ارز دیجیتال 604 فارکس 174
ارزش بازار 2,329,729,114,093
حجم معاملات 105,910,865,168
دامیننس
BTC: 56%
ETH: 14%
بیت کوین $65,551.29
بیت کوین ریپل
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 7 زمان مطالعه: 4 دقیقه

بازگشت XRP به ۰٫۵ دلار؟ تحلیل قیمت XRP و BTC

بازگشت XRP به ۰٫۵ دلار؟ تحلیل قیمت XRP و BTC

مدیرعامل ریپل خوشبین است که ارزهای دیجیتال اکنون می توانند با ادغام شدن در کمپین های سیاسی ایالات متحده، رونق بگیرند. XRP با موانعی از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) روبرو بوده است، اما به نظر می رسد تغییراتی در حال وقوع است.

کانال تلگرام مارکت فلو

قیمت XRP روز چهارشنبه قبل از اعلام FOMC، ۵ درصد افزایش یافت و به ۰.۴۹ دلار رسید. با این حال، پس از اعلام رسمی FOMC، این سودها از بین رفت. قیمت XRP در معاملات روز جمعه اروپا در حدود ۰.۴۷۹ دلار نوسان کرد که نشان دهنده کاهش ۱.۸ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته است.

از سوی دیگر، قیمت بیت کوین در یک سطح حمایتی حیاتی قرار دارد. اگرچه این سطح قبلا چندین بار آزمایش شده و قوی است، اما در صورت شکسته شدن، قیمت این دارایی می تواند به ۵۷۰۰۰ دلار کاهش یابد.

زمان تعیین سرنوشت برای قیمت XRP است

قیمت XRP در دو ماه گذشته پرنوسان بوده است. پس از افزایش قیمت در رالی کوچک فوریه-مارس، XRP دیگر به آن سقف ها نرسیده است. در حال حاضر، این دارایی بین ۰.۵۵ و ۰.۴۷ دلار در نوسان است. علاوه بر این، قیمت XRP پایین تر از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه و ۲۰۰ روزه (SMA) معامله می شود. این برای این دارایی نشانه صعودی نیست.

با این وجود، نمودار کلان هفتگی XRP نشان دهنده یک سناریوی صعودی است که در آن این دارایی در یک روند صعودی قرار دارد. دور شدن از نمودار و تمرکز بر تایم فریم های بالاتر، نویز ساعتی یا روزانه را فیلتر می کند و روند کلی را به خوبی نشان می دهد.

قیمت XRP در ۷۲۸ روز گذشته، هرچند به آرامی، در حال ایجاد کف های بالاتر بوده است. این دارایی دارای دو منطقه حمایتی اصلی برای نگه داشتن آن در سناریوی نزولی است - ۰.۴۵ دلار و ۰.۴۳ دلار. در سطح حمایتی دوم، XRP همچنان بالاتر از کف قبلی باقی خواهد ماند و روند صعودی را حفظ خواهد کرد. برعکس، جهش از این نقطه می تواند منجر به بازپس گیری سطح ۰.۵۵ دلاری توسط XRP و سپس حرکت به سمت ۰.۷۲ دلار شود.

از سوی دیگر، به نظر می رسد قیمت بیت کوین از سطح حمایتی ۶۶۰۰۰ دلار جهش کند و به سمت ۷۲۰۰۰ دلار حرکت کند. هم BTC و هم XRP در مناطق تثبیت قرار دارند و هر دو باید به زودی در مورد جهت حرکت خود تصمیم بگیرند.

همچنین بخوانید: تحلیلگر: بیت کوین ۹۱.۵ هزار دلاری علی‌رغم سیاست تهاجمی فدرال رزرو

چشم انداز آینده قیمت XRP

ریپل در خط مقدم جذب بانک ها به بلاکچین بوده است، اگرچه قیمت دارایی اصلی آن، XRP، برای مدت طولانی سرکوب شده است. از زمان آغاز دعوی حقوقی ریپل-SEC، قیمت XRP تا حد زیادی راکد باقی مانده است. در همین حال، آزمایشگاه ریپل و توسعه دهندگان XRP به پیشرفت در فناوری و همکاری ادامه می دهند و بنیان های غیرقابل مقاومتی را ایجاد می کنند. اخیراً، ریپل با Archax برای انتقال صدها میلیون دلار دارایی واقعی توکن شده (RWA) به دفتر کل XRP (XRPL) همکاری کرده است.

در ۱۳ ژوئن ۲۰۲۴، برد گارلینگهاوس و دیوید شوارتز، مدیران اجرایی ریپل، برای اولین بار در اجلاس توسعه دهندگان XRPL APEX 2024 به طور مشترک روی صحنه حاضر شدند. آنها در مورد برنامه هایی برای راه اندازی پروتکل های وام دهی و اوراکل های داده در XRPL صحبت کردند، اقدامی که ممکن است میلیاردها دلار نقدینگی را به دفتر کل XRP جذب کند.

داده های سانتیمنت نشان می دهد که امتیاز Z نسبت ارزش بازار به ارزش تحقق یافته (MVRV) (قرمز) روی عدد ۰.۶۷- قرار دارد. تا زمانی که این عدد زیر صفر باقی بماند، نشان می دهد که ممکن است زمان مناسبی برای خرید XRP باشد.

نتیجه نهایی

گارلینگهاوس و شوارتز از ورود رمزارز به جریان اصلی سیاست ایالات متحده ابراز هیجان کردند. چالش‌های نظارتی از سوی نهادهای دولتی مانند SEC  مانعی برای ریپل بوده است. با این وجود، علی‌رغم چالش‌های ناشی از فضای سیاسی، اقتصادی و نظارتی ایالات متحده، پذیرش جهانی راه‌حل‌های ریپل قابل توجه بوده است.

همچنین بخوانید: سقوط ماینرها؛ بیت‌کوین به ۶۲٫۵ هزار دلار می‌رسد؟

منبع: کوین گیپ
مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.