ارز دیجیتال 604 فارکس 174
ارزش بازار 2,336,751,846,035
حجم معاملات 97,192,267,417
دامیننس
BTC: 56%
ETH: 14%
بیت کوین $65,733.66
بیت کوین ارز دیجیتال
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 8 زمان مطالعه: 3 دقیقه

سقوط ماینرها؛ بیت‌کوین به ۶۲٫۵ هزار دلار می‌رسد؟

سقوط ماینرها؛ بیت‌کوین به ۶۲٫۵ هزار دلار می‌رسد؟

تحلیلگر ویلی وو هشدار داده است که لیکوییدیشن‌های در حال انجام می‌توانند قیمت بیت‌کوین را به سمت پایین و تا سطح ۶۲,۵۰۰ دلار سوق دهند.

کانال تلگرام مارکت فلو

موجودی میزهای معاملات خارج از بورس (OTC) برای استخراج‌کنندگان در این ماه به ۵۴,۰۰۰ بیت‌کوین افزایش یافته است که بالاترین رقم در یک سال گذشته است.

تنها کمی پیش از نشست مورد انتظار کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC)، بیت‌کوین تحت فشار فروش قابل توجهی قرار گرفت.شاخص های درون-زنجیره‌ای نشان می‌دهند که استخراج‌کنندگان به طور تهاجمی در حال فروش دارایی‌های خود هستند. در زمان نگارش این متن، قیمت بیت‌کوین (BTC) با کاهش ۱.۵ درصدی در سطح ۶۷,۴۰۰ دلار و با ارزش کل بازار ۱.۳۲۸ تریلیون دلار معامله می‌شود.

افزایش تسلیم استخراج‌کنندگان بیت‌کوین

خولیو مورنو، مدیر تحقیقات کریپتوکوانت، از نشانه‌های قابل توجهی از تسلیم استخراج‌کنندگان بیت‌کوین خبر داده است. روز دوشنبه، استخراج‌کنندگان ۱,۲۰۰ بیت‌کوین فروختند که این رقم، بالاترین حجم فروش روزانه استخراج‌کنندگان از اواخر مارس به شمار می‌رود.

این تراکنش‌ها خارج از صرافی‌ها و به صورت OTC انجام شده است که نشان می‌دهد استخراج‌کنندگان معاملات بزرگ و محتاطانه‌ای را انتخاب می‌کنند که تأثیر مستقیمی بر قیمت بازار ندارند. موجودی میزهای معاملات خارج از بورس برای استخراج‌کنندگان در این ماه با افزایش ۵۴,۰۰۰ بیت‌کوین به بالاترین رقم در یک سال گذشته رسیده است.

افزایش انتقال بیت‌کوین به میزهای OTC نشان می‌دهد که استخراج‌کنندگان ممکن است در حال آماده شدن برای فروش بیشتر بیت‌کوین باشند. این اقدام احتمالا به دلیل نگرانی در مورد کاهش احتمالی قیمت یا نیاز فوری به پول نقد صورت می‌گیرد. پس از نصف شدن اخیر پاداش استخراج، بسیاری از شرکت‌های استخراج و استخراج‌کنندگان انفرادی اعلام کرده‌اند که نمی‌توانند عملیات سودآوری را حفظ کنند و این می‌تواند منجر به خروج آن‌ها از این صنعت شود.

همچنین بخوانید: احتمال کاهش بیشتر بیت‌کوین با غالب شدن احساسات نزولی

کاهش قیمت بیت‌کوین به ۶۲,۵۰۰ دلار؟

ویلی وو، تحلیلگر بیت‌کوین، اشاره کرده است که لیکوییدیشن‌های اخیر ممکن است باعث کاهش بیشتر قیمت بیت‌کوین شود. وو پیشنهاد می‌کند که اگر موج بعدی لیکوییدیشن‌های لانگ به این روند دامن بزند، بیت‌کوین می‌تواند برای پاکسازی موقعیت‌های باقیمانده سفته‌بازی، تا سطح ۶۲,۵۰۰ دلار کاهش یابد.

وو بر لزوم حذف علاقه سرمايه‌گذاری «غیرحرفه‌ای» در معاملات آتی تأکید کرد و گفت که این لیکوییدیشن‌ها باید قبل از اینکه هر گونه حرکت قابل توجهی به سمت بالا از سر گرفته شود، رخ دهند. طبق گفته اسکالپینگ پرو، بیت‌کوین یک بار دیگر با ریجکتی از سقف محدوده قیمتی خود مواجه شده است. این ارز دیجیتال از ماه مارس تاکنون در حال نوسان بین ۶۰,۵۰۰ دلار و ۷۱,۵۰۰ دلار بوده است و این چهارمین ریجکت از سقف بالایی این محدوده قیمتی به شمار می‌رود.

این تحلیلگر خاطرنشان می‌کند که سطح حمایتی حیاتی بعدی در حدود میانگین محدوده یعنی ۶۵,۰۰۰ دلار قرار دارد که برای جلوگیری از کاهش بیشتر قیمت، برای بیت‌کوین ضروری است. 

همچنین بخوانید: سونامی ۲ میلیارد دلاری در ETF های بیت‌کوین در هفته اول ژوئن!

منبع: کوین گیپ
مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.