ارز دیجیتال 602 فارکس 174
ارزش بازار 2,291,633,439,817
حجم معاملات 188,212,505,844
دامیننس
BTC: 53%
ETH: 18%
بیت کوین $61,209.03
بیت کوین ارز دیجیتال
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 7 زمان مطالعه: 3 دقیقه

قیمت بیت کوین تا کجا ریزش می‌کند؟

قیمت بیت کوین تا کجا ریزش می‌کند؟

بر اساس داده های کوین مارکت کپ، بیت کوین هفته گذشته با کاهش ۴.۶۵ درصدی قیمت بازار در هفت روز گذشته، هفته ای کم تحرک را پشت سر گذاشته است.

کانال تلگرام مارکت فلو

. با این حال، علی مارتینز، تحلیلگر برجسته ارزهای دیجیتال، هشدار قیمتی منتشر کرده است که نشان می دهد اگر بیت کوین نتواند از منطقه حمایتی خاصی عبور کند، ممکن است با ضررهای بیشتری مواجه شود.

تحلیلگر: نمودار URPD بیت کوین اصلاح بالقوه را نشان می دهد

مارتینز در یک پست در تاریخ ۱۵ ژوئن اعلام کرد که بیت کوین باید به سرعت از قیمت ۶۶۲۵۴ دلار عبور کند، در غیر این صورت با خطر سقوط به حدود ۶۱.۱۰۰ دلار مواجه خواهد شد. مارتینز نظریه خود را بر اساس نمودار توزیع قیمت تحقق یافته UTXO (URPD) که توسط پلتفرم تجزیه و تحلیل داده گلسنود ایجاد شده است، بنا کرد.

#بیت‌کوین باید به سرعت به بالای ۶۶۲۵۴ دلار برگردد تا از اصلاح احتمالی به ۶۱۱۰۰ دلار جلوگیری کند!
— علی (@ali_charts) ۱۴ ژوئن ۲۰۲۴

برای درک بهتر، خروجی تراکنش خرج نشده (UTXO) به واحدهای بیت کوین گفته می شود که پس از انجام تراکنش خرج نشده اند. هر UTXO دارای یک قیمت تحقق یافته است، یعنی قیمت بازار در زمان انجام تراکنش UTXO. در نمودار توزیع قیمت تحقق یافته UTXO، عرضه بیت کوین بر اساس قیمت های تحقق یافته UXTO ها تجزیه می شود که نشان می دهد چه مقدار BTC در سطوح مختلف خریداری شده است.

این داده ها را می توان برای مطالعه احساسات بازار، تجزیه و تحلیل توزیع و همچنین سطوح حمایت و مقاومت استفاده کرد. مهمتر اینکه، رفتار سرمایه گذار نیز قابل مطالعه است زیرا تمرکز بالای UTXO نشان دهنده سطوحی است که اکثر سرمایه گذاران در آن بیت کوین خریداری کرده اند که می تواند به سطح مقاومت یا حمایت بالقوه تبدیل شود.

نمودار بیت کوین

همچنین بخوانید: سقوط آزاد بیت‌کوین به ۶۵ هزار دلار؛ توضیح تحلیلگر از دلایل ریزش

طبق نمودار URPD به اشتراک گذاشته شده توسط مارتینز، ۵۰۴،۶۱۹ بیت کوین با قیمت ۶۶،۲۵۴ دلار خریداری شده است که نشان دهنده پتانسیل قوی برای حمایت از بیت کوین در بحبوحه روند نزولی فعلی آن است. علاوه بر این، قیمت تحقق یافته بعدی با بالاترین تعداد بیت کوین خریداری شده (۱۹۱،۳۶۶) ۶۱،۱۰۱ دلار است که نشان دهنده سطح حمایتی بعدی است در صورتی که رمزارز پیشرو نتواند قیمت ۶۶،۲۵۴ دلار را پس بگیرد.

بررسی اجمالی قیمت بیت کوین

اکنون بیت کوین با قیمت ۶۶،۱۵۱ دلار معامله می شود که نشان دهنده کاهش ۱.۱۵ درصدی قیمت در روز گذشته است. همچنین حجم معاملات روزانه BTC نیز با کاهش ۵.۵۴ درصد به ارزش ۲۵.۴ میلیارد دلار کاهش یافته است. با این حال، بیت کوین در نمودار ماهانه با ۵.۸۰ درصد افزایش همچنان در منطقه مثبت باقی مانده است که به ویژه برای معامله گران بلندمدت مثبت است.

با توجه به کوین کدکس (Coincodex)، احساسات کلی با این حال نزولی است، شاخص ترس و طمع در سطح ۷۴ قرار دارد که نشان دهنده خوش بینی فعلی و همچنین رفتار ریسک پذیر سرمایه گذاران است که نشان دهنده پتانسیل نوسانات بالای بازار است.

نمودار بیت کوین

همچنین بخوانید: بازگشت XRP به ۰٫۵ دلار؟ تحلیل قیمت XRP و BTC

منبع: نیوز بی‌تی‌سی
مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.