ارز دیجیتال 603 فارکس 174
ارزش بازار 2,169,034,118,786
حجم معاملات 168,933,473,371
دامیننس
BTC: 57%
ETH: 13%
بیت کوین $62,232.60
بیت کوین تحلیل تکنیکال
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 9 زمان مطالعه: 3 دقیقه

الگوی سه‌ساله فنجان و دسته نوید صعود بیت‌کوین به بالای ۱۰۰ هزار دلار را می‌دهد

الگوی سه‌ساله فنجان و دسته نوید صعود بیت‌کوین به بالای ۱۰۰ هزار دلار را می‌دهد

یک تحلیلگر ارزهای دیجیتال به نام «جل» به یک الگوی صعودی اشاره کرده است که طی سه سال گذشته در نمودار بیت‌کوین شکل گرفته است.

کانال تلگرام مارکت فلو

این تحلیلگر پیشنهاد کرده که به‌زودی زمان فعال شدن این الگو فرا می‌رسد و در صورت وقوع آن، هدف قیمتی بالای ۱۰۰,۰۰۰ دلار در دسترس است.

الگوی سه‌ساله فنجان و دسته به‌زودی برای بیت‌کوین فعال می‌شود

در پستی در شبکه اجتماعی X (که پیش‌تر با نام توییتر شناخته می‌شد)، «جل» اظهار داشت که به‌زودی الگوی سه‌ساله فنجان و دسته در نمودار بیت‌کوین آغاز خواهد شد. این تحلیلگر معتقد است که این اتفاق ممکن است به‌زودی در سه‌ماهه چهارم سال جاری رخ دهد و اشاره کرد که این الگو محدوده قیمتی ۶ رقمی را در بر خواهد داشت. نمودار همراه این تحلیل نشان می‌داد که بیت‌کوین ممکن است به بالای ۱۰۰,۰۰۰ دلار صعود کند و حتی به ۱۴۰,۰۰۰ دلار برسد.

در واقع، سه‌ماهه چهارم سال برای ارز دیجیتال پرچم‌دار (بیت‌کوین) معمولاً دوره‌ای صعودی است، هرچند باید دید آیا قیمت آن به بالای ۱۰۰,۰۰۰ دلار خواهد رسید یا خیر. تحلیلگران برنشتاین پیش‌بینی کرده‌اند که اگر دونالد ترامپ در انتخابات پیروز شود، بیت‌کوین حداقل به ۹۰,۰۰۰ دلار خواهد رسید. بانک استاندارد چارترد نیز پیش‌بینی جسورانه‌تری ارائه کرده و اعلام کرده است که در صورت پیروزی ترامپ، قیمت بیت‌کوین تا پایان سال به ۱۵۰,۰۰۰ دلار خواهد رسید.

با این حال، صرف‌نظر از نتیجه انتخابات، پیامدهای آن برای بیت‌کوین مثبت خواهد بود، چرا که اطمینان بیشتری به بازار خواهد داد. از نظر تاریخی، بیت‌کوین در سه‌ماهه پایانی هر سال نصف شدن، عملکرد مثبت ماهانه‌ای داشته است. در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰، بیت‌کوین سه ماه متوالی از اکتبر تا دسامبر رشد داشته است.

کاهش نرخ بهره فدرال رزرو نیز ممکن است در نشست بعدی FOMC که بین ۱۷ تا ۱۸ سپتامبر برگزار می‌شود، آغاز شود. انتظار می‌رود که این اقدام اعتماد سرمایه‌گذاران به دارایی‌های پرریسک مانند بیت‌کوین را افزایش دهد.

همچنین بخوانید: بیت کوین از ۶۰ هزار دلار گذشت؛ ورود بی سابقه سرمایه به ETF های بیت کوین

دلایل دیگر برای صعود بیت‌کوین به بالای ۱۰۰,۰۰۰ دلار

تحلیلگران ارز دیجیتال دلایل دیگری نیز از دیدگاه تحلیل تکنیکال برای صعود بیت‌کوین به بالای ۱۰۰,۰۰۰ دلار ارائه کرده‌اند. «تایتان آف کریپتو» به یک الگوی صعودی به نام «پرچم گاوی» در نمودار ماهانه بیت‌کوین اشاره کرده است. او پیش‌بینی کرده که این الگو می‌تواند بیت‌کوین را تا ۱۵۸,۰۰۰ دلار هدایت کند.

این تحلیلگر پیش‌تر به «تقاطع طلایی» اشاره کرده بود که در نمودار دوماهه بیت‌کوین شکل گرفته بود. او خاطرنشان کرد که این الگوی صعودی همیشه منجر به یک رالی عظیم برای بیت‌کوین شده است و احتمالاً این بار هم همین اتفاق خواهد افتاد. نموداری که او به اشتراک گذاشته بود نشان می‌داد که بیت‌کوین می‌تواند به عددهای شش رقمی برسد اگر این رالی رخ دهد.

تحلیلگر دیگری به نام «سالسا تکیلا» پیش‌بینی کرده است که بیت‌کوین در این چرخه بازار می‌تواند به بالای ۲۰۰,۰۰۰ دلار برسد. او اظهار داشت که این سطح قیمتی به نظر می‌رسد «هدف برای افراد محتاط» باشد. این تحلیلگر افزود که بازار در این دوره ساختار متفاوتی دارد و بازار اسپات (نقدی) در حال تسلط است. وی اضافه کرد که این اتفاق در نهایت صعودی خواهد بود چرا که عرضه موجود کاهش می‌یابد.

در زمان نگارش این خبر، بیت‌کوین با قیمتی حدود ۵۹,۹۰۰ دلار معامله می‌شود و طبق داده‌های کوین‌مارکت‌کپ، طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۲ درصد افزایش داشته است.

همچنین بخوانید: کاهش نرخ بهره فدرال به ۵۰ بیس پوینت؛ بیت کوین در انتظار جهش؟

منبع: نیوز بی‌تی‌سی
مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.