ارز دیجیتال 608 فارکس 174
ارزش بازار 2,392,013,482,987
حجم معاملات 137,969,538,849
دامیننس
BTC: 53%
ETH: 16%
بیت کوین $61,900.50
سولانا ارز دیجیتال آلت کوین رمزارز
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 5 زمان مطالعه: 3 دقیقه

سولانا؛ ۱۲ پروژه میم کوین پس از پیش‌فروش رها شدند!

سولانا؛ ۱۲ پروژه میم کوین پس از پیش‌فروش رها شدند!

این ۱۲ پروژه که اکنون دیگر وجود ندارند، در مجموع ۲۶.۷ میلیون دلار از طریق یک روش بحث‌برانگیز جمع‌آوری سرمایه به نام پیش‌فروش، جمع‌آوری کردند.

طبق آمارهایی که توسط ZachXBT، یک کارآگاه مستقل بلاک‌چین به اشتراک گذاشته شده، حداقل ۱۲ میم کوین سولانا (SOL) که با پیش‌فروش سرمایه‌گذاری کرده بودند، در ۳۰ روز گذشته پس از جمع‌آوری مجموعاً ۲۶.۷ میلیون دلار از سرمایه‌گذاران، به طور کامل رها شده‌اند.

ZachXBT در پستی که در تاریخ ۲۱ آوریل در X منتشر کرد، به ۱۲ پروژه میم کوین سولانا اشاره کرد که از طریق روش پیش‌فروش سرمایه‌گذاری جمع‌آوری کرده بودند. بسیاری از این پروژه‌ها از زمان راه‌اندازی با کاهش قابل توجهی روبرو شده‌اند و به نظر می‌رسد یکی از آنها اصلاً توکنی راه‌اندازی نکرده است. بر اساس گفته‌های ZachXBT، پرهزینه‌ترین پروژه پیش‌فروش «رها شده» یک میم کوین با نام «I like this coin» بود که نماد LIKE را داشت.

بنیانگذار این پروژه که نام مستعاری pokeee.eth دارد، مبلغ هنگفتی معادل ۵۲,۲۲۰ توکن SOL (با ارزش تقریبی ۷.۷ میلیون دلار با قیمت فعلی) را برای این میم کوین جمع آوری کرد و این کوین را در ۱۷ مارس با ارزش کل بازار ۵۷۷ میلیون دلار راه اندازی کرد. با این حال، ارزش این میم کوین به سرعت سقوط کرد و در ۸ ساعت اول بیش از ۹۰ درصد کاهش یافت. تا زمان انتشار این خبر، LIKE نسبت به قیمت عرضه اولیه ۹۹.۲ درصد کاهش داشته است. قابل ذکر است که حساب رسمی X این میم کوین از ۳۱ مارس هیچ پست جدیدی منتشر نکرده است - و pokeee.eth نیز از آن زمان تاکنون هیچ صحبتی از این کوین نکرده است.

دومین پیش‌فروش بزرگ ادعایی رها شده برای توکنی به نام MOONKE است.

این توکن توسط بنیانگذار دیگری با نام مستعار RockyXBT در ۲۰ مارس با ارزش سهام بسیار بالای تقریباً ۵۰۰ میلیون دلار عرضه شد، MOONKE نیز به زودی مسیری مشابه LIKE را در پیش گرفت و طی چند ساعت بیش از ۹۹ درصد از قیمت عرضه اولیه خود سقوط کرد. یک پروژه که ۴,۵۶۷ توکن SOL (با ارزش تقریبی ۸۱۲,۰۰۰ دلار با قیمت فعلی) جمع آوری کرد، حتی توکن خود را راه اندازی نکرد. کوین‌تلگراف برای دریافت نظر با pokeee.eth و RockyXBT تماس گرفت، اما تا زمان انتشار پاسخی دریافت نکرد.

همچنین بخوانید: سولانا و دوج کوین در حال افزایش، بورو فایننس پیشرو در پیش فروش

علاقه بازار به میم‌کوین‌ها در هفته‌های اخیر تا حدودی کاهش یافته است، به طوری که چندین مورد از میم‌کوین‌های بزرگ مبتنی بر سولانا، از جمله Dogwifhat (WIF)، از اول آوریل بیش از ۴۰ درصد کاهش داشته‌اند. در آن زمان، جنون میم‌کوین ماه گذشته باعث شد چندین کارشناس بازار مقایسه‌هایی را با دوره رونق عرضه اولیه سکه (ICO) اتریوم در سال ۲۰۱۷ انجام دهند، دوره‌ای که در آن صدها پروژه کریپتو میلیون‌ها دلار جمع‌آوری کردند، اما در نهایت اکثر آنها شکست خوردند.

یکی از مهم‌ترین رسوایی‌های پیش‌فروش سولانا در ماه‌های اخیر در ماه مارس رخ داد، زمانی که توسعه‌دهنده یک میم‌کوین به نام اسلرپ (SLERF) ادعا کرد کل سهمیه پیش‌فروش SLERF را به اشتباه سوزانده است. با وجود اینکه توسعه‌دهنده اسلرپ تعداد قابل توجهی ۵۳۵۰۰۰ توکن SOL (به ارزش تقریبی ۱۰ میلیون دلار در آن زمان) را سوزاند، این کوین به سرعت به محبوبیت بالایی در میان سرمایه‌گذاران میم‌کوین دست یافت، که از این توکن حمایت کردند و شاهد افزایش ارزش بازار آن به حدود ۷۵۰ میلیون دلار شدند.

منبع: CoinTelegraph

همچنین بخوانید: بیت کوین، سولانا و پپه: ارزهای دیجیتال پیشرو در این هفته

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.