ارز دیجیتال 606 فارکس 174
ارزش بازار 35,059,916,115,230
حجم معاملات 139,555,377,255
دامیننس
BTC: 57%
ETH: 14%
بیت کوین $57,757.90
بیت کوین انویدیا
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 6 زمان مطالعه: 3 دقیقه

انویدیا؛ شانس شکست بیت کوین در این دهه «تقریبا صفر» است

انویدیا؛ شانس شکست بیت کوین در این دهه «تقریبا صفر» است

شرکت فناوری انویدیا طی ده سال گذشته عملکرد بهتری نسبت به بیت کوین داشته است، اما مدیران اجرایی حوزه رمزارز احتمال تکرار این روند را بسیار ضعیف می‌دانند.

کانال تلگرام مارکت فلو

بر اساس گفته‌های مدیران اجرایی حوزه رمزارز، عملکرد برتر شرکت فناوری انویدیا (NVDA) نسبت به بیت کوین (BTC) در ده سال گذشته نباید به عنوان معیاری برای دهه آینده در نظر گرفته شود، زیرا احتمال تکرار آن پایین است.

کوری کلیپستن، مدیرعامل سوان بیت کوین در پستی در تاریخ ۲۴ می گفت: «احتمال اینکه انویدیا در ۱۰ سال آینده عملکرد بهتری نسبت به بیت کوین داشته باشد، تقریبا صفر است.»

لین آلدِن، استراتژیست سرمایه‌گذاری پس از اشاره به این نکته که NVDA «یکی از معدود دارایی‌هایی است که در یک دوره ۱۰ ساله عملکرد بهتری نسبت به بیت کوین داشته است»، اظهار داشت: «من شخصا در ۱۰ سال آینده بیت کوین را به انویدیا ترجیح می‌دهم.»

بر اساس داده‌های استتمایز، بین ۲۳ می ۲۰۱۴ تا ۲۳ می ۲۰۲۴، شرکت انویدیا (NVDA) که تراشه‌هایی برای آموزش و پیاده‌سازی مدل‌های هوش مصنوعی (AI) تولید می‌کند، بازدهی ۲۱,۵۵۸ درصدی داشته است، در حالی که بازدهی بیت کوین ۱۳,۰۴۸ درصد بوده است. با توجه به اینکه صندوق‌های قابل معامله در بورس مبتنی بر بیت کوین (ETF) از ۱۰ ژانویه مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند، بیت کوین در سه ماه گذشته نسبت به انویدیا عملکرد بهتری داشته است و به ترتیب بازدهی ۳۱.۷ درصدی و ۳۰.۲ درصدی را به دست آورده است.

در همین حال، منبع معاملاتی «نامه کوبیسی» در پستی در تاریخ ۲۴ می اشاره کرد که سرمایه‌گذاری ۱۰,۰۰۰ دلاری در سهام انویدیا در سال ۱۹۹۹، امروز «ارزش ۲۵.۳ میلیون دلار» دارد.

دنیل سمپره پيكو این سوال را مطرح کرد که آیا شاید انویدیا در سال ۲۰۱۴ که پذیرش گسترده بیت کوین و هوش مصنوعی کمتر بود، یک سرمایه‌گذاری «پرمخاطره‌تر» در نظر گرفته می‌شد. پیکو توضیح داد: «نمی‌دانم آیا کل ماجرای هوش مصنوعی در سال ۲۰۱۴ قابل پیش‌بینی بود، اما برخی از افراد در آن زمان می‌توانستند پتانسیل بیت کوین را ببینند.»

همچنین بخوانید: بیت‌کوین؛ رسیدن به بالاترین قیمت تاریخ نزدیک است

او افزود: «اگر به سال ۲۰۱۴ برگردیم، تعجب می‌کنم کدامیک را با ریسک بیشتر و دستیابی به چنین بازدهی باورنکردنی‌ای کمتر آشکار می‌دانستیم.»

با این حال، هم‌بنیانگذار شرکت سرمایه‌گذاری 21st.capital که در توییتر با نام «سینا» شناخته می‌شود، استدلال کرد که دارایی‌های مالی با شروع استفاده بیشتر توسط افراد، عموما اثر دومینویی گسترده‌تری نسبت به هوش مصنوعی دارند. سینا در پستی در تاریخ ۲۴ می اظهار داشت: «در هوش مصنوعی اثر شبکه‌ای وجود ندارد. در پول، لایه‌های متعددی از اثر شبکه‌ای وجود دارد.»

در حالی که پیش‌بینی‌های خوش‌بینانه‌ای برای عملکرد بیت کوین در ۲۴ ماه آینده وجود دارد، هشدارهایی در مورد اصلاح قابل توجه نیز مطرح شده است.

همانطور که کوین تلگراف در ۴ مارس گزارش داد، جیووانی سانتوستازی، استاد سابق فیزیک، با استفاده از مدل «قانون توان» خود پیش‌بینی می‌کند که بیت کوین می‌تواند در ژانویه ۲۰۲۶ به اوج ۲۱۰,۰۰۰ دلار برسد و سپس تا ۶۰,۰۰۰ دلار کاهش یابد.

منبع: CoinTelegraph

همچنین بخوانید: جهش بیت‌کوین به بالای ۷۰ هزار با ورود قدرتمند به صندوق‌های ETF!

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.