ارز دیجیتال 606 فارکس 174
ارزش بازار 35,059,916,115,230
حجم معاملات 139,555,377,255
دامیننس
BTC: 57%
ETH: 14%
بیت کوین $57,815.51
بیت کوین تحلیل بازار
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 3 زمان مطالعه: 3 دقیقه

جدیدترین خبر ریزش بیت کوین؛ خروج ۱۶۸ میلیونی از ETF ها

جدیدترین خبر ریزش بیت کوین؛ خروج ۱۶۸ میلیونی از ETF ها

شاخص ترس و طمع کریپتو در ۵ آگوست به ۱۷ از ۱۰۰ رسید که پایین ترین سطح آن از ۱۲ ژوئیه ۲۰۲۲ تاکنون بوده است.

کانال تلگرام مارکت فلو

شاخص ترس و طمع کریپتو برای اولین بار در دو سال گذشته به منطقه «ترس شدید» سقوط کرد، زیرا صندوق های قابل معامله در بورس (ETF) بیت کوین اسپات ایالات متحده در تاریخ ۵ آگوست، ۱۶۸.۴ میلیون دلار خروج سرمایه را گزارش کردند.

این شاخص که احساسات بازار نسبت به بیت کوین و صنعت گسترده تر رمز ارزها را اندازه گیری می کند، در ۵ آگوست به ۱۷ از ۱۰۰ رسید که پایین ترین سطح آن از ۱۲ ژوئیه ۲۰۲۲ تاکنون بوده است. امتیاز این شاخص در هفته گذشته در ۲۹ ژوئیه ۶۷ بود که نشان دهنده یکی از بزرگترین کاهش های هفته به هفته در سال های اخیر است.

نمودار شاخص ترس و طمع ارزهای دیجیتال

این اتفاق در حالی رخ می دهد که ETFهای بیت کوین اسپات (BTC) در ۵ آگوست، ۱۶۸ میلیون دلار خروج سرمایه را گزارش کردند. بیشتر این خروج از Grayscale Bitcoin Trust و ARK 21Shares Bitcoin ETF به ترتیب با ۶۹.۱ میلیون دلار و ۶۹ میلیون دلار صورت گرفت، همانطور که داده های فارساید اینوستورز نشان می دهد.

Grayscale Bitcoin Mini Trust، VanEck Bitcoin ETF و Bitwise Bitcoin ETF موفق به ثبت ورودی به ترتیب ۲۱.۸ میلیون دلار، ۳ میلیون دلار و ۲.۹ میلیون دلار شدند، در حالی که iShares Bitcoin Trust بلک راک صفر را ثبت کرد.

جریان ETF بیت کوین نقطه ای از 1 آگوست

با این حال، ETFهای اتریوم (ETH) اسپات شاهد ورودی ۴۸.۸ میلیون دلاری بودند که iShares Ethereum Trust با ۴۷.۱ میلیون دلار پیشرو بود، طبق گفته فارساید اینوستورز.

محصولات اتریوم ون اک و فیدلیتی نیز به ترتیب ۱۶.۶ میلیون دلار و ۱۶.۲ میلیون دلار ورودی داشتند. احساسات بازار زمانی کاهش یافت که بیت کوین و اتریوم (ETH) در یک بازه زمانی دو ساعته در ۵ آگوست ۱۰ درصد و ۱۸ درصد سقوط کردند.

همچنین بخوانید: بیت کوین در سراشیبی؛ سقوط به ۳۵ هزار دلار؟

بیش از ۶۰۰ میلیون دلار موقعیت های لوریج طولانی از بین رفت، از جمله بسیاری از آلت کوین ها که بسیار شدیدتر از بیت کوین و اتریوم تحت تاثیر قرار گرفتند. همچنین در ۵ آگوست، تریلیون ها دلار از بازار سهام ایالات متحده حذف شد.

رکود بازار توسط داده های ضعیف اشتغال، کند شدن رشد در میان سهام های بزرگ فناوری و احیای ترس از رکود اقتصادی هدایت شده است. باب لوکاس، معامله گر مستقل، سه روز گذشته را به عنوان یک رویداد یک در ۷ تا ۱۰ سال توصیف کرد که در آن بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار از ارزش بازار کریپتو حذف شد.

توور دیمستر، تحلیلگر بیت کوین، معتقد است که بیت کوین ممکن است بین ۴۰،۰۰۰ تا ۴۵،۰۰۰ دلار به کف برسد، اگرچه او نسبت به شرط بندی روی آن هشدار داد.

«در یک بازار صعودی بیت کوین، شما شرط های نزولی نمی بندید زیرا قیمت ها می توانند خیلی سریع به عقب برگردند.»

بیت کوین از زمان سقوط به ۴۹،۷۸۰ دلار در ۵ آگوست، ۱۱.۸۵ درصد افزایش یافته و به ۵۵،۶۸۰ دلار رسیده است، همانطور که داده های کوین گکو نشان می دهد.

تغییر قیمت بیت کوین در هفته گذشته

همچنین بخوانید: قیمت بیت کوین به ۴۹ هزار دلار سقوط کرد؛ بررسی دلایل ریزش

منبع: کوین تلگراف
مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.