ارز دیجیتال 603 فارکس 174
ارزش بازار 2,166,733,913,251
حجم معاملات 169,705,937,942
دامیننس
BTC: 57%
ETH: 13%
بیت کوین $62,018.36
بیت کوین تحلیل بازار
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 3 زمان مطالعه: 3 دقیقه

جذب سرمایه بیت کوین؛ آیا آغاز یک روند صعودی جدید است؟

جذب سرمایه بیت کوین؛ آیا آغاز یک روند صعودی جدید است؟

داده ها نشان می دهند که احساسات سرمایه گذاران بیت کوین نزدیک به ورود به منطقه طمع شدید است. این می تواند چه پیامدهایی برای بازار داشته باشد؟

کانال تلگرام مارکت فلو

شاخص ترس و طمع بیت کوین درست روی لبه طمع شدید قرار دارد

«شاخص ترس و طمع» یک شاخص ایجاد شده توسط Alternative است که به ما درباره احساسات کلی سرمایه گذاران در بازار بیت کوین و کل بازار ارزهای دیجیتال اطلاعات می دهد. این شاخص از پنج عامل برای تعیین این احساسات متوسط استفاده می کند: نوسان، حجم معاملات، تسلط بازار سرمایه، احساسات رسانه های اجتماعی و روندهای گوگل.

این شاخص این احساسات را با استفاده از یک مقیاس عددی از صفر تا صد نشان می دهد. تمام مقادیر بالای ۵۳ نشان دهنده وجود طمع در بازار است، در حالی که مقادیر زیر ۴۷ نشان دهنده ترس در بین سرمایه گذاران است. منطقه بین این دو قلمرو مربوط به یک ذهنیت خنثی است.

علاوه بر این سه احساس اصلی، دو احساس خاص به نام های طمع شدید و ترس شدید وجود دارد. اولی بالای ۷۵ و دومی زیر ۲۵ رخ می دهد.

حالا، مقدار فعلی شاخص ترس و طمع بیت کوین به این شکل است:

شاخص ترس و طمع

همانطور که در بالا نشان داده شده است، شاخص ترس و طمع بیت کوین در حال حاضر روی ۷۴ است، به این معنی که احساسات بازار عمیقا در قلمرو طمع قرار دارد. این بهبود چشمگیری نسبت به تنها چند هفته پیش است.

نمودار زیر نشان می دهد که مقدار این معیار در طول یک سال گذشته چگونه تغییر کرده است.

همچنین بخوانید: تابستان داغ برای بیت کوین و طلا؛ انفجار قریب الوقوع

نمودار شاخص ترس و طمع

همانطور که در نمودار مشخص است، این شاخص در اوایل ماه به پایین ترین سطح خود یعنی ۲۵ رسیده بود، اما از آن زمان تاکنون، این شاخص همراه با افزایش قیمت، بهبود چشمگیری داشته است. بنابراین، بازار از آستانه ورود به ترس شدید به آستانه ورود به طمع شدید در یک بازه زمانی کوتاه تغییر کرده است.

از نظر تاریخی، قیمت بیت کوین تمایل داشته است در خلاف جهت انتظارات جمعیت حرکت کند و احتمال وقوع چنین حرکت متضادی معمولاً با قوی تر شدن این انتظار افزایش یافته است. مناطق شدید در این شاخص جایی است که احتمالاً این احتمال قوی تر است، به همین دلیل است که روندهای اصلی قیمت ارز دیجیتال در این مناطق شکل گرفته است.

این ممکن است دلیل پیدا شدن کف قیمت بیت کوین در زمانی باشد که احساسات سرمایه گذاران در اوایل ماه به ترس شدید نزدیک شده بود. با توجه به اینکه بیت کوین اکنون به انتهای مخالف طیف رسیده است، ممکن است که یک سقف نزدیک به این دارایی باشد. بنابراین، شاخص ترس و طمع می تواند یک شاخص برای نظارت در روزهای آینده باشد، زیرا ورود به طمع شدید می تواند نشانه ای از بیش از حد هیجان زده شدن سرمایه گذاران باشد.

قیمت بیت کوین

در زمان نگارش این مطلب، بیت کوین در حدود ۶۷۷۰۰ دلار در نوسان است که در هفت روز گذشته تقریباً ۲ درصد افزایش یافته است.

نمودار قیمت بیت کوین

همچنین بخوانید: رشد انفجاری قیمت بیت کوین پیش بینی می شود

منبع: بیت کوینیست
مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.