ارز دیجیتال 602 فارکس 174
ارزش بازار 2,490,725,393,097
حجم معاملات 100,248,548,980
دامیننس
BTC: 55%
ETH: 15%
بیت کوین $66,470.38
بیت کوین ارز دیجیتال رمزارز
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 16 زمان مطالعه: 3 دقیقه

پولشویی ۲.۵ میلیارد دلاری با بیت کوین توسط کارمند مهمانداری!

پولشویی ۲.۵ میلیارد دلاری با بیت کوین توسط کارمند مهمانداری!

طبق گزارش‌ها، پلیس بریتانیا اعلام کرد که این توقیف، «بزرگترین مورد از این نوع» در تاریخ این کشور بوده است و تاریخ صدور حکم برای ماه مه تعیین شده است.

یک کارمند مهمانداری که پس از کشف ۲.۵ میلیارد دلار بیت کوین در دارایی تحت مالکیت او، مجرم شناخته شد، در دادگاه تخصصی انگلستان برای پرونده‌های کلاهبرداری بزرگ، به پولشویی محکوم شد. طبق گزارش اخیر بی‌بی‌سی، دادگاه سلطنتی ساوث‌وارک، جین ون را به پولشویی با استفاده از بیت کوین برای خرید «خانه‌ها و جواهرات چند میلیون پوندی» مجرم شناخته است. در این تحقیقات، ۴۸ دستگاه الکترونیکی و هزاران فایل دیجیتال مورد بررسی قرار گرفت که بسیاری از آن‌ها از زبان ماندارین ترجمه شده بود.

تغییر سبک زندگی ون باعث جلب توجه مقامات شد. طبق گزارش‌ها، او در سال ۲۰۱۷ از زندگی در یک آپارتمان بالای یک رستوران چینی به اجاره خانه‌ای با شش اتاق خواب در شمال لندن به ارزش تقریبی ۲۱,۴۲۰ دلار در ماه نقل مکان کرد. در ۳۱ ژانویه، کوین تلگراف گزارش داد که تلاش برای خرید یک عمارت ۳۰ میلیون دلاری در لندن، هشدار نهایی برای تحقیق مقامات درباره او بود.

گزارش شده است که او در همان سال تلاش کرد تا مجموعه‌ای از خانه‌های گران‌قیمت در لندن خریداری کند، اما علی‌رغم ادعای کسب درآمد میلیونی از استخراج بیت کوین، با چالش‌هایی در زمینه عبور از چک‌های پولشویی مواجه شد. پلیس انگلستان ادعا کرد که این توقیف، «بزرگترین در نوع خود در بریتانیا» بوده است. ون به «ورود یا مشارکت در توافق پولشویی» محکوم شد و قرار است در ۱۰ مه حکم نهایی صادر شود.

اندرو پناله، دادستان ارشد دادگستری، بر استفاده برجسته دارایی‌های دیجیتال در فعالیت‌های مجرمانه در اوقات اخیر تأکید کرد:

«بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال به طور فزاینده‌ای توسط سازمان‌های مجرمانه برای پنهان کردن و انتقال دارایی‌ها استفاده می‌شوند تا کلاهبرداران بتوانند از منافع رفتار مجرمانه خود لذت ببرند.»

همچنین بخوانید: ریزش بیت کوین! بازگشت به کانال ۶۲ هزار دلار؟

با این حال، گزارش اخیر وزارت خزانه داری ایالات متحده ادعای رایج مقامات مبنی بر محبوبیت کریپتو برای پولشویی را رد می‌کند و اعلام می‌کند که پول نقد همچنان گزینه ترجیحی است. در ۸ فوریه، کوین تلگراف گزارش داد که خزانه داری، ناشناس بودن و ثبات پول نقد را به عنوان وسیله‌ای برای پرداخت، دلیل اصلی باقی ماندن آن به عنوان روش ترجیحی برای پولشویی عواید غیرقانونی، برجسته کرده است.

به طور مشابه، شرکت بورس اوراق بهادار نزدک اخیراً «گزارش جهانی جرایم مالی» خود را منتشر کرد که داده‌های مربوط به جرایم مالی در سال گذشته را برجسته می‌کند و هیچ اشاره‌ای به بیت کوین یا ارز دیجیتال وجود نداشت. با این وجود، این گزارش تخمین زده است که در سال ۲۰۲۳، حدود ۳.۱ تریلیون دلار وجوه غیرقانونی از طریق سیستم مالی جهانی جریان داشته است.

منبع: CoinTelegraph

همچنین بخوانید: هاوینگ بیت کوین: چه چیزی در انتظار است؟

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.