ارز دیجیتال 601 فارکس 174
ارزش بازار 1,942,939,065,264
حجم معاملات 81,182,936,768
دامیننس
BTC: 56%
ETH: 14%
بیت کوین $54,272.98
بیت کوین تحلیل بازار
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 13 زمان مطالعه: 3 دقیقه

احتمال رسیدن بیت کوین به کف قیمت و کاهش احساسات اجتماعی

احتمال رسیدن بیت کوین به کف قیمت و کاهش احساسات اجتماعی

قیمت بیت کوین حتی پس از نصف شدن عرضه در آوریل، نتوانسته در بیش از سه ماه به بالاترین حد تاریخی جدید برسد.

کانال تلگرام مارکت فلو

نوسانات اخیر بازار نزولی، سطح بالای قبلی اظهارات گاوی (پیش بینی رشد) و سرخوشی پیرامون قیمت بیت کوین را کاهش داده است، که می تواند نشان دهنده کف بالقوه بازار باشد.

داده های شرکت تجزیه و تحلیل ارزهای دیجیتال سانتیمنت (Santiment) نشان می دهد که اظهارات گاوی در مورد بیت کوین (BTC) در پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند توییتر، ردیت، تلگرام، فورچان (4Chan) و بیت کوین تاک (BitcoinTalk) طی چند هفته گذشته به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

قیمت بیت کوین از زمان نصف شدن عرضه در آوریل به صورت خنثی معامله شده است.

نمودار تحلیل بیت کوین

احساسات رسانه های اجتماعی بیت کوین نشان دهنده پایین بودن بازار است

داده های سانتیمنت نشان می دهد که احساسات معامله گران در ابتدای آوریل، پیش از نصف شدن عرضه بیت کوین، در حالت گاوی ترین حالت خود قرار داشت. با این حال، در طول سه ماه گذشته، با توجه به عدم دستیابی بیت کوین به بالاترین قیمت های تاریخی، خوش بینی به تدریج کاهش یافته است زیرا معامله گران اعتماد خود را نسبت به بازارها از دست داده اند.

از طرف دیگر، تعداد افرادی که پیش بینی کاهش قیمت (خرسی) می کنند، افزایش یافته است. سانتیمنت گفت که کاهش سرخوشی معامله گران در مورد بیت کوین، یک سیگنال بالقوه کف بازار است.

سیگنال کف نشان دهنده معکوس شدن قریب الوقوع روند بازار است. زمانی که یک دارایی کم ارزش است یا در پایین ترین نقطه خود معامله می شود، سرمایه گذاران اغلب کف را فرصتی برای خرید آن می دانند. از نظر تحلیل تکنیکال، پایین ترین سطح حمایت برای دارایی به عنوان کف شناخته می شود.

همچنین بخوانید: جابجایی ۳۰ میلیون دلاری بیت کوین توسط یک هکر

بیت کوین در ۱۴ مارس به بالاترین قیمت تاریخی خود رسید و به قیمت ۷۳۷۸۰ دلار در کوین بیس رسید. از آن زمان، این رمزارز برتر در محدوده ۶۰,۰۰۰ تا ۷۰,۰۰۰ دلار معامله شده است و قبل از به دست آوردن مجدد حمایت کلیدی، برای مدت کوتاهی به زیر ۶۰,۰۰۰ دلار کاهش یافت. در حال حاضر بیت کوین با قیمت ۶۱۵۰۰ دلار معامله می شود.

طولانی ترین دوره تثبیت بیت کوین پس از نصف شدن عرضه در سال ۲۰۲۴

به طور تاریخی، هر چرخه نصف شدن عرضه چهارساله منجر به بالاترین قیمت تاریخی جدید برای بیت کوین پس از رویداد نصف شدن شده است. قیمت بیت کوین معمولاً حدود یک ماه قبل از نصف شدن، به دلیل پیش بینی افزایش کمیابی، شروع به افزایش می کند.

با این حال، قیمت بلافاصله پس از نصف شدن به طور چشمگیری افزایش نمی یابد. در عوض، معمولاً قبل از تجربه یک شکست صعودی، وارد یک حرکت جانبی یا فاز تثبیت می شود.

ویلی وو، تحلیلگر بیت کوین، خاطرنشان کرد که قیمت بیت کوین پس از آنکه «استخراج کنندگان ضعیف حذف شوند و هش ریت بازیابی شود» بهبود خواهد یافت. او افزود که در سال ۲۰۱۷، بازیابی هش ریت ۲۴ روز طول کشید، در حالی که در سال ۲۰۲۱ تنها هشت روز طول کشید. در سال ۲۰۲۴، بازیابی تاکنون ۶۱ روز به طول انجامیده است.

نمودار تحلیل بیت کوین

رکت کپیتال (Rekt Capital)، یکی دیگر از تحلیلگران محبوب بیت کوین، گفت که بیت کوین همچنان در محدوده تجمع مجدد پس از نصف شدن عرضه در حال تثبیت است. سطح مقاومت بالایی این محدوده تقریباً ۷۱,۵۰۰ دلار است، در حالی که سطح حمایت پایین آن حدود ۶۰,۶۰۰ دلار است که قیمت فعلی بیت کوین می باشد.

همچنین بخوانید: قیمت بیت کوین؛ نگرانی ها از نزول دوباره به زیر ۶۰ هزار دلار

منبع: کوین تلگراف
مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.