ارز دیجیتال 604 فارکس 174
ارزش بازار 2,501,557,293,648
حجم معاملات 88,620,197,242
دامیننس
BTC: 55%
ETH: 15%
بیت کوین $66,679.15
هوش مصنوعی مایکروسافت
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 19 زمان مطالعه: 2 دقیقه

تشکیل تیم انرژی هسته‌ای برای پشتیبانی از هوش مصنوعی توسط مایکروسافت

تشکیل تیم انرژی هسته‌ای برای پشتیبانی از هوش مصنوعی توسط مایکروسافت

طبق اخبار رسیده مایکروسافت، غول فناوری، در حال تشکیل تیم جدیدی برای پیشبرد برنامه‌های هوش مصنوعی خود با استخدام متخصین حرفه‌ای برای توسعه استراتژی انرژی بر اساس راکتورهای کوچک ماژولار (SMR) و انرژی ریز راکتور است.

بر اساس یک آگهی شغلی که توسط The Verge گزارش شده است، مایکروسافت به دنبال یافتن یک مدیر برای برنامه اصلی خود است تا تلاش‌های تکنولوژی هسته‌ای خود را برای پشتیبانی از توسعه مدل‌های هوش مصنوعی رهبری کند.

طبق نقل قولی از رئیس و مدیر عامل مایکروسافت، ساتیا نادلا که در توضیحات شغلی موجود است، «موج بزرگ بعدی محاسبات در حال تولد است، زیرا ابر مایکروسافت پیشرفته‌ترین مدل‌های هوش مصنوعی جهان را به یک پلتفرم محاسباتی جدید تبدیل می‌کند».

در این پست آمده است که نامزد ایده آل باید حداقل شش سال تجربه در صنعت هسته ای، مهندسی یا بازار انرژی داشته باشد. این موقعیت همچنین مسئولیت بررسی فناوری‌های انرژی تجربی دیگر خواهد بود.

مدل‌های پیچیده یادگیری ماشین، مانند یادگیری عمیق، به دلایل مختلفی از جمله محاسبات پیچیده و حجم زیاد داده، می‌توانند مقدار قابل توجهی انرژی مصرف کنند. یک مطالعه منتشر شده توسط MIT Technology Review در سال ۲۰۱۹ نشان می‌دهد که آموزش یک مدل هوش مصنوعی به تنهایی می‌تواند همان مقدار کربن را به جو انتشار دهد که پنج اتومبیل در طول عمر خود منتشر می‌کنند.

همچنین بخوانید: همکاری آمازون و آنتروپیک برای پیشبرد هوش مصنوعی مولد

چندین راه برای کاهش مصرف انرژی مدل‌های هوش مصنوعی وجود دارد که شامل توسعه الگوریتم‌ها و سخت‌افزارهای موثرتر و استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر برای مراکز داده مانند انرژی هسته‌ای است.

به گفته دفتر انرژی هسته‌ای ایالات متحده، یکی از مزایای اصلی انرژی هسته‌ای این است که گاز کربن و گازهای گلخانه‌ای دیگر را منتشر نمی‌کند. با این حال، محققان دانشگاه استنفورد بر این عقیده‌اند که این منبع انرژی به عنوان یک راه‌حل برای مشکلات زیست محیطی نیست، زیرا دارای تأخیر طولانی میان برنامه‌ریزی و عملیات، آثار زیاد کربن و ریسک ذوب شدن است.

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.