ارز دیجیتال 603 فارکس 174
ارزش بازار 2,166,432,317,784
حجم معاملات 166,425,680,764
دامیننس
BTC: 57%
ETH: 13%
بیت کوین $62,321.33
اتریوم تحلیل بازار
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 12 زمان مطالعه: 5 دقیقه

هشدار تحلیلگر؛ قیمت اتریوم ممکن است ۳۰٪ سقوط کند!

هشدار تحلیلگر؛ قیمت اتریوم ممکن است ۳۰٪ سقوط کند!

اندرو کانگ، بنیان گذار و شریک شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر متمرکز بر کریپتو، مکانیزم کپیتال (Mechanism Capital)، بر این باور است که یک ETF اتریوم تا زمانی که اتریوم «مسیر قانع کننده ای برای بهبود اقتصاد خود توسعه ندهد»، افزایش قیمت محدودی را برای این دارایی رقم خواهد زد.

کانال تلگرام مارکت فلو

به گفته ی اندرو کانگ، اتریوم ممکن است پس از راه اندازی صندوق های قابل معامله در بورس مبتنی بر اتریوم، تا ۲۴۰۰ دلار سقوط کند. او بنیان گذار و شریک شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر متمرکز بر کریپتو، مکانیزم کپیتال، است. طبق وبسایت کوین گکو، اتریوم (با نماد اختصاری ETH) هم اکنون با قیمت ۳۴۱۰ دلار معامله می شود که نسبت به روز گذشته ۳۷۸ دلار کاهش داشته است. سقوط به قیمت ۲۴۰۰ دلار، تقریبا ۳۰ درصد کاهش نسبت به قیمت فعلی آن خواهد بود.

کانگ در پستی که در تاریخ ۲۳ ژوئن منتشر کرد، گفت که بر خلاف بیت کوین، اتریوم توجه کمتری از سوی مؤسسات مالی را به خود جلب می کند، انگیزه های کمی برای تبدیل اتریوم نقطه ای به شکل ETF وجود دارد و جریان نقدی شبکه آن چندان چشمگیر نبوده است.

کانگ گفت: «یک ETF اتریوم چه مقدار افزایش قیمت به همراه خواهد داشت؟ من استدلال می کنم که نه چندان.» او در ادامه افزود:

«پیش بینی من بعد از راه اندازی ETF بازه قیمتی ۲۴۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار است.»

با توجه به اینکه اتریوم در ماه مارس، زمانی که بیت کوین (با نماد اختصاری BTC) به بالاترین قیمت تاریخی خود یعنی ۶۲۳۳۸ دلار رسید، به بیش از ۴۰۰۰ دلار دست یافته بود، قیمت پیش بینی شده می تواند عقب نشینی قابل توجهی برای این دارایی باشد. اتریوم درست چند روز پیش از اینکه کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) صندوق های قابل معامله در بورس اتریوم را تأیید کند، تقریباً به همان سطح قیمتی دوباره رسید.

جریان نقدی نسبت به صندوق های قابل معامله در بورس مبتنی بر بیت کوین اندک خواهد بود

کانگ پیش بینی می کند که صندوق های قابل معامله در بورس مبتنی بر اتریوم تنها ۱۵ درصد از جریاناتی را که صندوق های قابل معامله در بورس مبتنی بر بیت کوین شاهد بوده اند، جذب کنند — که مطابق با محدوده ی ۱۰ تا ۲۰ درصدی است که توسط اریک بالچناس و جیمز سیفارت، تحلیلگران صندوق های قابل معامله در بورس بلومبرگ، تخمین زده شده است.

کنگ اشاره کرد که تنها ۵ میلیارد دلار وجوه جدید، به استثنای وجوه تبدیل شده از بازار نقدی، در شش ماه اول به صندوق های قابل معامله در بورس (ETF) بیت کوین وارد شده است. استنتاج این داده ها برای اتریوم نشان می دهد که ETF های اتر نقدی در همان بازه زمانی ۸۴۰ میلیون دلار ورودی «واقعی» را جذب می کنند.

