ارز دیجیتال 603 فارکس 174
ارزش بازار 2,520,781,177,303
حجم معاملات 115,513,376,316
دامیننس
BTC: 54%
ETH: 15%
بیت کوین $66,943.10
بیت کوین ارز دیجیتال رمزارز
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 18 زمان مطالعه: 4 دقیقه

بازگشت بیت کوین به سوی ۶۴ هزار دلار! بالاترین قیمت جدید در ماه مارس؟

بازگشت بیت کوین به سوی ۶۴ هزار دلار! بالاترین  قیمت جدید در ماه مارس؟

در یک شروع پرشور در ماه مارس، فعالیت پر تب و تاب بیت کوین آن را برای بزرگترین افزایش ماهانه در تقریبا سه سال در روز پنجشنبه گذشته آماده کرده است. هجوم پول به صندوق های فهرست شده بیت کوین باعث افزایش زیادی شده است و بیت کوین اکنون تنها با فاصله کمی با بالاترین رکورد خود فاصله دارد.

هیجان سرمایه گذاران با نزدیک شدن بیت کوین به قیمت ۶۴ هزار دلار

ارز دیجیتال اصلی با افزایش ۱۴ درصدی اواخر روز چهارشنبه به طور موقت به ۶۴ هزار دلار رسید - اولین حرکت آن از نوامبر ۲۰۲۱ که از مرز ۶۰ هزار دلار عبور کرد - قبل از اینکه بخشی از سود خود را پس دهد. بر اساس داده های کوین گکو، بیت کوین در زمان نگارش این مقاله با قیمت ۶۲۵۴۰ دلار معامله می شد. به دلیل «ترس از دست دادن» افزایشات بالقوه قیمت، سرمایه گذاران در حال خرید ارزهای دیجیتال هستند که یادآور بازار گاوی ارزهای دیجیتال است که دارایی اصلی ارزهای دیجیتال را در نوامبر ۲۰۲۱ به بالاترین رکورد حدود ۶۹۰۰۰ دلار رساند.

از ابتدای سال، ارزش بیت کوین بیش از سه برابر شده است و از کاهش ۶۴ درصدی در سال ۲۰۲۲ بهبود یافته است. این یک بهبود باورنکردنی از رسوایی ها و ورشکستگی های متعددی است که باعث تردید در مورد پایداری دارایی های دیجیتال شده است. در همین حال، تغییرات ناگهانی قیمت باعث نوسانات شدید هم برای خریداران و هم برای فروشندگان شده است. طبق کوین گلس، صرافی های متمرکز در روز گذشته ۱۷۶ میلیون دلار نقدینگی کوتاه و ۸۶.۱ میلیون دلار نقدینگی بلند مدت را تسویه کردند.

خیزش ارزهای دیجیتال

پس از سقوط قیمت ها در «زمستان ارز دیجیتال» ۲۰۲۲، سرمایه گذاران علاقه خود را به صندوق های قابل معامله در بورس (ETF) بیت کوین از دست دادند. با این حال، تایید و معرفی این صندوق ها در بازار ایالات متحده در سال جاری، علاقه به ارزهای دیجیتال را دوباره برانگیخته است. بر اساس آمار LSEG، ۱۰ صندوق برتر بیت کوین در روز چهارشنبه شاهد ورود ۴۲۰ میلیون دلاری بودند که بالاترین میزان در تقریبا دو هفته گذشته است. زمانی که سه مورد از شناخته‌شده‌ترین‌ها، تحت مدیریت گری اسکیل، فیدلیتی و بلک راک (IBIT.O)، علاقه کاملاً جدیدی را برانگیختند، نوسانات افزایش یافت.

با نزدیک شدن به رویداد هاوینگ آوریل که هر چهار سال یک بار اتفاق می افتد و سرعت تولید توکن ها را به نصف و همچنین جوایزی که به استخراج کنندگان پرداخت می شود را کاهش می دهد، تعداد بیشتری از معامله گران اکنون به سمت بیت کوین سرازیر شده اند.

کارشناسان چه می گویند؟

به گفته جاناتان میلر، مدیر عامل کراکن استرالیا، «خوش بینی به بیت کوین توسط عواملی مانند ورودی های صندوق های قابل معامله در بورس (ETF) بیت کوین، هاوینگ قریب الوقوع که انتشار جدید را کاهش می دهد و اعتماد دوباره به کلاس دارایی های رمزنگاری تقویت می شود.». تیمو لهس، یکی از بنیانگذاران شرکت بلاکچین سوارم می‌گوید: «وقتی مردم در مدت زمان کوتاهی شاهد چنین افزایش‌هایی می‌شوند، این افراد را به خود جذب می‌کند و فومو (ترس از دست دادن) شروع به کار می‌کند».

همچنین بخوانید: حضور TradFi و ETFها، معاملات بیت کوین را کم کرد

سایمون پیترز، تحلیلگر شرکت تجارت الکترونیکی ای تورو می‌گوید: «ما می توانیم هر لحظه شاهد شکسته شدن بالاترین رکورد باشیم، بدون شک نیروی محرک پشت صندوق های بیت کوین است.»

آیا در ماه مارس شاهد بالاترین قیمت جدیدی خواهیم بود؟

با تجربه نوسانات کوتاه اما قابل توجه بیت کوین، که قبل از بازگشت به سطح ۶۲۰۰۰ دلار به ۶۴۰۰۰ دلار رسید، بازار ارزهای دیجیتال پویا و پر از پیش بینی باقی مانده است. سرمایه گذاران و علاقه مندان با دقت حرکات قیمت را رصد می کنند و در مورد احتمال رسیدن به بالاترین رکورد (ATH) جدید در ماه مارس گمانه زنی می کنند.

منبع: NewsBTC

همچنین بخوانید: لیکویید شدن ۱۶۱ میلیون دلار با جهش ۱۱ درصدی قیمت بیت کوین

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.