ارز دیجیتال 601 فارکس 174
ارزش بازار 1,938,287,457,255
حجم معاملات 82,702,247,161
دامیننس
BTC: 56%
ETH: 14%
بیت کوین $54,104.39
بیت کوین تحلیل بازار
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 10 زمان مطالعه: 4 دقیقه

قیمت بیت کوین؛ نگرانی ها از نزول دوباره به زیر ۶۰ هزار دلار

قیمت بیت کوین؛ نگرانی ها از نزول دوباره به زیر ۶۰ هزار دلار

ورود ۳۱ میلیون دلاری بیت کوین باعث شد تا قیمت بیت کوین از سقوط به زیر ۵۸ هزار دلار جلوگیری شود. اما حالا که قیمت به ۶۱ هزار دلار رسیده است، آیا دوباره کاهش پیدا می کند؟

کانال تلگرام مارکت فلو

بیت کوین پس از کاهش به ۵۸,۸۹۰ دلار در ۲۵ ژوئن، به سختی توانست ارزش خود را به سمت بالا بکشاند. قیمت بیت کوین اکنون در حدود ۶۱,۰۹۵.۳۵ دلار تثبیت شده است، اما ترس از کاهش و زیان مشابه برای معامله گران (خرس ها) همچنان وجود دارد. بسیاری از تحلیلگران ارز دیجیتال، معامله گران و ماینرها را متهم کرده اند که از زمان رویداد هاوینگ بیت کوین، موقعیت های لانگ جدیدی باز کرده اند.

نمودار قیمت بیت کوین

بیت کوین در اوایل ژوئن به اوج خود یعنی ۷۱,۱۰۳ دلار رسید، اما روند نزولی مداوم از ۶ ژوئن تاکنون، قیمت را به پایین ترین سطح فعلی رسانده است. این کاهش اخیر نتیجه لیکویید شدن های سنگین در پلتفرم های دیفای مختلف بود.

ورود بیت کوین نجات بخش شد

بیت کوین روند نزولی اصلی خود را از ۲۴ ام ژوئن آغاز کرد و به سمت پایین حرکت کرد، اما با افزایش ورود به صندوق های قابل معامله در بورس (ETF) مبتنی بر بیت کوین در ایالات متحده، توانست افزایش قیمتی داشته باشد که قبل از مواجه شدن با اصلاح جزئی، به ۶۲,۳۲۲ دلار رسید.

ETFهای اسپات بیت کوین یک دوره ی خروج هفتگی را پشت سر گذاشتند که روز سه شنبه با ورود ۳۱ میلیون دلاری به پایان رسید. اعتماد به صندوق های ETF بیت کوین برای مدت نسبتا طولانی پایین بود، زیرا صندوق IBIT بلک راک و چند صندوق دیگر، روزها هیچ ورودی برای ETFها گزارش نکردند. علاوه بر این، طی ۱۳ روز گذشته تنها دو ورود جزئی به ارزش کمتر از ۲ میلیون دلار وجود داشت. اگرچه IBIT تنها ۱.۱ میلیون دلار ورودی داشت، اما برای خارج کردن قیمت بیت کوین از روند نزولی کافی بود.

ETF بیت کوین بلک راک امروز ۱٫۱ میلیارد دلار حجم داد و ستد کرد.
— مجله بیت کوین (@BitcoinMagazine) ۲۵ ژوئن ۲۰۲۴

همچنین بخوانید: جهش بیت کوین با ورود ETF ها قبل از داده های کلیدی GDP

بزرگترین ورود بیت کوین با ۱۹ میلیون دلار متعلق به FBTC فیدیلیتی بود که در راس صندوق های ETF قرار گرفت و پس از آن GBTC گریسکیل با ۴ میلیون دلار ورودی قرار داشت. این نشانه ای از احساسات گاوی سرمایه گذاران در بحبوحه ی انقضای قراردادهای اختیار معامله ی ۶.۶۸ میلیارد دلاری بیت کوین در روز جمعه بود. همچنین، انقضای قراردادهای اختیار معامله ی ۳.۵ میلیارد دلاری ETH نیز در همان روز است و ممکن است به همراه بیت کوین بر روند صعودی تأثیر بگذارد.

آیا قیمت بیت کوین دوباره به زیر ۶۰ هزار دلار کاهش پیدا می کند؟

با وجود بهبود قیمت بیت کوین، این ارز در یک منطقه ی فروش کلی قرار دارد، جایی که سطح MACD (۱۲,۲۶) در -۱۶۹۷ قرار دارد که نشان دهنده ی منطقه ی فروش است. با این حال، شاخص قدرت نسبی (RSI) از منطقه ی فروش دیروز بهبود یافته و با ۳۴ واحد در وضعیت خنثی قرار دارد.

با حرکت به سمت میانگین های متحرک نمایی و ساده، بازه ی ۵ تا ۱۰۰ از فروش حمایت می کند، اما بازه ی ۲۰۰ هفته ای مقاومت کلیدی را در حدود ۶۵,۳۱۲ دلار نشان می دهد. اگر بیت کوین بتواند از آن عبور کند، ممکن است یک روند صعودی آغاز شود که منجر به بالاترین قیمت تاریخی جدید شود. با این حال، اگر نمودارها به زیر ۶۰,۷۸۳ دلار حرکت کنند، می تواند با خطر کاهش به زیر ۶۰ هزار دلار مواجه شود.

جهش بیت کوین قریب الوقوع است.
— تایتان آو کریپتو (@Washigorira) ۲۷ ژوئن ۲۰۲۴

با حمایت برخی از تحلیلگران از همین موضوع، کاهش قیمت بیت کوین به زیر ۶۰ هزار دلار کمتر محتمل است زیرا ورود بیت کوین با نمودارهایی که نشان دهنده ی بهبود هستند، همخوانی دارد. تایتان کریپتو، یک تحلیلگر ارز دیجیتال، اعلام کرده است که جهش بیت کوین قریب الوقوع است و به یک شکست قیمتی آینده اشاره می کند. با این حال، چند ساعت آینده برای تعیین جهت حرکت نمودارها بسیار مهم است.

همچنین بخوانید: انتقال انبوه بیت کوین توسط دولت آمریکا به کوین بیس

منبع: کوین گیپ
مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.