counter statistics
ارز دیجیتال 601 فارکس 174
ارزش بازار 2,448,333,057,835
حجم معاملات 115,641,601,947
دامیننس
BTC: 55%
ETH: 16%
بیت کوین $67,848.20
بیت کوین ارز دیجیتال رمزارز
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 21 زمان مطالعه: 5 دقیقه

هاوینگ بیت کوین: چه چیزی در انتظار است؟

هاوینگ بیت کوین: چه چیزی در انتظار است؟

هاوینگ بیت کوین انتظار می رود در حدود ۲۰ آوریل انجام شود که حدودا یک ماه دیگر است، هرچند که تاریخ دقیق تا زمان نزدیک شدن مشخص نخواهد شد. این رویداد چهار ساله هر ۲۱۰,۰۰۰ بلاک یکبار رخ می دهد، این بار در بلاک ۸۴۰,۰۰۰.

کانال تلگرام مارکت فلو

پس از هاوینگ، مقدار بیت کوینی که به استخراج کنندگان اعطا می شود، نصف خواهد شد: پاداش استخراج بیت کوین به ازای هر بلاک به ۳.۱۲۵ کاهش می یابد، در حالی که قبلا ۶.۲۵ بود. آخرین هاوینگ در سال ۲۰۲۰ اتفاق افتاد، زمانی که پاداش از ۱۲.۵ بیت کوین در هر بلاک به ۶.۲۵ کاهش یافت.

این بار چه تفاوتی دارد؟

این چهارمین هاوینگ در تاریخ بیت کوین خواهد بود، اما به چند دلیل منحصر به فرد است. اولین و مهمترین مورد این است که پس از صندوق های قابل معامله در بورس بیت کوین (ETF) تازه راه اندازی شده، اتفاق می افتد. کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) تنها در ژانویه ETF های بیت کوین را تایید کرد، به این معنی که تا زمان هاوینگ، آنها فقط چند ماه قدمت خواهند داشت.

دلیل دیگر این است که بیت کوین هرگز قبل از نصف شدن پاداش، به بالاترین قیمت های تاریخی جدید دست پیدا نکرده است. افزایش تاریخی اخیر بیت کوین، این هاوینگ را در قلمروی کاملا ناشناخته قرار می دهد. به یاد داشته باشید که اوایل این ماه، بیت کوین (BTC) برای اولین بار از سال ۲۰۲۱ به بالاترین قیمت تاریخی جدید دست یافت.

چه انتظاری باید داشت؟

این یک رویداد سرگرم کننده است، اما اگر تاریخ تکرار شود، تأثیر جدی بر اکثر ناظران یا دارندگان در کوتاه مدت نخواهد داشت. با این حال، هاوینگ های قبلی منجر به حرکت در قیمت بیت کوین در ماه های پس از هاوینگ شده است. لوکاس کیلی، مدیر ارشد سرمایه گذاری Yield App، فکر می کند که بیت کوین ممکن است قبل از هاوینگ وارد «منطقه خطر» شود و شاهد کاهش قیمت تا ۲۰ درصد باشد. بیت کوین پس از رسیدن به چندین رکورد قیمتی جدید، بخش زیادی از انگیزه مثبت صعودی خود را از دست داد.

هیچ روند روشنی وجود ندارد که نشان دهد بیت کوین ممکن است مستقیماً پس از وقوع رویداد چگونه واکنش نشان دهد - به خصوص با در نظر گرفتن اینکه امسال چقدر با هاوینگ های گذشته متفاوت بوده است. اما همانطور که مدیر ارشد فناوری کومودو، کادن استادلمن، قبلا اشاره کرد، در دراز مدت، هاوینگ «کمبودی ایجاد می کند که تمایل به افزایش ارزش آن دارد.»

عدم قطعیت مانع از آن نخواهد شد که تحلیلگران و مفسران به آنچه پس از هاوینگ اتفاق می افتد نگاه کنند.

چگونه بیت کوین می تواند تحت تاثیر قرار گیرد

تحلیلگران جی پی مورگان در یادداشتی در ماه گذشته پیش بینی کردند که قیمت بیت کوین پس از هاوینگ ممکن است به ۴۲۰۰۰ دلار کاهش یابد. به طور تاریخی، هاوینگ ها زمانی رخ داده است که بیت کوین پایین تر از قله قبلی خود بوده است، و سه مورد قبلی منجر به شکل گیری روندهای صعودی بیت کوین در ماه های پس از هاوینگ شد، هرچند نه به طور مستقیم.

همچنین بخوانید: کاهش عرضه بیت کوین در صرافی ها: علت ریزش قیمت چیست؟

تحلیلگران همچنین خاطرنشان کردند که افزایش مداوم قیمت می تواند برای استخراج کنندگان بیت کوین که به صورت عمومی لیست شده اند، مانند Marathon، Riot، Griid، Cipher و Core Scientific، حتی با دوبرابر شدن هزینه تولیدشان، یک نعمت باشد. تحلیلگران بر این باورند که استخراج کنندگانی که «هزینه‌های برق پایین‌تر از حد متوسط» و تجهیزات بهتری دارند، می‌توانند در حالی که دیگران درگیر مشکل هستند، دوام بیاورند.

استخراج کنندگان می توانند شاهد ادغام بیشتر در این فضا باشند، به طوری که بازیگران بزرگتر مانند Marathon قبل از هاوینگ اقدام کنند. این استخراج‌کننده که به صورت عمومی معامله می‌شود، اوایل این ماه با قراردادی به ارزش ۸۷ میلیون دلار، سایت دیگری را خریداری کرد. Riot و CleanSpark نیز در اوایل سال جاری اقدامات خود را انجام دادند.CleanSpark سه تأسیسات جدید به دست آورد و Riot دستگاه‌های بیشتری برای استخراج خرید.

در حالی که جی‌پی‌مورگان پس از هاوینگ، برآوردهای خود را پایین آورد، برخی دیگر پیش‌بینی می‌کنند که بیت‌کوین تا پایان سال جاری به بالاترین رکوردهای قیمتی خود دست یابد.

استاندارد چارترد در یادداشتی اعلام کرد که بیت‌کوین می‌تواند تا پایان سال جاری به ۱۵۰ هزار دلار برسد. در حالی که تحلیلگران به اقدامات گذشته بیت‌کوین پس از هاوینگ نپرداخته‌اند، بخشی از تز آنها ناشی از این واقعیت است که پس از هاوینگ، «عرضه جدید استخراج‌کنندگان بیت‌کوین به ۴۵۰ بیت‌کوین در روز کاهش می‌یابد، و همان مقدار خرید ETF معادل ۵ برابر عرضه جدید خواهد بود.»

گزارش شده است که ریچارد تنگ، مدیرعامل بایننس، در سخنرانی در یک رویداد گفت که او می‌تواند تا پایان سال شاهد عبور بیت‌کوین از ۸۰ هزار دلار باشد. تنگ پیش از این انتظار داشت بیت‌کوین به ۸۰ هزار دلار برسد. تنگ در پستی در X با اشاره به تفاوت فاحش پیش‌بینی خود با استاندارد چارترد، افزود: «من همیشه محافظه‌کار بوده‌ام.»

منبع: Blockworks.co

همچنین بخوانید: خالی شدن ETF ها: بیت کوین گری اسکیل در آستانه تمام شدن

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.