ارز دیجیتال 600 فارکس 174
ارزش بازار 2,203,954,875,971
حجم معاملات 175,189,784,346
دامیننس
BTC: 57%
ETH: 14%
بیت کوین $63,053.17
بیت کوین ارز دیجیتال
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 6 زمان مطالعه: 2 دقیقه

بوتان: چهارمین کشور بزرگ دارنده بیت کوین در جهان

بوتان: چهارمین کشور بزرگ دارنده بیت کوین در جهان

بوتان با دارایی ۱۳,۰۲۹ بیت کوین، به عنوان چهارمین کشور بزرگ دارنده بیت کوین شناخته می شود. این میزان بیت کوین که در کیف پول های مختلف ذخیره شده، به فعالیت های استخراج بیت کوین این پادشاهی هیمالیایی مرتبط است.

کانال تلگرام مارکت فلو

بر اساس اطلاعات جمع آوری شده توسط Arkham Intelligence، دولت سلطنتی بوتان مالک ۱۳,۰۲۹ بیت کوین (BTC) به ارزش تقریبی ۷۵۵ میلیون دلار بر اساس قیمت های فعلی است. همچنین کیف پول های مرتبط با این پادشاهی هیمالیایی ۶۵۶.۰۱۳ اتریوم (ETH) به ارزش تقریبی ۱.۵ میلیون دلار را در اختیار دارند.

چهارمین کشور در میان دولت ها

طبق داده های کوین گکو، تا اوت، دولت ها ۲.۲ درصد از عرضه کل بیت کوین را در اختیار داشتند. ایالات متحده با ۲۱۳,۲۴۶ بیت کوین، بزرگترین دارنده بیت کوین دولتی بود و پس از آن چین با ۱۹۰,۰۰۰ بیت کوین قرار داشت. بوتان در رتبه چهارم قرار دارد و بیت کوین بیشتری نسبت به السالوادور که تا پایان اوت ۵,۸۰۰ بیت کوین داشت، اما کمتر از بریتانیا با ۶۱,۰۰۰ بیت کوین، در اختیار دارد.

با این حال، دارایی های بیت کوین بوتان از توقیف های دولتی ناشی نشده اند، بلکه به فعالیت های استخراج بیت کوین این پادشاهی مرتبط اند. این فعالیت ها توسط Druk Holding & Investments، بازوی سرمایه گذاری دولتی بوتان، انجام می شود.

تاریخچه استخراج بیت کوین در بوتان

بوتان چندین سال است که به استخراج بیت کوین می پردازد و ابتدا این فعالیت ها را مخفی نگه داشته بود. در سال ۲۰۲۳، این کشور فعالیت های استخراج بیت کوین خود را با چهار سایت مختلف که توسط نیروگاه های برق آبی تأمین می شوند، گسترش داد. داده های زنجیره ای نشان می دهند که کیف پول های مرتبط با دولت بوتان از فوریه ۲۰۲۱ شروع به دریافت بیت کوین کرده اند.

همچنین بخوانید: اصلاح قیمت بیت کوین؛ احتمال کاهش تا سطح حمایتی ۵۷,۵۰۰ دلار

در سال ۲۰۲۳، شرکت Bitdeer Technologies Group، فعال در حوزه استخراج ابری بیت کوین، به این کشور توجه کرد و یک مرکز داده برای استخراج بیت کوین در این منطقه تأسیس کرد که از ژوئیه سال گذشته شروع به کار کرده است.

در ماه آوریل، بیت دیر با دراک هولدینگ همکاری کرد تا ظرفیت استخراج بیت کوین بوتان را تا شش برابر افزایش دهد. بر اساس گزارش بلومبرگ، این همکاری باعث می شود تا ظرفیت استخراج در این منطقه تا نیمه اول سال ۲۰۲۵ به ۵۰۰ مگاوات افزایش یابد.

همچنین بخوانید: الگوی سه‌ساله فنجان و دسته نوید صعود بیت‌کوین به بالای ۱۰۰ هزار دلار را می‌دهد

منبع: کریپتو اسلیت
مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.