ارز دیجیتال 601 فارکس 174
ارزش بازار 1,948,250,582,840
حجم معاملات 80,367,035,433
دامیننس
BTC: 56%
ETH: 14%
بیت کوین $54,444.73
اتریوم تحلیل بازار
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 5 زمان مطالعه: 3 دقیقه

تحلیلگران: منتظر جهش قیمت اتریوم باشید!

تحلیلگران: منتظر جهش قیمت اتریوم باشید!

قیمت اتریوم در چند روز گذشته نسبتاً خوب نگه داشته شده است، زیرا احتمال تأیید صندوق های قابل معامله در بورس (ETF) افزایش یافته است.

کانال تلگرام مارکت فلو

قیمت توکن ETH روز جمعه ۳۴۵۵ دلار بود که چند امتیاز بالاتر از پایین ترین سطح این هفته یعنی ۳۲۳۳ دلار است. اتریوم همچنان در یک منطقه اصلاحی قرار دارد و از بالاترین سطح خود در این ماه ۱۳ درصد کاهش یافته است.

محرک اصلی برای اتریوم، تصویب مورد انتظار صندوق قابل معامله در بورس (ETF) اتریوم توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) است. همانطور که روز پنجشنبه گزارش دادیم، احتمال زیادی وجود دارد که ETF های اتریوم به زودی شروع به معامله کنند.

انتظارات در حال افزایش است پس از آنکه ون اک (VanEck) فرم 8-A را ثبت کرد، که سندی مهم در فرآیند درخواست ETF است. اریک بالچوناس، تحلیلگر ارشد ETF در بلومبرگ معتقد است که این وجوه از تاریخ ۲ جولای شروع به معامله خواهند کرد.

ون اک به تازگی فرم 8-A را برای اتریوم  اسپات ثبت کرده است، که تنها بخشی از فرآیند است، اما... لازم به ذکر است که آنها دقیقاً ۷ روز قبل از راه اندازی، فرم 8-A خود را برای بیت کوین اسپات ثبت کردند. این یک نشانه خوب برای تاریخ دوم جولای ما (به علاوه یا منهای ۷ روز از امروز) است. اما باز هم، هر چیزی ممکن است. مطمئناً به زودی اخبار بیشتری خواهیم شنید.
— اریک بالچوناس (@EricBalchunas) ۲۵ ژوئن ۲۰۲۴

تأیید صندوق های قابل معامله در بورس (ETF) اتریوم یک اتفاق بزرگ خواهد بود. همانطور که با بیت کوین دیدیم، تقاضای قوی برای ارزهای دیجیتال از سوی سرمایه گذاران نهادی وجود دارد.

به طور مشابه، Grayscale Ethereum Trust (ETHE) که دارای کارمزد مدیریت ۲.۵۰٪ است، بیش از ۱۰ میلیارد دلار دارایی دارد. بنابراین، وجوه با قیمت پایین تر احتمالاً تقاضای زیادی را از سوی سرمایه گذاران خرد و نهادی شاهد خواهد بود.

همچنین صندوق های قابل معامله در بورس (ETF) اتریوم در زمانی شروع به معامله می کنند که موجودی در صرافی ها همچنان در حال کاهش است، همانطور که در زیر نشان داده شده است. 

همچنین بخوانید: فانداسترات؛ احساسات منفی به ETF اتریوم!

نمودار اتریوم در صرافی ها

اکوسیستم اتریوم همچنان عملکرد خوبی دارد، حتی با ادامه فروش رمزارزها. این شبکه دارای بیش از ۱۰۸.۹۵ میلیارد دلار در مجموع ارزش قفل شده (TVL) و تقریباً ۸۰ میلیارد دلار در استیبل کوین است. کارمزدهای جمع آوری شده به ارزش ۱.۶۵ میلیارد دلار است که از مجموع ترون و بیت کوین بیشتر است.

تحلیلگران نسبت به قیمت اتریوم خوشبین هستند

برخی از تحلیلگران برتر ارزهای دیجیتال بر این باورند که اتریوم در آستانه یک شکست صعودی قرار دارد. رکت فایننس (Rekt Finance) در یک رشته توییت اشاره کرد که علاقه باز در بازار آتی اتریوم در حال افزایش است که نشان دهنده تقاضای نهادی قبل از تایید ETF است.

او همچنین اشاره کرد که اتر یک دارایی ضد تورمی است که دائماً عرضه خود را در طول زمان کاهش می دهد. در مجموع، او انتظار دارد که ETH پس از تایید ETF جهش یابد، سپس به سمت تثبیت یا عقب نشینی حرکت کند، زیرا بسیاری از دارندگان گری اسکیل اتریوم فاند به گزینه های ارزان تر روی می آورد و سپس روند صعودی خود را از سر خواهد گرفت.

در توییت دیگری، کریپتو روور که بیش از ۷۰۰ هزار دنبال کننده دارد، اشاره کرد که اتریوم یک کانال نزولی تشکیل داده است که شبیه الگوی گوه سقوط کننده است. در اکثر موارد، این یکی از الگوهای صعودی است که از پتانسیل صعودی پشتیبانی می کند. او انتظار دارد که این شکست به زودی اتفاق بیفتد.

همچنین بخوانید: آیا اتریوم به روند نزولی خود پایان می‌دهد؟

منبع: کریپتو دات نیوز
مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.