ارز دیجیتال 602 فارکس 174
ارزش بازار 2,508,116,601,181
حجم معاملات 102,504,236,122
دامیننس
BTC: 55%
ETH: 15%
بیت کوین $66,697.44
تتر
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 18 زمان مطالعه: 3 دقیقه

سرازیر شدن منابع مالی تازه به استیبل کوین ها پس از ۱۸ ماه

سرازیر شدن منابع مالی تازه به استیبل کوین ها پس از ۱۸ ماه

به گزارش ماتریکس پورت از ماه سپتامبر، تتر (USDT) بیش از ۷ میلیارد دلار به ارزش بازار خود اضافه کرده است که حاکی از ورود سرمایه به بازار ارزهای دیجیتال است.

ارزش بازار استیبل کوین ها برای اولین بار از ماه می ۲۰۲۲ افزایش یافته است که تتر ذینفع اصلی آن بود و به عرضه بی سابقه نزدیک به ۹۰ میلیارد دلار رسید.

به گفته تحلیلگران، این تغییر روند نشانه بهبود نقدینگی در بازار کریپتو است، زیرا سرمایه بیشتری وارد اکوسیستم می شود.

در حالی که بازار استیبل کوین ها برای اولین بار در بیش از ۱۸ ماه گذشته در حال رشد و صعود است، پول تازه وارد ارزهای دیجیتال شده است که با توجه به افزایش ارزش دلاری تتر، ارزش بازار این استیبل کوین به رقم ۸۹ میلیارد دلار افزایش یافته است.

داده‌های گلس‌نود نشان می‌دهد که مجموع ارزش بازار بزرگ‌ترین استیبل کوین‌ها تقریباً ۵ میلیارد دلار در ماه گذشته افزایش یافته و به ۱۲۴ میلیارد دلار رسیده است.

این میزان رشد نشان دهنده تغییر روند عمده از یک روند نزولی پایدار است که در می ۲۰۲۲ ، تقریباً همزمان با آغاز زمستان طاقت فرسای ارزهای دیجیتال آغاز شد.

استیبل کوین‌ها نسخه‌های رمزی پول نقد هستند که به عنوان اسکلت حیاتی اکوسیستم کریپتو عمل می‌کنند. این ارزهای دیجیتال میان پول سنتی (فیات) و بازارهای دارایی دیجیتال مبتنی بر بلاک چین را پل ایجاد کرده و نقدینگی را برای معامله و وام دادن به مشارکت‌کنندگان بازار ارائه می‌کنند.

بنابراین، تغییر روند در اندازه بازار استیبل کوین یک سیگنال صعودی برای سلامت کلی رالی اخیر کریپتو است.

تانای ود تحلیلگر کوین متریکس در خصوص بازار روز سه شنبه گفت:

همچنین بخوانید: تتر قصد دارد در سال ۲۰۲۴ داده‌های ذخیره‌شده واقعی را منتشر کند

«این روند صعودی را می توان به عنوان شاخصی پیشرو برای بهبود نقدینگی در زنجیره ارزهای دیجیتال تفسیر کرد، که باعث افزایش سرمایه در این اکوسیستم خواهد شد».

عرضه تتر در بالاترین سطح

بیشترین استفاده از تتر (USDT) که بزرگترین استیبل کوین بر اساس ارزش بازار است در صرافی‌های متمرکز و برای انجام معامله در کشورهای در حال توسعه استفاده می‌شود. ماتریکس پورت در گزارش روز دوشنبه اشاره کرد که عرضه این ارز دیجیتال از سپتامبر تاکنون ۷ میلیارد دلار افزایش یافته و از اواسط ماه اکتبر افزایش معناداری را داشته است.

داده‌های کوین گکو نشان می‌دهد که ارزش بازار USDT بیشتر در سال ۲۰۲۳ رشد کرده است و اکنون به ۹۰ میلیارد دلار نزدیک شده است که بالاتر از بالاترین رکورد خود در سال ۲۰۲۲ است. اما کاهش رقبا مانند USDC و BUSD رشد USDT را تا همین اواخر متوقف کرده بود.

نوئل آچسون، تحلیلگر و نویسنده خبرنامه Crypto Is Macro Now می گوید: «به نظر می رسد روند رو به افزایش است و باید برای دارایی های کریپتو صعودی باشد زیرا نشان دهنده علاقه رو به رشد سرمایه گذاران است».

او افزود: «هنوز زود است، زیرا ارزش کل بازار استیبل کوین هنوز بسیار پایین‌تر از سطح اوایل سال جاری است، زمانی که چشم‌انداز احتمالاً بسیار بدتر از امروز بوده است».

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.