حال، ETHA پس از بهبودی از روز دوم ناامیدکننده خود، به عنوان بهترین عملکرد اتریوم ETH شناخته شد. یک هفته پس از راه اندازی، این صندوق جریان خالص مثبت کلی ۶۱۸.۲ میلیون دلاری داشته است.

همچنین بخوانید: کاهش خروج سرمایه از ETF اتریوم گری اسکیل

همانطور که نیت گراچی، رئیس ETF Store، اظهار داشت، ETHA در حال حاضر خود را در بین ۱۵ ورودی برتر تمام ETFهای راه اندازی شده در سال جاری قرار داده است. این پست می خواند: «۱۵ برتر از تقریباً ۳۳۰ ETF جدید. ۴ ورودی برتر همه ETFهای اسپات بیت کوین هستند، به هر حال.»

مادز ابراردت، تحلیلگر ارشد رمزنگاری در Steno Research، تاکید کرد که ETHA بلک راک و FETH فیدلیتی یک سوم ورودی سرمایه همتایان بیت کوین خود را داشته اند.

ابراردت تأکید کرد که این عملکرد علیرغم چندین نقطه ضعف در برابر ETFهای بیت کوین حاصل شده است:

این اتفاق علی رغم توجه کمتر کلی به ETFهای اتریوم، یک ماه کمتر از حد مطلوب برای راه اندازی، آگاهی کامل بازار از اینکه ETF اتریوم گری اسکیل باید در کوتاه مدت تخلیه شود، و البته این واقعیت که اتریوم نیمی از ارزش بازار بیت کوین را در زمان راه اندازی ETF با نقدینگی حتی بدتر دارد، رخ داده است.

در نهایت، این تحلیلگر ارشد معتقد است که خروج سرمایه از ETFهای اسپات اتریوم در پایان این هفته کاهش خواهد یافت و «وقتی این اتفاق افتاد، تنها از آنجا به بعد افزایش خواهد یافت.»

نمودار قیمت اتریوم

همچنین بخوانید: اتریوم؛ رقیب جدی برای بیت کوین؟

منبع: بیت کوینیست
مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.