counter statistics
ارز دیجیتال 601 فارکس 174
ارزش بازار 2,452,438,127,366
حجم معاملات 120,155,039,904
دامیننس
BTC: 55%
ETH: 16%
بیت کوین $67,852.59
بیت کوین ارز دیجیتال رمزارز
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 8 زمان مطالعه: 3 دقیقه

حضور TradFi و ETFها، معاملات بیت کوین را کم کرد

حضور TradFi و ETFها، معاملات بیت کوین را کم کرد

سهم حجم معاملات بیت کوین آخر هفته از سال ۲۰۱۸ در حال کاهش بوده است، اما با راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) مبتنی بر اسپات بیت کوین در آمریکا در اوایل ژانویه، به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

کانال تلگرام مارکت فلو

شرکت تحقیقاتی ارزهای دیجیتال کایکو می گوید حجم معاملات بیت کوین (BTC) در روزهای شنبه و یکشنبه در سال جاری با افزایش مشارکت نهادی در بیت کوین، همچنان کاهش یافته است که منجر به نقدینگی ضعیف بازار آخر هفته شده است. کایکو در تاریخ ۲۶ فوریه اشاره کرد که بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۱، حدود یک چهارم حجم معاملات بیت کوین در آخر هفته انجام می‌شد، که از آن زمان کاهش مستمر داشته و تاکنون در سال ۲۰۲۴ به ۱۳ درصد رسیده است.

این شرکت نوشت: «کاهش، نشان‌دهنده بدتر شدن شرایط نقدینگی در آخر هفته است و می‌تواند با افزایش مشارکت نهادی و بدتر شدن زیرساخت بازار توضیح داده شود.»

کایکو گفت که مدیریت نقدینگی در آخر هفته برای صرافی ها یک چالش دیرینه بوده است، زیرا بازار تجارت ۲۴/۷ ارزهای دیجیتال «عدم تطابق بین ساعات کاری مؤسسات مالی سنتی و نیازهای معامله‌گران بزرگ ارزهای دیجیتال و سازندگان بازار» را ایجاد می‌کند. کایکو خاطرنشان کرد که این موضوع زمانی که چندین بانک دوستدار ارز دیجیتال در ایالات متحده تعطیل شدند، به طور مستقیم مشهود شد. کایکو مشاهده کرد که کاهش معاملات آخر هفته در صرافی های ایالات متحده و خارج از کشور رخ داده است.

با این حال، معاملات آخر هفته در صرافی های خارج از کشور مانند بایننس، HTX، OKX، Bybit و آپ بیت همچنان کمی بالاتر باقی مانده است. معاملات آخر هفته در صرافی های خارج از کشور ۱۵ درصد از حجم کل را به خود اختصاص داده است، در مقایسه با ۱۱ درصد برای صرافی های ایالات متحده مانند کوین بیس، کراکن و بیت استمپ. کایکو گفت که «شرایط نقدینگی ضعیف‌تر» را در کوین‌بیس مستقر در ایالات متحده نسبت به بایننس در آخر هفته مشاهده کرده است.

همچنین بخوانید: لیکویید شدن ۱۶۱ میلیون دلار با جهش ۱۱ درصدی قیمت بیت کوین

این شرکت تحقیقاتی خاطرنشان کرد که نقدینگی بیت کوین از زمان راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) مبتنی بر اسپات بیت کوین در ایالات متحده، به طور قابل توجهی بهبود یافته است. با این حال، کایکو گفت که انتقالات کمی بین صادرکنندگان ETF مبتنی بر اسپات بیت کوین و صرافی ها در آخر هفته انجام شده است. این شرکت نتیجه‌گیری کرد که این شکاف ممکن است با افزایش سهام بیت کوین توسط صادرکنندگان ETF، بیشتر شود.

منبع: CoinTelegraph

همچنین بخوانید: بانک مرکزی اروپا: قیمت بیت کوین با تقلب، جرم و نقص قوانین بالا می‌رود

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.