ارز دیجیتال 601 فارکس 174
ارزش بازار 2,193,980,791,330
حجم معاملات 163,428,538,877
دامیننس
BTC: 57%
ETH: 14%
بیت کوین $62,847.87
ارز دیجیتال امنیت
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 2 زمان مطالعه: 3 دقیقه

هک ارزهای دیجیتال در ماه آگوست به ۳۱۳ میلیون دلار رسید

هک ارزهای دیجیتال در ماه آگوست به ۳۱۳ میلیون دلار رسید

دو مورد بزرگترین حملات فیشینگ به طور مشترک ۹۳.۵ درصد از کل وجوه سرقت شده را تشکیل دادند که معادل ۲۹۳.۴ میلیون دلار است.

کانال تلگرام مارکت فلو

در ماه آگوست، هکرهای ارز دیجیتال در بیش از ۱۰ حمله سایبری، بیش از ۳۱۳.۸۶ میلیون دلار دارایی دیجیتال به سرقت بردند که این امر تردیدها در مورد پذیرش گسترده این کلاس دارایی را افزایش داد. طبق گزارش شرکت امنیت بلاکچین پک شیلد (PeckShield)، تنها حملات فیشینگ ۹۳.۵ درصد از تمام وجوه سرقت شده کریپتو را تشکیل دادند که منجر به ضرر ۲۹۳.۴ میلیون دلار شد.

از پنج حمله برتر در ماه آگوست، دو حمله فیشینگ ۲۳۸ میلیون دلار بیت کوین (BTC) و ۵۵.۴ میلیون دلار دای (DAI) را تخلیه کردند.

هکرهای کریپتو در ماه آگوست 3.86 میلیون دارایی دیجیتال را سرقت کردند

سایر خسارات قابل توجه شامل سوء استفاده از شبکه رونین (Ronin) است که ۱۲ میلیون دلار از هکر بازیابی کرد اما متحمل معاملات غیرمجاز کریپتو به ارزش ۵.۱ میلیون دلار شد. پروتکل مالی غیرمتمرکز نکسرا (Nexera) نیز از طریق بهره برداری از قرارداد هوشمند، ضرر ۱.۸۳ میلیون دلاری متحمل شد.

خسارات ناشی از حملات سایبری همچنان یک حوزه نگرانی است

طبق گزارش ایمیونیفای (Immunefi) که در ۲۹ آگوست منتشر شد، صنعت کریپتو تا پایان آگوست ۲۰۲۴، شاهد از بین رفتن ۱.۲۱ میلیارد دلار دارایی دیجیتال به دلیل هک و کش رفتن بوده است. ماه گذشته، صرافی ارز دیجیتال وزیر ایکس (WazirX) هند قربانی یکی از بزرگترین حملات سایبری سال ۲۰۲۴ شد. وزیر ایکس ۲۳۴.۹ میلیون دلار از وجوه خود را از یکی از کیف پول های چند امضایی خود از دست داد. این صرافی در حال حاضر در حال اجرای یک برنامه فازبندی برای بازگرداندن عملیات مالی خود است. تلاش های بازسازی وزیر ایکس شامل پیگیری اقدامات قانونی در سنگاپور است.

همچنین بخوانید: مهمترین اخبار ارزهای دیجیتال برای سپتامبر ۲۰۲۴

پیام صرافی وزیر ایکس

هکرهای اخلاقی برای محافظت از صنعت متحد می شوند

برای محافظت از صنعت ارز دیجیتال در برابر خسارات مالی ناشی از هک ها، تیمی از هکرهای اخلاقی یک واحد نخبه «SEAL» را تشکیل داده اند تا دفاع ها را تقویت کرده و از نقض ها جلوگیری کنند. یک تیم پاسخ ضد هک، SEAL (Security Alliance)، به رهبری هکر کلاه سفید و محقق Paradigm Samczsun، از زمان راه اندازی خود در آگوست ۲۰۲۳، بیش از ۹۰۰ بلیط مربوط به هک دریافت کرده است.

طبق گزارش ایمیونیفای در ۲۲ آگوست، تقریباً ۸۰ درصد از ارزهای دیجیتال پس از هک یا بهره برداری، ارزش خود را بازیابی نمی کنند. این کاهش ارزش اغلب خسارت بیشتری به پروژه ها نسبت به خود بهره برداری وارد می کند.

همچنین بخوانید: تحلیل؛ شرایط لازم برای شروع صعود بازار ارزهای دیجیتال

منبع: کوین تلگراف
مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.