ارز دیجیتال 601 فارکس 174
ارزش بازار 1,936,340,903,341
حجم معاملات 83,765,914,673
دامیننس
BTC: 56%
ETH: 14%
بیت کوین $54,044.75
بیت کوین تحلیل تکنیکال
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 6 زمان مطالعه: 4 دقیقه

سقوط آزاد بیت کوین! فرصت خرید یا فرار؟

سقوط آزاد بیت کوین! فرصت خرید یا فرار؟

بیت کوین به سرعت در حال فروش است. با توجه به قیمت لحظه ای، با ارزش ترین ارز دیجیتال دنیا در آخرین روز معاملات بیش از ۵ درصد کاهش یافت و همچنان به پایین تر سقوط می کند و به راحتی سطح ۶۰,۰۰۰ دلار را رد کرد. این عدد روانشناختی طی چند روز گذشته به خصوص بعد از افزایش قیمت آخر هفته، سطحی کلیدی برای نظارت بوده است.

کانال تلگرام مارکت فلو

بیت کوین پایین آمده است؛ آیا زمان خرید است؟

در حالی که بیت کوین در حال کاهش است و فروشندگان بی وقفه به فروش ادامه می دهند، یک تحلیلگر فکر می کند این زمان درستی برای خرید انبوه بیت کوین است. در پستی در X، این تحلیلگر استدلال می کند که بیت کوین در آستانه فاز «بهار» در مدل تجمع مجدد ویکوف قرار دارد.

نمودار تحلیل مدل وایکوف بیت کوین

مدل ویكوف ابزاری برای تحلیل تکنیکال است که توسط معامله گران و تحلیلگران نمودار استفاده می شود. این مدل به طور سنتی از الگوهای قیمت و حجم برای شناسایی حرکات احتمالی قیمت استفاده می کند.

در حالی که ویكوف چندین فاز را برای الگوهای قیمتی توصیف می کند، مرحله «بهار» مرحله ای است که اکثر معامله گران همیشه آن را دنبال می کنند. هنگامی که قیمت ها از این مرحله «جهش» پیدا کنند، این ارز دیجیتال تمایل دارد تا با پشتوانه افزایش حجم معاملات از محدوده فعلی خارج شود.

با نگاهی به نمودار روزانه بیت کوین، مشهود است که قیمت ها در حال تثبیت بوده اند. تا کنون، حمایت اصلی در حدود پایین ترین سطح ماه های مه و ژوئن ۲۰۲۴ است. سپس، قیمت ها پایین تر آمدند و در ماه مه از ۵۷,۰۰۰ دلار پایین تر رفتند و به حدود ۵۶,۵۰۰ دلار رسیدند. مقاومت در انتهای بالایی بین ۷۲,۰۰۰ دلار و بالاترین سطح مارس ۲۰۲۴ قرار دارد.

نمودار تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین

با این حال، بیت کوین در حال آزمایش مجدد حمایت اصلی است، به طوری که کندل ۴ جولای سطح ۶۰,۰۰۰ دلار را شکست و امروز زودتر به پایین ترین حد ۵۶,۹۰۰ دلار رسید. بر اساس مدل ویكوف، قیمت ها در حال آماده شدن برای فاز بهار هستند. این پیش بینی به خصوص اگر ریزش امروز تأیید نشود، معتبر خواهد بود.

همچنین بخوانید: بنیانگذار ترون خواهان خرید بیت کوین های دولت آلمان!

استخراج کنندگان در حال تسلیم شدن هستند، اما هولدرهای بلندمدت در حال فروش نیستند

اگرچه این تحلیلگر خوشبین است، اما همه بازار را صعودی نمی بینند. طبق گفته ویلی وو، یک تحلیلگر درون-زنجیره ای، فروش فعلی عمدتاً ناشی از تسلیم شدن استخراج کنندگان است. با نگاهی به نوار هش بیت کوین، به نظر می رسد که این ریزش در حال شروع است زیرا بازار استخراج کنندگان «ضعیف» را حذف می کند.

از زمان هاوینگ آوریل ۲۰، شبکه بیت کوین به طور خودکار پاداش بیت کوین را به نصف به ۳.۱۲۵ بیت کوین کاهش داد. این حرکت خودکار فشار بیشتری را بر استخراج کنندگان وارد کرد که باید برای خرید تجهیزات و عملکرد کارآمد سرمایه گذاری کنند. با کاهش درآمد، تنها کارآمدترین استخراج کنندگان شانس سودآوری دارند.

در نتیجه، کسانی که نمی توانند تجهیزات خود را ارتقا دهند، مجبور به خروج از صحنه می شوند. در غیر این صورت، آنها بدون هیچ شانسی برای برنده شدن مداوم پاداش بلاک، به کار خود ادامه می دهند. داده های درون-زنجیره ای نشان می دهد که طی هشت ماه گذشته، استخراج کنندگان بیت کوین را تخلیه کرده اند و این روند با روند صعودی سه ماهه اول ۲۰۲۴ مقابله می کند و اصلاح قیمت از آوریل را بدتر می کند.

نمودار عرضه غیرنقدی بیت کوین

در همین حال، هولدرهای بلندمدت، که عمدتاً مؤسسات و نهنگ های بازار هستند، فروش خود را در اواسط ژانویه ۲۰۲۴ متوقف کردند. سپس، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) اولین صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین (ETF) را تأیید کرد.

به عنوان مدرک، «عرضه غیرنقد» بیت کوین، که تعداد کوین هایی را که بیش از دو سال جابه جا نشده اند نشان می دهد، در بالاترین سطح نزدیک به تمام دوران خود قرار دارد.

همچنین بخوانید: قیمت بیت کوین در معرض خطر سقوط؛ هشدار مدیر صندوق

منبع: نیوز بی‌تی‌سی
مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.