ارز دیجیتال 603 فارکس 174
ارزش بازار 2,169,109,028,695
حجم معاملات 167,533,581,764
دامیننس
BTC: 57%
ETH: 13%
بیت کوین $62,501.03
بیت کوین تحلیل تکنیکال
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 3 زمان مطالعه: 3 دقیقه

شاخص ها از صعود بی وقفه بیت کوین خبر می دهند

شاخص ها از صعود بی وقفه بیت کوین خبر می دهند

بیت کوین قطعاً در سه هفته گذشته عملکرد صعودی داشته است. بسیاری از سرمایه گذاران اکنون به بازگشت کامل روند صعودی قیمت اطمینان دارند و چندین شاخص فنی از این افزایش خوش بینی حمایت می کنند. یکی از این شاخص ها، نوار هش است که نشان دهنده حرکت مثبت قیمت بیت کوین است.

کانال تلگرام مارکت فلو

نوار هش دیدگاه قانع کننده ای از فعالیت درون زنجیره ای با ردیابی رفتار ماینرها ارائه می دهد که شناخته شده است که تأثیر مستقیمی بر قیمت ارز دیجیتال دارند.

تغییر جهت حرکت قیمت به مثبت

علی مارتینز، تحلیلگر رمز ارز، پدیده جالبی را با شاخص نوار هش در پلتفرم رسانه اجتماعی ایکس برجسته کرد. همانطور که توسط تحلیلگر ذکر شد، نوار هش نشان دهنده پایان تسلیم ماینرها است که نشان می دهد حرکت قیمت بیت کوین از منفی به مثبت تغییر کرده است.

شاخص نوار هش با استفاده از میانگین متحرک ۳۰ روزه و ۶۰ روزه نرخ هش بیت کوین برای سنجش فعالیت ماینر و سلامت شبکه را تحلیل می کند. زمانی که میانگین متحرک ۳۰ روزه زیر ۶۰ روزه قرار می گیرد، نشان دهنده تسلیم ماینرها است؛ زمانی که دوباره از بالا عبور می کند، نشان دهنده بهبودی و حرکت احتمالی قیمت صعودی است.

همانطور که در نمودار قیمت زیر نشان داده شده است، آخرین تسلیم ماینرها در ۱۷ ژوئن پس از عبور میانگین متحرک ۳۰ روزه از زیر میانگین متحرک ۶۰ روزه آغاز شد. دینامیک اخیر بازار شاهد عبور مجدد میانگین متحرک ۳۰ روزه به سمت بالا بوده است که نشان می دهد ماینرها اکنون در دیدگاه گاو گونه ای قرار دارند.

نمودار تحلیل تکنیکال بیت کوین

ماینرهای بیت کوین از زمان نصف شدن آوریل ۲۰۲۴ با چالش هایی مواجه بوده اند که درآمد روزانه آن ها را از میانگین ۷۰ میلیون دلار قبل از نصف شدن به ۳۰ میلیون دلار پس از نصف شدن کاهش داد. این کاهش درآمد بسیاری از ماینرها را مجبور کرد تا بیت کوین های خود را برای پوشش هزینه های عملیاتی بفروشند. با این حال، داده های اخیر نشان می دهد که تسلیم ماینرها ممکن است به پایان خود نزدیک شود، زیرا افزایش فعالیت در شبکه بیت کوین درآمد روزانه ماینرها را دوباره به بالای ۴۰ میلیون دلار رساند.

همچنین بخوانید: تسلیم ماینرها پایان یافت؛ آیا زمان خرید بیت کوین فرا رسیده؟

نمودار قیمت بیت کوین

نظرات مثبت بیت کوین به بالاترین سطح در ۱۶ ماه گذشته می رسد

هنوز در روحیه گاو بودن، پلتفرم هوش درون زنجیره ای رمز ارز سانتیمنت (Santiment) خاطرنشان کرد که گاو بودن بیت کوین در بین شرکت کنندگان بازار اکنون در اوج خود است. داده های سانتیمنت نشان می دهد که نسبت نظرات مثبت به منفی در مورد بیت کوین در رسانه های اجتماعی به بالاترین سطح خود از مارس ۲۰۲۳ رسیده است، زیرا سرمایه گذاران به طور فزاینده ای نسبت به یک رکورد قیمتی جدید خوش بین هستند.

نمودار تحلیل بیت کوین

این افزایش احساسات مثبت را می توان عمدتاً به ذکرهای مطلوب بیت کوین در کنفرانس بیت کوین که اخیراً به پایان رسیده است، نسبت داد. در طول این کنفرانس، رابرت اف. کندی جونیور، نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری، موضع گاو گونه خود را در مورد بیت کوین تکرار کرد.

علاوه بر این، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق و نامزد جمهوری خواه فعلی، موضع قبلی خود را در مورد بیت کوین تغییر داد و از این ارز دیجیتال حمایت کرد. ترامپ همچنین وعده داد در صورت انتخاب به ریاست جمهوری، گری گنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار که به رویکرد بسیار سختگیرانه خود نسبت به بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال معروف است، را اخراج کند.

همچنین بخوانید: سرمایه گذاری بزرگ صندوق بازنشستگی میشیگان در ETF بیت کوین ARK

منبع: نیوز بی‌تی‌سی
مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.