ارز دیجیتال 601 فارکس 174
ارزش بازار 2,537,514,072,286
حجم معاملات 91,584,693,357
دامیننس
BTC: 53%
ETH: 16%
بیت کوین $64,294.11
دوج کوین میم کوین ارز دیجیتال رمزارز
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 18 زمان مطالعه: 4 دقیقه

دوج کوین تا ۱ دلار؟ تحلیلگران: ریسک پرخطر!

دوج کوین تا ۱ دلار؟ تحلیلگران: ریسک پرخطر!

دوج کوین دارای «پیشینه تاریخی» است، اما اینکه آیا به قیمت یک دلاری برسد، همچنان یک ریسک بالا است.

با افزایش تعداد میم کوین‌های وارد شده به بازار، جامعه قوی دوج‌کوین (DOGE) می‌تواند این ارز دیجیتال را از محو شدن نجات دهد، اما تحلیلگران نسبت به امید معامله‌گران برای رسیدن به قیمت یک دلار در این چرخه شک دارند. قیمت یک دلاری، ۳۶ درصد افزایش نسبت به بالاترین قیمت دوج‌کوین در می ۲۰۲۱ (۰.۷۳ دلار) و ۵۲۵ درصد افزایش نسبت به قیمت فعلی آن (۰.۱۶ دلار) را نشان می‌دهد.

در طول هفته گذشته، دوج کوین تنها ۲.۵۸ درصد افزایش یافت - که در مقایسه با سایر میم‌کوین‌های بزرگ بازار در همان بازه زمانی، رشد بسیار کمتری داشته است. سه میم‌کوین بزرگ بعدی بر اساس ارزش بازار، همگی در هفت روز گذشته شاهد افزایش قابل توجه قیمت بوده‌اند، به‌طوری که پپه (PEPE) ۴۳ درصد، شیبا اینو (SHIB) ۱۷.۴۲ درصد و داگ ویف هت (WIF) ۱۴.۴۳ درصد افزایش یافته‌اند.

رکت‌کپیتال، معامله‌گر ناشناس، به کوین‌تلگراف گفت: «دوج کوین یکی از چرخه‌ای‌ترین آلت‌کوین‌های این حوزه است»، و افزود که محبوبیت روزافزون سایر میم‌کوین‌ها نباید تأثیر عمده‌ای بر احساسات سرمایه‌گذاران نسبت به بزرگترین میم‌کوین داشته باشد.

رکت افزود: «راه‌اندازی سایر میم‌کوین‌ها به معنای ضرر دوج کوین نیست.»

پاو هوندال، تحلیلگر ارشد صرافی ارز دیجیتال استرالیایی Swyftx، موضع شکاکانه‌تری ارائه کرد و گفت که در حالی که دوج کوین «جامعه عظیمی از کاربران» دارد، هر گونه افزایش شدید قیمت ممکن است منجر به فروش قابل توجهی از سوی دارندگان بلندمدت شود. هوندال به کوین‌تلگراف گفت: «بسیاری از موارد به تصمیم‌گیری میلیون‌ها سرمایه‌گذار خردی که در سال ۲۰۲۱ دوج کوین خریده‌اند و اکنون با ضررهای روی کاغذ مواجه هستند، بستگی دارد». این موضوع نشان می‌دهد که اطمینان از رسیدن قیمت به یک دلار قبل از فروش احتمالی، نامشخص است:

«این یک ریسک است. اگر اکثر این افراد تصمیم بگیرند در طول چرخه سودهای سریع به دست آورند، ممکن است شاهد افزایش فشار فروش باشید.»

هوندال افزود که دوج‌کوین «دفترچه سفارشات عمیق چرخه گذشته را نمی‌بیند». تنها در بازار مشتقات، شاهد کاهش ۵۶ درصدی در میزان تعهدات باز (OI) از ابتدای آوریل بوده است. طبق داده‌های كوين‌گلس، OI در دوج - كه كل ارزش تمام قراردادهای آتی دوج تسویه نشده در صرافی‌ها را اندازه‌گیری می‌كند - از ۲.۱۵ میلیارد دلار در اول آوریل به سطح فعلی ۹۲۸.۷۲ میلیون دلار كاهش یافته است.

همچنین بخوانید: روز دوج با جهش قیمت پس از هاوینگ بیت کوین و توییت ایلان ماسک

با وجود کاهش فعالیت مشتقات برای این میم‌کوین، رکت‌کپیتال استدلال کرد که «چرخه‌ای بودن نمودار دوج کوین» نشان می‌دهد که دوج‌کوین «به احتمال زیاد» در این چرخه به قیمت یک دلار خواهد رسید. وی تکرار کرد که دوج‌کوین مملو از «پیشینه تاریخی» است و چرخه‌های آن تا حد زیادی قابل پیش‌بینی است، که معامله‌گران اغلب در رسانه‌های اجتماعی به آن اشاره می‌کنند.

بلاک‌چین‌مانی، معامله‌گر ناشناس، در پستی در ۲۴ آوریل به ۱۵۳۰۰ دنبال کننده خود گفت که با نگاهی به داده‌های گذشته، دوج کوین معمولاً در ماه می شاهد افزایش قیمت است. رکت همچنین به دنبال پست‌های بالقوه رسانه‌های اجتماعی از ایلان ماسک به عنوان یک عامل محرک قیمت بود و ادعا کرد که ماسک هنوز هم «به دوج‌کوین بسیار علاقه‌مند است».

از ۱۷ آوریل، ماسک با دوج‌دیزاینر، اینفلوئنسر شناخته‌شده دوج کوین، در X تعامل منظم داشته است.

در آوریل ۲۰۲۳، ماسک از یک قاضی آمریکایی درخواست کرد تا دادخواست ۲۵۸ میلیارد دلاری علیه خود را که توسط سرمایه‌گذارانی که ادعا می‌کردند او برای تبلیغ دوج‌کوین یک طرح هرمی اجرا کرده است، رد کند. با این حال، به نظر می رسد علاقه ماسک به ارزهای دیجیتال اخیراً کمی کاهش یافته است.

ماسک در دسامبر ۲۰۲۳ در یک فضای ایکس به مدیرعامل آرك ​​اینوست، کتی وود گفت: «من زمان زیادی را صرف فکر کردن به ارزهای دیجیتال نمی کنم. تقریباً اصلاً»

منبع: CoinTelegraph

همچنین بخوانید: سولانا و دوج کوین در حال افزایش، بورو فایننس پیشرو در پیش فروش

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.