ارز دیجیتال 605 فارکس 174
ارزش بازار 2,206,994,395,129
حجم معاملات 199,538,367,911
دامیننس
BTC: 57%
ETH: 14%
بیت کوین $63,332.14
بیت کوین تحلیل بازار
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 2 زمان مطالعه: 3 دقیقه

بیت کوین در آستانه نوسان پیش از تصمیم نرخ بهره ایالات متحده

بیت کوین در آستانه نوسان پیش از تصمیم نرخ بهره ایالات متحده

انتظار می رود که فدرال رزرو اولین کاهش نرخ بهره خود را از زمان شروع همه گیری کرونا اعلام کند؛ تصمیمی که احتمالاً نوسانات بیشتری را پیش از رشد آتی بیت کوین به همراه خواهد داشت.

کانال تلگرام مارکت فلو

قیمت بیت کوین، پس از از دست دادن حمایت کلیدی در سطح ۶۰,۰۰۰ دلار، قبل از اعلام تصمیم فردای نرخ بهره، در معرض فشار نزولی بیشتری قرار گرفته است.

تحلیلگران معتقدند که نوسان بیت کوین (BTC) ممکن است پیش از اعلام تصمیم بعدی فدرال رزرو در ۱۸ سپتامبر شدت بیشتری بگیرد. تحلیلگران بیت فینکس به کوین تلگراف گفته اند که این تصمیم می تواند تأثیر قابل توجهی بر قیمت اولین ارز دیجیتال جهان بگذارد، بسته به این که سیاست پولی چه باشد:

«بسته به اینکه کاهش نرخ ۲۵ واحدی یا ۵۰ واحدی باشد، واکنش بازار می تواند میان خوش بینی گاوها و رویکرد محتاطانه کاهش ریسک متغیر باشد. این نوسانات ممکن است در جریان های مربوط به ETFها و بازارهای دائمی نیز بازتاب یابد و نوسانات بیشتری را ایجاد کند.»

این پیش بینی در شرایطی مطرح می شود که انتظار می رود فدرال رزرو نخستین کاهش نرخ بهره خود را از زمان شروع همه گیری کووید-۱۹ اعلام کند.

تحلیلگران بیشتری پیش بینی می کنند که بیت کوین در ماه اکتبر به یک شکست قیمتی دست یابد، که این اتفاق ممکن است با کاهش نرخ بهره فدرال رزرو تسریع شود.

تحلیلگران بیت فینکس: ۵۲,۰۰۰ دلار، کف قیمتی بیت کوین بود

در ۱۴ سپتامبر، بیت کوین برای اولین بار از ۳۰ آگوست توانست به سطح روانی ۶۰,۰۰۰ دلار بازگردد، اما در همان روز دوباره حمایت کلیدی خود را از دست داد. با این حال، حرکت اخیر قیمت بیت کوین نشان می دهد که این توکن در حدود ۵۲,۰۰۰ دلار به کف قیمتی خود رسیده است. تحلیلگران بیت فینکس نیز این نکته را تأیید کرده اند:

همچنین بخوانید: شکسته شدن نسبت اتریوم به بیت کوین به زیر ۰.۰۴؛ آیا آلت کوین ها در خطرند؟

«دیدگاه قبلی ما مبنی بر اینکه کاهش بیت کوین به ۵۲,۷۵۶ دلار در ۶ سپتامبر ممکن است نشان دهنده یک کف محلی باشد، تأیید شده است. قیمت ها از آن زمان تاکنون بیش از ۱۵ درصد افزایش یافته اند که این رشد به وسیله افزایش قابل توجهی در جریان خالص ETF بیت کوین به میزان ۴۰۳.۹ میلیون دلار در هفته گذشته حمایت می شود.»

تحلیلگران بیت فینکس پیش تر پیش بینی کرده بودند که بیت کوین به سطح پایین تر از ۵۰,۰۰۰ دلار اصلاح خواهد کرد، که این نقطه می تواند یک «نقطه بحرانی» پیش از کاهش بعدی نرخ بهره باشد.

انتظار کاهش ۵۰ واحدی نرخ بهره در بازار، اما تحلیلگران مخالف هستند

بر اساس آخرین داده های ابزار CME FedWatch، احتمال کاهش ۲۵ واحدی نرخ بهره در حال حاضر ۳۳ درصد و احتمال کاهش ۵۰ واحدی ۶۷ درصد است. با وجود افزایش شرط بندی ها بر روی کاهش بیشتر نرخ بهره، تحلیلگران بیت فینکس معتقدند که کاهش ۲۵ واحدی محتمل تر است. آن ها می گویند:

«وجود تورم هسته ای کمی قوی تر باعث می شود که فدرال رزرو با احتیاط بیشتری نسبت به کاهش نرخ تصمیم گیری کند و ما انتظار داریم که کاهش نرخ بهره ۲۵ واحدی باشد، نه ۵۰ واحدی.»

کاهش نرخ بهره، به همراه الگوهای تاریخی قیمت، می تواند بیت کوین را برای یک رالی سه ماهه تا سطح بالای ۹۲,۰۰۰ دلار آماده کند؛ چرا که ماه های اکتبر، نوامبر و دسامبر از نظر تاریخی برای بیت کوین به عنوان ماه های صعودی شناخته می شوند.

همچنین بخوانید: بوتان: چهارمین کشور بزرگ دارنده بیت کوین در جهان

منبع: کوین تلگراف
مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.