ارز دیجیتال 601 فارکس 174
ارزش بازار 1,934,771,445,012
حجم معاملات 84,142,759,324
دامیننس
BTC: 56%
ETH: 14%
بیت کوین $54,001.02
بیت کوین ارز دیجیتال
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 1 زمان مطالعه: 3 دقیقه

رشد چشمگیر کلین اسپارک در استخراج بیت کوین؛ هدف نرخ هش فراتر رفت!

رشد چشمگیر کلین اسپارک در استخراج بیت کوین؛ هدف نرخ هش فراتر رفت!

مدیرعامل کلین اسپارک (CleanSpark)، زاک برادفورد (Zach Bradford)، گفت که شرکت او به جای روی آوردن به جریان درآمد جایگزین، بر افزایش نرخ هش در آینده تمرکز کرده است.

کانال تلگرام مارکت فلو

استخراج کننده بیت کوین، کلین اسپارک، تولید بیت کوین خود را در ماه ژوئن ۶.۷ درصد افزایش داد و از هدف نرخ هش میان سال خود یعنی ۲۰ اگزاهش بر ثانیه (EH/s) فراتر رفت.

این شرکت مستقر در ایالات متحده تنها ۸ عدد از ۴۴۵ بیت کوین (BTC) استخراج شده در ماه ژوئن را فروخت و بدین ترتیب، کل دارایی بیت کوین خود را به ۶۵۹۱ بیت کوین در تاریخ ۳۰ ژوئن رساند که با قیمت های فعلی بیش از ۴ میلیارد دلار ارزش دارد.

زاک برادفورد، مدیرعامل کلین اسپارک در بیانیه ای در تاریخ ۲ ژوئیه گفت که نرخ هش این شرکت اکنون ۲۰.۴ EH/s است - که بیش از دو برابر نرخ دسامبر ۲۰۲۳ است. نرخ هش کلین اسپارک پس از نصب ۱.۷ EH/s دستگاه های استخراج جدید در پنج تأسیسات جدیدی که اخیراً در ایالت جورجیا ایالات متحده خریداری کرده است، از هدف میان سال خود یعنی ۲۰ EH/s فراتر رفت.

استخراج بیت کوین ماه ژوئن کلین اسپارک

نرخ هش به مجموع توان محاسباتی ترکیبی که برای استخراج تراکنش ها در شبکه بیت کوین استفاده می شود، اشاره دارد.  انتظار می رود پس از تکمیل، ۲ EH/s دیگر از پنج سایت در جورجیا به دست آید. بر اساس داده های Hashrate Index، این شرکت اکنون سومین استخراج کننده بیت کوین است که از مرز ۲۰ EH/s عبور می کند و پس از ماراتون دیجیتال و کور ساینتیفیک به ترتیب با ۲۹.۹ EH/s و ۲۰.۴ EH/s قرار دارد.

بردفورد گفت که شرکت او اکنون در حال دستیابی به هدف بعدی یعنی رسیدن به ۵۰ EH/s است:

همچنین بخوانید: آلمان ۱۵۰۰ بیت کوین دیگر فروخت!

«در حالی که همتایان ما در حال بررسی سایر منابع درآمد هستند، ما کاملاً بر ارائه نتایج و افزایش نرخ هش استخراج بیت کوین و درآمدهای مرتبط با آن متمرکز هستیم.»

برای کسب جریان های درآمدی اضافی، چندین استخراج کننده بزرگ بیت کوین در ماه های اخیر به فضای هوش مصنوعی و رایانش ابری گسترش یافته اند، از جمله کور ساینتیفیک، تراوولف، Hut 8 Corp و Northern Data AG. در همین حال، کلین اسپارک در ۲۷ ژوئن از ادغام ۱۵۵ میلیون دلاری با GRIID Infrastructure خبر داد.

کلین اسپارک تمام سهام عادی منتشر شده و در گردش GRIID را به دست آورد و بدهی های GRIID را بر عهده گرفت. استخراج کننده بیت کوین همچنین طبق این توافقنامه ۲۰ مگاوات برق اضافی دریافت کرد. با وجود افزایش قیمت بیت کوین و دستیابی به نرخ هش، سهام کلین اسپارک طبق داده های گوگل فایننس در تاریخ ۲ ژوئیه بیش از ۵.۵ درصد کاهش یافت و به ۱۶.۹۳ دلار رسید.

با این حال، کلین اسپارک در سال ۲۰۲۴ تاکنون ۵۵.۶ درصد و در ۱۲ ماه گذشته ۲۴۷.۶ درصد افزایش یافته است.

تغییرات قیمت سهام شرکت کلین اسپارک

همچنین بخوانید: رشد ۵ درصدی بیت کوین؛ بازگشت به صعود بازار؟

منبع: کوین تلگراف
مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.