کانگ گفت: «من معتقدم انتظارات افراد بومی ارز دیجیتال بیش از حد باد شده و از ترجیحات واقعی تخصیص دهندگان سنتی جدا شده است.»

«این بدان معناست که قیمت ETF بیش از حد واقعی در نظر گرفته شده است.»

همچنین بخوانید: تایید ETF های اتریوم توسط SEC تا دوم جولای

همه با پیش بینی قیمت کانگ موافق نیستند. پاتریک اسکات، تحلیلگر صنعت (که به طور گسترده با نام دینامو دیفای شناخته می شود) اخیراً به مجله کوین تلگراف گفت که او «انتظار یک حرکت جهت مشابه» با عملکرد صندوق های قابل معامله در بورس بیت کوین نقدی را دارد. با این حال، او دو برابر شدن قیمت اتر را پیش بینی نمی کند.

در همین حال، شرکت مدیریت دارایی VanEck معتقد است که ETF های اتر نقدی می توانند تا سال ۲۰۳۰ اتریوم را به ۲۲۰۰۰ دلار برسانند.

سهام فناوری گران قیمت

استدلال کانگ این بود که معرفی اتریوم به عنوان یک لایه تسویه مالی غیرمتمرکز، یک کامپیوتر جهانی یا فروشگاه برنامه های وب ۳ برای سرمایه گذاران جذابیت دارد، اما با نگاهی به داده ها، «فروش سختی» است.

کانگ گفت، آینده اتریوم به عنوان یک «ماشین» جریان نقدی زمانی که کارمزدها توسط امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) و آخرین دوره توکن های غیرقابل تعویض (NFT) افزایش یافت، آینده امیدوارکننده تری به نظر می رسید. با این حال، این روند ادامه نیافته است و اکنون ممکن است اتریوم شبیه سهام فناوری گران قیمت دیگری به نظر برسد.

او گفت: «با ۱.۵ میلیارد دلار درآمد سالانه ۳۰ روزه، نسبت قیمت به فروش ۳۰۰ برابری، نسبت سود به قیمت منفی (PE) پس از تورم، چگونه تحلیلگران این قیمت را نزد دفتر خانوادگی پدرشان یا رئیس صندوق کلان خود توجیه خواهند کرد؟»

عدم وجود سهام گذاری، فروش سختی است

کانگ گفت تاییدیه غیرمنتظره همچنین به این معنی است که صادرکنندگان زمان کمتری برای ارائه تبلیغات بازاریابی به سمت سرمایه گذاران نهادی دارند، اگرچه بیت وایز و ون اک از معدود متقاضیان تایید شده ETF اتریوم هستند که قبلاً تبلیغات با مضمون اتریوم منتشر کرده اند. کانگ افزود، حذف استیکینگ از ETF های پیشنهادی اتر نقدی ممکن است سرمایه گذاران را از تبدیل اتر نقدی خود به ETF منصرف کند.

کانگ اذعمان کرد که بلک راک و سایر مؤسسات مالی شروع به فعالیت در زمینه توکن سازی دارایی های دنیای واقعی بر روی اتریوم کرده اند، با این حال، او مطمئن نیست که این امر چقدر بر قیمت اتر تأثیر بگذارد. مدیر اجرایی مکانیزم کپیتال فکر می کند که نسبت قیمت ETH به BTC می تواند در ۱۲ ماه آینده از ۰.۰۵۴ در قیمت های فعلی به پایین ترین سطح ۰.۰۳۵ کاهش یابد.

با این حال، کانگ فکر می کند که افزایش قیمت بیت کوین به ۱۰۰۰۰۰ دلار در شش تا نه ماه آینده می تواند اتریوم را به بالاترین قیمت تاریخی خود برساند.

همچنین بخوانید: توقف تحقیقات SEC درباره اتریوم

منبع: کوین تلگراف
مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.