ارز دیجیتال 606 فارکس 174
ارزش بازار 35,136,833,983,874
حجم معاملات 139,859,070,876
دامیننس
BTC: 57%
ETH: 14%
بیت کوین $57,785.99
اپن ای آی هوش مصنوعی
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 4 زمان مطالعه: 3 دقیقه

گزارش جدید: مدل کسب و کار OpenAI در بن بست مالی

گزارش جدید: مدل کسب و کار OpenAI در بن بست مالی

ادوارد زیترون، تحلیلگر فناوری، ادعا می کند که اپن ای آی برای «بقا» فراتر از دو سال به تغییرات زیادی نیاز دارد، اما برخی از مدیران صنعت با این موضوع موافق نیستند.

کانال تلگرام مارکت فلو

ادوارد زیترون، تحلیلگر فناوری، ادعا می کند که مدل کسب و کار فعلی اپن ای آی، سازنده چت جی پی تی، به دلیل عدم مسیر مشخص برای سودآوری و هزینه های زیاد غیرقابل دوام است. با این حال، برخی از مدیران صنعت با این موضوع مخالف هستند.

زیترون در آخرین خبرنامه خود با عنوان «تحصیلات شما کجاست؟» اعلام کرد: «در نهایت معتقدم که اپن ای آی به شکل فعلی غیرقابل دفاع است.» این مطلب پس از گزارش های اخیر منتشر می شود که نشان می دهد اپن ای آی ممکن است در سال ۲۰۲۴ تا ۵ میلیارد دلار ضرر کند، و این شرکت را در معرض خطر کمبود نقدینگی در عرض ۱۲ ماه قرار دهد.

زیترون ادعا کرد که برای بقای اپن ای آی فراتر از سال ۲۰۲۶، این شرکت باید بیشترین بودجه ای را که تاکنون هر استارت آپی جمع آوری کرده است، تأمین کند و به طور مداوم به جذب سرمایه ادامه دهد.

علاوه بر این، او ادعا کرد که اپن ای آی باید به یک پیشرفت تکنولوژیکی بزرگ دست یابد تا هزینه های توسعه GPT را به شدت کاهش دهد.

توییت ادوارد زیترون درباره اپن ای آی

او گفت: «به یک پیشرفت تکنولوژیکی قابل توجه دست یابید که هزینه ساخت و بهره برداری از GPT – یا هر مدل دیگری که جانشین آن شود – را تا هزاران درصد کاهش دهد.»

او همچنین استدلال کرد که موارد استفاده اپن ای آی باید هم برای ایجاد شغل های جدید و هم برای خودکارسازی مشاغل موجود به منظور توجیه سرمایه گذاری های عظیم سرمایه و زیرساختی مورد نیاز برای پیشرفت، ضروری است.

برایان مرچنت، ستون نویس لس آنجلس تایمز، در پست X ۲۵ جولای، احساس مشابهی را برانگیخت: «هوش مصنوعی تولیدکننده بسیار پرهزینه است و اپن ای آی احتمالا برای سرپا ماندن در سال جاری نیاز به جمع آوری بودجه بیشتری دارد.»

مدیران صنعت مخالف هستند

همچنین بخوانید: OpenAI در حال ساخت مدل هوش مصنوعی جدید «Strawberry» است

با این حال، همه افراد صنعت بر این باور نیستند که اپن ای آی در معرض خطر ورشکستگی قرار دارد.

بیندو ردی، مدیرعامل Abacus.AI، در پست ایکس ۲۹ جولای نوشت: «اپن ای آی دنیا را برای همیشه تغییر داده است و هرگز ورشکسته نخواهد شد!»

در همین حال، تارون مهتا، مدیرعامل Ather Energy، شایعات احتمالی ورشکستگی اپن ای آی را که برای اولین بار در آگوست ۲۰۲۳ منتشر شد، رد کرد.

مهتا در پست X آگوست ۲۰۲۳ نوشت: «اوبر در اوج خود، سال ها ۱۰ برابر بیشتر سرمایه می سوزاند» و استدلال کرد که اپن ای آی «شاید» یکی از مهم ترین استارت آپ های اخیر باشد.

او افزود: «آنها خوب خواهند بود.»

در یک پیشرفت مثبت برای اپن ای آی، ایلان ماسک در ۱۲ ژوئن از شکایت خود علیه اپن ای آی و مدیرعامل آن، سم آلتمن، صرف نظر کرد. این شکایت این شرکت هوش مصنوعی را به دور شدن از ماموریت اصلی خود برای توسعه هوش مصنوعی به نفع بشریت به جای سود، متهم کرده بود.

ایلان ماسک در ۲۹ فوریه از اپن ای آی و سم آلتمن به دلیل نقض قرارداد شکایت کرد و ادعا کرد که سازنده چت جی پی تی از مأموریت اصلی خود برای توسعه مدل های زبان بزرگ برای «بهره مندی بشریت، نه سود» منحرف شده است.

کوین تلگراف برای نظر با اپن ای آی تماس گرفت، اما تا زمان انتشار پاسخی دریافت نکرد.

همچنین بخوانید: اپن ای آی؛ پنهان کاری نقض امنیتی سال ۲۰۲۳

منبع: کوین تلگراف
مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.