ارز دیجیتال 603 فارکس 174
ارزش بازار 2,169,034,118,786
حجم معاملات 168,933,473,371
دامیننس
BTC: 57%
ETH: 13%
بیت کوین $62,125.42
بیت کوین تحلیل بازار
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 5 زمان مطالعه: 4 دقیقه

بیت کوین از ۶۰ هزار دلار گذشت؛ ورود بی سابقه سرمایه به ETF های بیت کوین

بیت کوین از ۶۰ هزار دلار گذشت؛ ورود بی سابقه سرمایه به ETF های بیت کوین

ETF های بیت کوین در آمریکا بزرگترین ورود سرمایه خود از اواخر ژوئیه را با بیش از ۲۶۳ میلیون دلار در یک روز تجربه کردند. افزایش قیمت بیت کوین همزمان با این سرمایه گذاری های عظیم، به بالای ۶۰ هزار دلار رسید.

کانال تلگرام مارکت فلو

ورود ۱۰۲ میلیون دلار به صندوق بیت کوین Fidelity در میان نشانه های بازیابی بازار

ورود سرمایه به ETF های بیت کوین اسپات آمریکا در روز جمعه به اوج رسید و خرید خالص از ۲۶۳ میلیون دلار عبور کرد. این افزایش سرمایه، پس از هفته ای که بیت کوین ۱۲ درصد رشد کرد و به بالای ۶۰ هزار دلار رسید، ثبت شد. براساس داده های شرکت سرمایه گذاری فارساید، سرمایه گذاران حدود ۱۰۲ میلیون دلار به صندوق بیت کوین فیدلیتی (FBTC) وارد کردند و باعث شدند سود هفتگی این صندوق به حدود ۲۱۸ میلیون دلار برسد.

جدول ورود سرمایه به ETF بیت کوین

پس از دو هفته عملکرد منفی و خروج ۴۶۷ میلیون دلار سرمایه، صندوق FBTC این هفته بازگشتی قدرتمند داشت و در صدر قرار گرفت.

صندوق مشترک ARK Invest/21Shares (ARKB) نیز پس از FBTC در رتبه دوم قرار گرفت و جمعه را با حدود ۹۹ میلیون دلار سرمایه خالص به پایان رساند. دیگر ETF های بیت کوین مانند بیت وایز، Franklin Templeton، والکری، ون اک و گری اسکیل نیز ورود سرمایه مثبتی داشتند. در مقابل، صندوق های BlackRock iShares Bitcoin Trust (IBIT)، WisdomTree Bitcoin Fund (BTCW) و Grayscale Bitcoin Mini Trust (BTC) هیچ ورود سرمایه ای نداشتند.

عملکرد اخیر IBIT ضعیف بوده و طی دو هفته گذشته تقریباً هیچ ورودی نداشته است. این صندوق حتی در دو روز، یعنی ۲۹ اوت و ۹ سپتامبر، خروج سرمایه ثبت کرد. از زمان آغاز به کار، IBIT تنها در سه روز خروج خالص سرمایه داشته است. با افزایش قابل توجه سرمایه در روز جمعه، ETF های بیت کوین اسپات آمریکا هفته را با بیش از ۴۰۰ میلیون دلار ورود سرمایه خالص به پایان رساندند.

همچنین بخوانید: کاهش نرخ بهره فدرال به ۵۰ بیس پوینت؛ بیت کوین در انتظار جهش؟

این روند مثبت فقط محدود به صندوق های بیت کوین در آمریکا نبود و کل بازار رمزارزها نیز روزی سبز را تجربه کرد. بیت کوین (BTC) از ۵۴,۳۰۰ دلار در روز دوشنبه به ۶۰,۶۰۰ دلار در روز گذشته رسید و اکنون در حدود ۶۰,۲۰۰ دلار قرار دارد. اتریوم (ETH) نیز در هفته گذشته ۸ درصد رشد کرد و به ۲,۴۰۰ دلار رسید. در میان ۲۰ دارایی دیجیتال برتر، ارز دیجیتال تون کوین (TON)، چین لینک (LINK) و آوالانچ (AVAX) بیشترین رشد را ثبت کردند.

صندوق های ETF بیت کوین در ضرر: گزارش ARK Invest طبق گزارش اخیر ARK Invest، میانگین قیمت خرید ETF های بیت کوین در آمریکا تا اواخر اوت بالاتر از قیمت فعلی بازار بوده و نشان می دهد که اکثر سرمایه گذاران در حال حاضر زیان ده هستند. میانگین قیمت خرید محاسبه شده نشان می دهد که سرمایه گذارانی که زودتر وارد بازار شدند، بیت کوین را با قیمت های بالاتری خریداری کرده اند که تأثیر منفی کاهش اخیر قیمت را تشدید کرده است.

با این حال، بر اساس شاخص MVRV Z-Score که ارزش بازار بیت کوین را با قیمت خرید آن مقایسه می کند، مبانی بیت کوین همچنان قوی است و ARK Invest خاطرنشان می کند که دیدگاه کلی به بیت کوین همچنان مثبت است. نگاه ها به تصمیم نرخ بهره فدرال رزرو افزایش اخیر ممکن است به دلیل انتظار برای کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو باشد. شرکت کنندگان در بازار پیش بینی می کنند که احتمالاً نرخ بهره در نشست روز چهارشنبه، ۱۸ سپتامبر، ۲۵ تا ۵۰ واحد پایه کاهش یابد.

این انتظار با توجه به گزارش اخیر تورم که با ۲.۵ درصد پایین تر از پیش بینی ها بود و به هدف ۲ درصدی فدرال رزرو نزدیک است، تقویت شده است. در سطح جهانی نیز بانک مرکزی اروپا و بانک مرکزی کانادا اخیراً نرخ بهره را کاهش داده اند که نشان دهنده رویکردی مشابه در سایر کشورها است.

همچنین بخوانید: مایکرواستراتژی به رهبری مایکل سیلور ۱۸۳۰۰ بیت کوین دیگر به ارزش ۱.۱ میلیارد دلار خریداری کرد

منبع: کریپتو بریفینگ
مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.