ارز دیجیتال 601 فارکس 174
ارزش بازار 1,935,417,321,400
حجم معاملات 83,896,277,942
دامیننس
BTC: 56%
ETH: 14%
بیت کوین $54,017.82
فناوری وب ۳
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 2 زمان مطالعه: 4 دقیقه

نگاه اهالی موسیقی به توکن سازی محتوا در وب ۳

نگاه اهالی موسیقی به توکن سازی محتوا در وب ۳

پلتفرم های موسیقی وب ۳ به موسیقی دانان و سازندگان این فرصت را می دهند تا محتوای خود را در ازای ارتباط بیشتر با جامعه شان توکن کنند - اما موسیقی دانان واقعاً چه فکر می کنند؟

کانال تلگرام مارکت فلو

فضای وب ۳ به مرز جدیدی برای هنرمندان و سازندگان تبدیل شده است تا نحوه ارائه محتوای خود را به جامعه و طرفدارانشان بازآفرینی کنند. از توکن کردن آثار هنری برای انحصار، تا استفاده از همان فناوری برای پاداش دادن به طرفداران قدیمی به خاطر وفاداری آنها.

در حالی که شبکه اجتماعی کریپتو همیشه در مورد داغ ترین افتتاحیه بعدی سر و صدا دارد، گاهی اوقات می تواند مانند یک اتاق پژواک از علاقه مندان به صنعت به نظر برسد که پروژه ها را تبلیغ می کنند. بنابراین چه اتفاقی می افتد وقتی هنرمندانی که بومی این فضا نیستند وارد عمل می شوند و از ابزارهای وب ۳ مانند توکن های غیرقابل تعویض (NFT) و متاورس برای تعامل با طرفداران غیر بومی وب ۳ خود استفاده می کنند؟

انحصار توکن سازی

کوین تلگراف با تعدادی از هنرمندانی که در ابتکارات مرتبط به رهبری گالا موزیک، یک پلتفرم استریم موسیقی غیرمتمرکز که با بلاکچین لایه ۱ خود کار می کند، برای تغییر نحوه تعامل طرفداران با هنرمندانی که دوست دارند، صحبت کرد. در اوایل ژوئن، گالا موزیک مشارکت بزرگی را با خواننده و رپر آمریکایی اندرسون پاک به همراه نوازنده مشهور ناکسلج اعلام کرد.

این دو نفر از پلتفرم برای ارائه دسترسی هشت هفته ای به طرفداران، از طریق گالا، به موسیقی ریمیکس شده انحصاری، همراه با توکن های گالا موزیک و شانس برنده شدن یادگاری های امضا شده استفاده کردند. این پلتفرم مشارکت های مشابهی را با هنرمندان بزرگی از جمله اسنوپ داگ - قهرمان بزرگ فضای وب ۳ - داشته است.

این نوع طرح انحصاری قبلاً با گروه هایی مانند مگادث وجود داشته است که با استفاده از ابزارهای وب ۳ کل دنیای آنلاین را برای تعامل با جامعه خود ایجاد کرده اند. سال گذشته، کوین تلگراف با جامعه مگادث صحبت کرد که جامعه وب ۳ را به درستی به یک «مش پیچ مجازی» تشبیه کردند.

اما خود هنرمندان درباره آوردن محتوای خود به نسل بعدی تعاملات دیجیتالی چه فکر می کنند؟

هنرمندان موافقند

جی ایوان جکسون، با نام مستعار لاگانجا استرانیا، طراح رقص و درگ کوئین که با حضور در مسابقه درگ ریس پل شناخته می شود، یکی از آخرین هنرمندان بزرگی است که موسیقی جدید خود را با گالا منتشر کرده است. آنها گفتند که یک همکار دیرینه آنها را با این فضا آشنا کرده و موفقیت عظیمی را با NFT ها به دست آورده است. استرانیا به کوین تلگراف گفت:

«این اولین بار است که فضای وب ۳ را کشف می کنم و باید بگویم که مشتاق یادگیری بیشتر هستم… هوادارانم مدتهاست که خواستار این لحظات صمیمی هستند!»

همچنین بخوانید: پیشنهاد پدر هوش مصنوعی؛ درآمد پایه برای همه در انگلیس

مایسی گری، خواننده سبک آر اند بی و سول، اظهار داشت که این یک روش هیجان انگیز جدید برای موسیقی دانان برای راه اندازی موسیقی جدید است، به ویژه از زمانی که ظهور استریم موسیقی متعارف، چنین راه اندازی هایی را «به طور قابل توجهی کم درآمدتر» کرده است.

او گفت که «دوست دارد» طرفداران نیز بتوانند از آهنگ هایی که از آن ها لذت می برند و هنرمندانی که دنبال می کنند سود ببرند. اسنوپ داگ با این احساس موافق است و می گوید که نه تنها جامعه از آن لذت می برد، بلکه هنرمندان «بازخورد مستقیم» را از جامعه خود در مورد اثری که منتشر می کنند دریافت می کنند.

مانی-بی، رپر افسانه ای گروه فانک و رپ دیجیتال آندرگراند، گفت که این روش های جدید انتشار محتوا، راهی مستقیم برای تعامل با «طرفداران، گیمرها و وب ۳ به طور یکسان - جوامعی که من عمیقاً به آنها تعلق دارم» را فراهم می کند و می افزاید:

«این کاملاً با روحیه من به عنوان یک پذیرنده اولیه فناوری های جدید همخوانی دارد.»

جای تعجب نیست که بسیاری از هنرمندان با پیشنهادهای نوآورانه ای که ابزارهای وب ۳ ارائه می دهند، هیجان و انگیزه جدیدی پیدا می کنند.

در مصاحبه ای که تابستان گذشته انجام شد، هاروی میسون جونیور، مدیرعامل ریکوردینگ آکادمی (Recording Academy)، به کوین تلگراف گفت که موسیقی همیشه در خط مقدم پذیرش فناوری های جدید برای خلق اثر بوده است:

«پیشرفت های فناوری باعث شده تا مردم موسیقی را به شکل متفاوتی خلق کنند و مصرف کنندگان را قادر ساخته تا مواد بیشتری برای الهام گرفتن داشته باشند. این پیشرفت دیگری در زنجیره ای طولانی از چیزهایی است که صنعت ما را برای سازندگان تغییر داده و بر آن تأثیر گذاشته است، از زمانی که کسی اولین مزیت تکنولوژیکی ساختن طبل روی چوبی با پوست را داشت.»

همچنین بخوانید: جهش سهام ردیت پس از اشتراک داده با OpenAI!

منبع: کوین تلگراف
مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.